hoevaak kleren wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hai haii

gek word ik ervan al die kl*te kleren!!! ik kan wassen tot ik een ons weegt maar er lijkt maar geen einde aan te komen.
    erge is ook nog dat de droger nu kapot is dus ik moet al die kleren aan een droogrekje hangen maar er is niet eens voldoende plek!!! zoveel kleren heb ik dus om te wassen. en ik wacht er heus geen weken mee hoor voordat ik een wasje draai. minstens 3 keer per week en nog puilt mn wasmand uit.

nu is het wel zo dat we iets vaker schone kleren aantrekken omdat de kleine tijdens zn boertje nog wel eens wilt spugen. hij krijgt wel elke dag een schone pyama aan.

hoevaak doen jullie p/week kleren wassen?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb geen droger en vind het nu in de winter wel lang duren voordat het droog is en puilt mijn wasmand ook constant uit. Als je het ene hebt weggewerkt kan de volgende ronde weer. Denk dat ik zo'n 3 a 4 keer in de week was (met 2 volw, 1 dreumes).

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Het lijkt wel elke dag. Maar het zal 4 keer zijn.

Ik heb op zolder heel veel ruimte om de was op te hangen. Ik heb dus wel een droger maar ik hang het liever op ( blijft het mooier)

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn man en ik zijn met z'n tweetjes en ik was gemiddeld 1x in de 2 dagen. En soms zijn er ook extra wasjes te doen als bijv. het dekbedovertrek in de was moet.

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    wat wassen jullie veel! ik doe in het weekend mijn was. 3 machines!

het enige wat wij dagelijks verschonen is ons ondergoed en onze sokken, voor de rest doen wij onze kleren (mits ze niet vuil zijn of we er kei hard in gezweet hebben) 2 dagen aan. broeken soms 3 dagen. ook bij jamie doen we dat zo... enkel rompers dagelijks nieuwe, als zijn kleren savonds nog schoon zijn krijgt hij ze de dag erop weer aan...

zo kom ik dus op 3 wasmachines per weekend.

vooral washandjes en handdoeken, zakdoeken rompers, sokken en ondergoed :D en dan van ieders 3 of 4 shirten, 2 broeken enzo...

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik was ongeveer 4x per week. En we zijn dus met zn 3-en. Vreselijk he die was, heb je eindelijk alles schoon en de strijk gedaan ligt de volgende alweer klaar *zucht*

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier ook 2 volw. 1 kleintje en nog een berg was waar ik gewoon verdrietig van wordt. ik weet niet eens waar ik moet beginnen zoveel dat het is. en idd het duurt langer voordat de kleren droog zijn en als die kleren droog zijn kan de volgende lading. het liefst prop ik al die kleren een een tas en smijt ik ze weg.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk dat ik hier wel 5 of 6 wassen in de week heb met ons 2en.
    Hier elke dag een schoon t-shirt, ondergoed en sokken. 2x per week een schone broek + trui van m'n man (werkkleding) en een net setje. We douchen dagelijks en de hond gaat geregeld onder de douche. 'k Draag uniform jasjes dus dat is elke werkdag ook een schone. Beddengoed 1x per week in de was. 'k Denk dat er 2x per week een trommel was met handdoeken, sokken en ondergoed doorheen gaat. 1x wit en 2x kleding. 'k Moet zeggen dat ik een kerel heb met grote maat kleding dus dat neemt ook wat meer ruimte in in de wasmachine.

9. Tese

Tese Niet meer actief

Wij zijn met zn 3-tjes maar ik was elke dag!! En ik heb nog wel een 8 kilo trommel!!!! Zoonlief krijgt elke dag schone kleren. Met een pyama en slaapzak doet hij 2 dagen. Manlief en ik trekken elke dag een schoon shirt aan. Met een broek doen we langer. Dan nog ik keer per week de bedden verschonen, bij mn zoontje vaak 2 a 3 keer per week. En dan nog per dag 4 handdoeken

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    hier 2 volwassen. 1 meisje van 16 mnd. ongeveer 7 a 8 wassen per week (incl beddengoed) Dagelijks schone handdoeken, kleding, 1x per 2 dagen pyama en wekelijks beddengoed

11. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik was elke dag wel 1 of 2 keer..

Ons huishouden bestaat uit:
    2 volwassenen
    1 puber van 14 die 2 keer in de week voetbaltraining heeft (= extra was)
    1 meisje van 15 maanden bijna
    1 baby-boy van 2 weken oud.

Veel handdoeken, hydrofielluiers en kleding dus :D

Was ZEKER 8 a 9 keer in de week

12. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Pweeuw wat wordt er door sommigen veel gewassen :$
    (ik snap wel waarom jullie moeten bijbetalen aan de energiekosten :p) zie andere topic ;)

Maar goed, hoe vaak was ik ongeveer per week? Denk zo'n 3 keer per week, 1x een witte was en 2x een donkere was.

groetjes

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik denk gemiddeld ongeveer 4 wasjes...

Heb 1 was per week ongeveer vn Finn...de ene week gekleurde en de andere wit (en daar zit ook vaak onze witte was bij...zoveel hebben we niet in het wit)...heb veel kleertjes en beddengoed...dus kan het makkelijk opsparen tot 1 trommel vol

Dan 1 (soms 2) donkere/bonte was van onze kleding...

1 keer handdoeken en sokken en ondergoed e.d.

en dan 1 keer beddengoed

Maar soms is het minder...en met dit regenachtige weer juist weer vaak meer! Hahahaha!

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik was altijd in het weekend, denk zo'n 3 a 4 machines.
    2 donkere was
    1 kookwas
    en dan om de week felgekleurde was of witte was.(duurt langer voor ik daar een machine van vol heb ;))

15. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Wij wassen hier met een gezin van 4 zo'n 4x per week.

Handdoeken gebruiken we elke douchebeurt een schone. Wij trekken elke dag een schoon shirt aan, broeken doen we wat langer. Kids krijgen hun kleding 2x aan, mits het vies is. Vooral onze dochter (bijna 5 en naar school) komt wel vies thuis dus die krijgt vaak dus wel dagelijks schone dingen aan.

En dan hebben wijzelf nog een stomerij waar we dus ook een hoop delicate wasjes doen. Maar dat is de taak van mijn man, die werkt daar vaker tenslotte!

16. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Euh wat ik hier lees... je kunt ook was zoeken hoor!!!

Elke dag schone handdoeken, meerdere malen per week schoon beddegoed. Sorry, maar dat vind ik echt verspilling. Ik heb wel wat beters te doen, dan blijf ik wassen.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Huh? ik vind het niet raar om elke dag een schone handdoek te gebruiken en 1x per week m'n bed te verschonen. Vind.t het anders niet bepaald fris

18. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ik vind dat ook niet raar.. Ik draai zo`n 5 wasjes per week en we zijn met zijn 2-en.. Iedereen is er ook anders in, ik trek gerust een werkhemd 2 dagen aan, mijn vriend trekt iedere dag een schoon hemd aan, of het nou vies is of niet, hij vind dat gewoon niet prettig.. Nou prima toch.. Als ie zich nou 3 keer per dag gaat omkleden, ja dan heb ik recht van spreken.. Hetzelfde met de handdoek, ik doe er 2 dagen mee, hij 1 dag.. Maar vind wel dat iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt..

Prima toch, iedereen is anders..

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Je droogt je toch af als je schoon bent?
    Ik doe echt wel 2x met een handdoek hoor. Dat scheelt toch alweer de helft.

En 1x in de week verschonen is normaal, dat zei ik ook niet, ik had het over meerdere keren.

20. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik denk dat ik ook wel aan 7/8 wassen per week zit ...
    Onze dochter krijgt Elke dag schone kleren aan beddengoed word 2 keer per week gedaan ..

Ik ben zooo blij dat onze drogen weer is gemaakt... Zou echt niet meer zonder kunnen

Deel Deze Pagina