hoevaak kleren wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Als ik me heb afgedroogd dan leg ik de handdoek op de grond en droog dan mijn voeten af. Dus dan ga ik me er ook niet een tweede keer mee afdrogen. (En ik maak de douche er ook nog mee droog).

En hier was ik altijd één keer in de twee weken ons beddengoed. Ben ik nu onhygienisch bezig? :)

2. Tese

Tese Niet meer actief

Je droogt toch ook je muts af? Ik vind het niet echt fris als ik er daarna nog eens mee in mn gezicht moet zitten!!!!!!! :$

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    idd! dan moet ik onthouden welke kant ik voor boven en onder heb gebruikt. Daarbij ruiken onze handdoeken niet echt fris als ze opgedroogd zijn. En dan zou je hand- en theedoeken ook niet zo vaak in de was hoeven gooien, als je het toch alleen maar voor schone doeleinden gebruikt. 'k Neem aan dat je je handen ook wast voor je ze afdroogt.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Amen to that!!!

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ieder z'n ding, maar een beter milieu (en bankrekening) begint bij jezelf.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb liever wat hygiene....

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    'k ben dan wel nieuwsgierig hoe vaak je je hand- thee- en vaatdoeken verwisselt. 'k Vind hygiene ook wel belangrijk.
    'k Bespaar op genoeg dingen, maar misschien heb ik andere prioriteiten.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    hihi volgens mij zijn we het erg met elkaar eens ;)

9. Tese

Tese Niet meer actief

Ja wat kunnen mij die paar euro's nou schelen.

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Vaatdoeken 2 a 3x per dag, handdoeken elke dag, theedoeken als ik heb afgedroogd (en dat is niet elke dag).

Maar de badkamer, daar komen geen etens-bacteriën, en het enige waar die handdoeken mee in aanraking komen is mijn schone lijf. Trouwens, jullie doen net of ik een week met een handdoek doe. Ik doe 2 douchebeurten met een handdoek.

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Het maakt mij ook niet uit, maar ik lees hier klaagzangen en dan bovenstaande lijsten. Dat klopt in mijn ogen niet, als je vindt dat je teveel was hebt, dan zul je daar wat aan moeten doen in het schappelijke.

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik probeer elke dag te wassen.. zo kan ik de was het beste kwijt.. 1 groot droogrek voor de kleding.. en in de droger gaan de sokken/ handdoeken/ rompers/ t-shirten..

De rest hangt dus.. maar dat duurt wel een dag of 2 voor het droog is.

Hier gaat trouwens bovenkleding elke dag in de was ( ondergoed en sokken ook) broeken van ons 2-3 dagen.. Esmee krijgt elke dag soms 2x per dag een schoon setje aan..

13. Tese

Tese Niet meer actief

Ieder zn meug toch? ;) Maar ik zou het niet doen, vind het gewoon niet fris om een handdoek over mn gezicht te halen waarmee ik ook mn kont enmuts aan afgedroogd heb. :)

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja dat is een kwestie van altijd dezelfde volgorde aanhouden, dan droog je nooit je gezicht af met dezelfde kant als waarmee je je kont afdroogt (die overigens ook schoon is bij mij na het douchen, maar goed).

15. Tese

Tese Niet meer actief

zoals ik al zei: ieder zn meug, maar ik doe het niet.

16. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik was elke dag sowieso 1 machine.. maar wij zijn ook niet echt heel erg zuinig.. we douchen 2x perdag, elke keer nieuwe handdoeken.. en hydrofiele luiers om Finn mee af te drogen gooi ik ook meteen in de was! Dus dan stapelt het ook wel op.. maar ik zorg er wel voor dat ik niet achter loop, want dan heb ik een probleem!:D

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier een gezin met 2 volwassenen en drie kids. Ik draai bijna elke dag een was en vaak in het weekend wel twee per dag.
    Handdoeken gaan na 1 keer gebruiken in de was, thee en keukenhanddoeken na twee keer, vaatdoek na 1 dag. Beddengoed van ons 1 keer per week. Beddengoed van de meiden 1 x per twee weken en dat van zoon lief 1 keer per week.
    Slaapzak zoonlief 1 keer per week en pyama's 1 keer in de week. Kleding hangt af van gebruik. Vaak laat ik het ook gewoon luchten.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik ben ook een viespeuk volgens jullie. :D

Manlief en ik gebruiken onze handdoeken ook 2 keer na het douchen. En ik verschoon mijn bed ook 1 keer in de 2 weken in de winter.
    Truien en shirtjes gaan als ze niet stinken, en we er niet in gezweet hebben, gerust de volgende dag nog aan. Mijn man doet de hele week met zijn werkbroek. Hij werkt in de bouw, dus stoffig wordt ie toch wel.
    En, schrikken jullie al? :p ;)

Enne.. ontopic: Ik heb denk ik zo'n 3 a 4 wasjes per week.

19. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

wij wassen alles weg in het weekend...en emily krijgt echt elke dag een schone romper, schone soken en schone kleren aan hoor...onze kleding kan nog wel eens een dagje mee maar soms gaan die ook na 1 dag dragen de was in.
    maar het lukt ons met gemak in het weekend alles weg te wassen..scheelt miss dat wij een droger hebben dat weet ik dan niet.

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb minimaal 12 x p/w mn was draaien.
    Kan ook niet anders met zoveel kinderen (5).
    Wijzelf en de grote kids (16/18 en 20j) doen 2 dagen met de kleding, die spelen immers niet meer in de zandbak en kunnen netjes met mes en vork eten. De kleintjes krijgen elke dag schone kleren aan.
    In de zomer heb ik meer was want dan doen wij ook dagelijks schone kleren aan.
    Beddengoed van de grote kids heb ik niet wekelijks, vind dat hun verantwoording om het eraf te halen, en als ze daar te lam voor zijn is dat hun probleem, ik hoef er niet in te liggen :D

Ik ben dus heeeeeeeel blij met mijn droger, en zeker met de strijkfunctie die erop zit.

Deel Deze Pagina