hoevaak kleren wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier gemiddeld iedere dag 1 was, denk zon 8 per week.
    Ik doe wel snelle wasjes voor de kleding voor mn dochtertje, zij krijgt iedere dag schone kleren aan en zijn soms niet eens vies als ze de was in gaan. Verder voor ons iedere dag schone handdoeken en als ik mn haren was gebruik ik er 2.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik draai elke dag een wasje.
    op maandag,woensdag en vrijdag zowieso want dan moeten vriendliefs voetbalkleren.
    Verder werkt hij in de milieu(mestdrogers-->poep) dus z'n werkkleding gaat ook regelmatig.
    Komen onze gewone kleren nog bij + de kleren van onze kleine.
    Kleine dingen hang ik aan mn droogtoren in de badkamer, broeken e.d aan een wasrek in de schuur en is alles vol, dan doet de droger een rondje mee!
    Maar ik herken je gevoel!

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou ik droog mijn doos er ook mee af, en dat vind ik niet fris als ik er de volgende dag met mijn snoet erin zit!
    En als ik mijn haren afdroog (doe ik met dezelfde, dus pak niet 2 handdoeken) blijven er haren in zitten, en dat is ook niet lekker als ik me er een 2e keer mee afdroog.

Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk!

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Dat bedoel ik ;)

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij zijn met 2 volwassenen, een peuter en een baby.

Ik verschoon 1 x per week alle bedden.
    Elke dag schone handdoeken voor het douchen, ondergoed en in de keuken schone handdoek, theedoek en vaatdoek.
    Bovenkleding doen we soms 1 x aan, soms 2 x, het hangt ervan af of het vies is, dit geldt ook voor de kinderen.
    Mijn man heeft aparte werkkleding, dus daar ook een was van.
    En met een baby heb je ook nog eens tig hydrofiele luiers en spuugdoeken.

Ik denk dat ik zo'n 6 á 7 wassen heb per week en dan af en toe ook nog wat aparte wasjes bij bijv. een lamswollen trui of iets felgekleurds wat ik liever apart was.

Ik word ook erg depressief van al die was, maar sleep mezelf naar de machine en strijkplank, want opstapelen is nog veel erger!

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij vinden het gewoon het fijnst om iedere dag lekker ruikende frisse kleding aan te doen, we draaien elke dag 2x de wasmachine en 2x de droger. En dat is voor twee volwassenen een baby en peuter. Zou echt niet anders willen. Het meeste gaat gewoon na 1x gebruik de was in maar ik vind het niet erg om de was te doen. Gooi bijna alles in de droger en onze hulp strijkt alles weg 2x per week, heerlijk. :D We douchen trouwens ook allemaal minstens eenmaal per dag en ik was elke dag mijn haar, dus we zijn sowieso van de hygiene. ;)

7. Miniman

Miniman Niet meer actief

Ik heb 4 wassen (zonder dekbedovertrek) per weekend. De babykleertjes gaan apart, Vraag me niet waarom maar ik vind dat prettig zo en het werkt voor mij prima. Hele vieze babykleertjes gaan eerst even in de week in de biotex.

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    2 volwassenen waarvan eentje nogal n knoeikont is
    2 tieners waarvan er eentje graag voetbalt buiten (elke pauze en na school)
    1 kleine meid die af en toe doorlekt en dr eten daar heen smeert waar ik het liever niet heb.
    Dat betekent dus elke dag MINSTENS 1 was. Maar in t weekend kom ik meestal in de knoop met de tijd. Als we bvb naar familie gaan die allemaal minstens 1,5 uur reizen weg woont.
    En dus was ik zelden in t weekend. Of ik moet s zondags thuis zijn.
    Dus dat betekent dat er n aantal dagen tussen zitten waar op ik meer als 1 was draai.
    Nou heb ik ook n vent van bijna 2 meter dus dat zijn nogal wat lappen stof die je dan in je wasmachien krijgt.
    Ik heb mn tieners aangeleert om elk 2e dag hun kleding savonds in de was te mikken (en de oudste doet dit ook....de jongste houd zn kleding achter om dan te wachten tot ik denk van "heh heh ik ben weer bij met de was" en dan word ik op zo'n hele berg van hem getrakteert ;)).
    Maar mn oudste fietst tegenwoordig 30 minuten door weer en wint en zweet nogal dan. Dus in de praktijk komt dat er meer op neer dat hij elke dag zn al zn kleding in de was gooit. (onderbroeken en sokken en eventuele hemden en BH's worden uiteraard elke dag verschoont)
    Beddegoed gaat hier om de 2 weken of het moet zomer zijn (of je bent ziek geweest) of gewoon erg hebben liggen zweten. Behalve die van Wendy want die wil dr hoeslaken nog wel eens onder kwijlen ;) Dus die gaat waneer ik vind dat t goor is.
    En dan nog de handdoeken enzo en honden kleedjes, douche matjes, box kleed, etc.
    Sinds Wendy er is is t ook meer gedoe. Want wij en de jongens dragen meestal toch wat donkerdere kleding. Maar zij niet! Nu heb ik omdat ik dan eindelijk meer licht spul heb zelf ook wat lichtere kleuren gekocht dus krijg de machiene wel vol. Maar was echt even wennen hoor. :D

9. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja zo denk ik er ook over.

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hier twee wassen per dag,

elke dag schone handdoeken,kids schone kleren,ik draag mijn spijkerbroek wel 2 dagen.
    beddengoed 1 keer per week.

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

elke dag een was,ik heb een 7.5 kilo trommel en we zijn met 5 personen. dan reken ik de beddenwas niet mee:(

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    toen ik nog geen droger had kon ik het ook niet bijhouden in de winter en had soms een achterstand van 3 wasmanden tot het weer wat beter weer was en kon de schade dan inhalen

nu heb ik een droger en weer een zorg minder. wat is zon ding toch handig en ook echt nodig met 2 kids. heb geen apparte waskamer om de spullen op te hangen en de zolder is zo stoffig dat heeft geen zin. de kinderen krijgen elke dag nieuwe kleding aan en ik meestal om de dag net als me vriend op ondergoed en sokken na :) , douchen elke dag net als ons en de kleinste moet elke dag wel een extra stel kleding aan omdat ie het of onder spuugt of onder poept en dan evenlater lekker knoeit met zijn eten om hem weer te kunnen omkleden. dan nog de dweil en theedoek etc en dan kom je wel aan je was per dag en soms 2

ok het kort te maken wij wassen dus elke dag 1 a 2 x

1x in de 2 weken doe ik alle bedden en dan draait ie 2 dagen fulltime dag en nacht

13. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik doe 3 keer in de week een was, 1 keer 60 graden en 2 keer 30 graden (kleren), soms moet ik elke dag een was doen, afhankelijk van hoe het loopt natuurlijk.

14. Female

Female Niet meer actief

Ik gebruik ook geen droger (heb hem wel maar vind het zonde van de energiekosten) dus in de winter gaat het idd langzamer, voor de was dan droog is.

Ik zou zeggen: Heel erg genieten van het aangezicht als de wasmand helemaal leeg is. (en niet te lang mee wachten want meestal is dat maar 5 minuten ) :D

15. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hmm...hier ook viespeuken. :D
    (maar dat was ik in het topic 'hoevaak douchen jullie' en 'hoevaak verschonen jullie je vaatdoek etc...' ook al ;))

Wij doen onze handdoek zeker niet iedere keer in de was én we douchen niet elke dag (of het moet erg warm zijn ofzo). Ik gebruik wél een kleine handdoek voor m'n haar en gezicht en een grote handdoek voor m'n lichaam.
    Ik heb dus om de 10-14 dagen een wasmachine op 60graden.

Kledij wordt hier toch wel enkele dagen gedragen. Vooral een broek of rok. Bovenkleding 2-3 dagen en een broek soms wel 5 dagen.
    Ondergoed wordt uiteraard wel dagelijks verschoond.

Beddengoed gaat om de 2 weken in de was. Soms doe ik het hoeslaken al na een week in de was.

Ik heb dus ongeveer 2 wasmachines per week, denk ik.

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb ook n droger maar gebruik hem niet meer. Bespaar dan ook 380,- per jaar aan energie kosten. Ik hang alles op op een rek op zolder, een rek aan de zolder trap en soms een rekje op de eerste verdieping.
    Heel soms als ik n stuk achter loop nog n rek in de douche.
    Het is hier in n halve dag droog door dat de verwarmings ketel op zolder staat en als de verwarming aan is word het daar ook warmer.
    Als de verwarming niet aan staat dan duurt t de avond en nacht voor t droog is maar dat is dan prima want dan kan t snachts drogen en haal ik t de volgende morgen weer af als de nieuwe berg moet hangen (die sneller droog is door de warmte)
    En als t mooi weer is zet ik dat rek voor in de douche op t balkon en is mn was in 2 uurtjes droog en fris....als t rond de 30 graden is buiten dan is mn was zelfs in n uurtje droog.
    Heb dus dat energie verslindende monster niet nodig. :D

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij zijn met zn vieren en ik heb elk dag wel een wasmand vol....
    mijn dochters krijgen elke dag een nieuwe set kleding aan .. ikzelf draag het niet langer dan 2 dagen, mijn vriend ook...
    we hebben gelukkig wel een droger anders zou ik door de bomen het bos niet meer zien met al die was... ook al die handdoeken pfff...
    over wassen gesproken er is weer een machine die klaar is en een drogerlading......

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik was per week zo'n 3 á 4 wassen.
    Mijn man en ik dragen om de dag schone kleding (wel elke dag schoon ondergoed en sokken)
    Valerie krijgt tegenwoordig ook veel dingen 2x aan.
    Ze is gelukkig niet zo'n smeerpoets. Wel krijgt ze elke dag een schone romper.

Wij hebben een droger, maar die gebruik ik misschien 2x per maand. Vind het echt zonde van het stroom. Nu scheelt het dat wij wel een extra kamer hebben om de was te drogen (alhoewel het nu wel slechter droogt) en in de zomer hang ik het lekker buiten.

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ehm ik heb echt elke dag 4 a 5 wassen per dag
    ik was zeker 5 dagen in week de weekenden bijna niet
    maar wij verbruiken hier echt veel op een dag
    mijn dochter die zeker nog 2 a 3 setjes kleding per dag heeft
    mijn man die ook 2x verkleed werk kleding en dan als ie thuis is ander kleding en die was ik allemaal elke keer uit
    dus ben echt altijd wel bezig hier haha

20. Jeetje ik voel me gezegend! Ik heb een grote vulopening voor wasmachine en droger en we hebben genoeg kleding en handdoeken.. ook heb ik een enorme wasmand dus kan lekker vol.
    Wij gebruiken handdoeken 2x maar ik gebruik dus een apart klein handdoekje voor beneden daar en die doe ik dan gelijk in de was ;) ook omdat ik altijd scheer daar en als er een wondje zit of nog wat losse haartjes zit niet gelijk mijn hele handdoek vol.
    Ik was altijd op zondag..

1x donkere was (kleding) op 40 graden, deze zit altijd vol
    1x witte was (kleding) op 40 graden, dit is niet zoveel dus soms ook 1x in de 2 weken
    1x gekleurde was (kleding) op 40 graden, dit is ook niet zo heel veel maar wel wekelijks
    1x gekleurde handdoeken op 60 graden OF 1x witte handdoeken op 60 graden (afwisselend per week)
    1x beddengoed (altijd fijn schoon beddengoed!!)

Uiteraard zal het meer worden zodadelijk als de baby er is!

Deel Deze Pagina