hoevaak kleren wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Ik was elke dag 1 x, soms 2x als het beddengoed ook moet gewassen zijn.
    Zo hou ik het by.
    Soms is de machine zelfs niet helemaal vol, maar was ik toch, want ik heb zoveel was, dat ik er mij erniet aan versta soms :D

2. Seth

Seth Niet meer actief

Tjeetje...
    zou echt niet weten hoeveel ik was..... uhhh ontelbaar.... :)

Kindjes soms 2x of zelfs nog meer (ongelukjes) schone kleertjes... en wij elke dag....

Heb hier ook geen droger... (omdat ik daar gewone kleding dan toch niet in durf te gooien) maar kan het nog wel af met rekjes... al droogt het idd minder snel nu...
    (behalve rekje boven trappengat ivm stijging warme lucht)

Lege wasmand..... idd 5 minuten.. of dan komt mijnheer opeens met... o mijn voetbaltas heb ik nog niet geleegd.... zucht....

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik doe alle handdoeken samen zenne, gekleurde en witte.
    Donkere en donkergekleurde kledij gaat hier samen en lichte en witte kleding gaat samen. Heb nog nooit ongelukjes gehad ofzo.
    Anders zou ik echt nooit een volle wasmachine krijgen!

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier twee tot 3 wassen per week.
    1 keer per week kleding en 1 keer per week ondergoed/handdoeken etc. Ik hou de kleuren niet apart. Maar als ik iets nieuws heb wat kan afgeven dan was ik het eerst op de hand. Het is nog nooit verkeerd gegaan. Bed verschoon ik 1 keer per twee weken.

Broeken die niet vies zijn gaan bij ons op een hanger en worden goed gelucht ipv na 3 dagen in de was te doen. Nu roken wij ook niet, dus onze kleding gaat niet echt stinken. Shirtjes doen we wel om de 2 dagen schoon aan.

Handdoeken en theedoeken verschoon ik 2 keer per week. Vaatdoek om de dag. Nu hebben we een vaatwasser en om onze handen te drogen hangt er een keukenrol.

Zo redden wij het nu prima, maar ik verwacht dat straks met een kleintje er echt wel meer gewassen gaat worden. En dan zal het vast ook niet lang duren voor er een wasdroger is.

5. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb per week minstens 15 wassen te verwerken. Alle (4) kinderen krijgen elke dag schone kleren aan. Man ook, ik doe 2 dagen met mijn kleren. Natuurlijk wel elke dag een schone onderbroek en sokken heb ik niet. Ook lekker elke dag schone handdoeken.
    In de winter gaat de was gelijk uit de wasmachine de droger in. Erg makkelijk, daarna gelijk op vouwen en klaar ben je:D (en toch hebben wij een lage energierekenig:)) 's Zomers hang ik de was buiten.

6. Angelina

Angelina Niet meer actief

Iedere dag een was, soms 2.

7. Female

Female Niet meer actief

:$ Pfff ik wordt er al moe van als ik er aan denk.
    kleine 3 x per dag schone kleren?! Dan maar een beetje mottig en voddig hoor haha :D

8. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ik heb elke week zo'n 4/5 wassen. Mijn zoontje krijgt als het lukt 2 dagen dezelfde kleding aan, wel elke dag een schone romper. Wij doen 2/3 dagen met dezelfde kleding behalve ondergoeden sokken natuurlijk. Bedden verschoon ik 1x per 2 weken. Zoon krijgt 1x per week schone pyama, slaapzak en bedknuffels.
    Wij douchen om de dag, ik gebruik dan 2 handdoeken en mijn man 1 badhanddoek.
    Toen mijn zoontje nog kleiner was gebruikte ik heel veel slabjes en spuugdoekjes, ging hem echt niet 2 of 3 keer per dag een schone trui aandoen!
    Heb sinds hij "zelf" eet trouwens van die plastic slabben van de Prenatal met "opvangbak". Dat scheelt echt super!!

9. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Wij wassen zo'n 2x per week.
    Soms vergeet ik het, Hier veel kleren en handoeken, dus als het opraakt (en de wasmand niet meer te zien is) is het wel eens 4 x in de week. Maar over het algemeen maar 2 keer.

Gebruik ook 2 dagen me handoek. Als je hem gewoon op de verwarming hangt na gebruik, gaat ie ook niet stinken ;).
    Wij en zoontje dragen kleren (mits ze niet ruiken of vies zijn) gewoon 2 dagen, behalve sokken, rompers etc.

Vind elke dag 2 keer wassen overdreven of je moet een gezin hebben van 5 mensen ofzo. Ook pure geldverspilling maargoed ieder zijn ding.. Doe liever wat anders met me tijd :D.

10. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik was alles in het weekend heb dan zn 5 wasjes

Mits dat de wasmand echt uitpuilt dan was ik door de week nog een keer

11. babs81

babs81 Niet meer actief

ik was ook elke week veel... soms idere dag 2 wasjes per dag!!!
    als ik 1 dag oversla.... pff... ik strijk 2/3x per week.....
    ik heb een 7kilo trommel!!! maar goed.... hier soms 4kinderen in huis

dus met als de vaatwasmachine die draai ik vaak 2x per dag... en zit ie ook erg vol

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    sorry maar ik vind de handdoek twee keer gebruiken echt mega goor, ook al is het daaronder gewassen, toch kan je afscheiding of iets hebben die je dan met die handdoek afveegt. en dan de volgende keer lekker je gezicht mee af droogt, blehhhhh.

ik was hier iedere dag meerder keren per dag, heb wel een droger maar gebruik deze niet ivm energiekosten. Wij (2 kinderen en 2 volwassenen) hebben iedere dag schone kleren aan, niet twee dagen hetzelfde. Daarom erg veel was, ook wekelijks beddengoed verschonen. Vind het eigenlijk ook niet erg om de was te doen, ik hou het gewoon iedere dag goed bij.

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Was ook bijna elke dag wel..
    Vooral als de beddengoed verschoond moet worden.

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ik was 1x in de week(altijd in het weekend), maar dan wel gelijk 4 of 5 draaisels..
    En idd als ik dat achter de rug heb, dan is de dag erna de wasmand weer bijna vol..;)

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik probeer nu 1 keer in de week te wassen, op zaterdag.
    Als het echt nodig is doe ik een wasje tussendoor.

16. supermama4

19 nov 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

ik was elke dag wel 1 was en anders om de dag
    ik heb 2 kids van 1 jaar en 2 en half jaar oud en de 3den kan elk moment komen:)
    dan mijn man en ik zelf uiterraad ook nog
    ik verschoon de kleren elke dag, van pyama tot sokken
    dus wij hebben gewoon elke dag 1 wasmand vol met was
    ik hou het graag bij, anders zie ik door de bomen het gras niet meer8) en kan je er niet meer tegen op, sommige dingen die niet echt nodig zijn op dat moment zoals handdoeken, theedoeken,washandjes
    hang ik meestal op het droogrek, de rest gaat de droger in en wordt daarna gestreken en netjes in de kast gelegt de was het is een ramp
    ma ja het hoort er wel bij pffff het zal nooit me hobby worden:)

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik was ook wel haast elke dag een wasje soms een dagje niet en andaag weer 2 maar zeker wel minstens 5 wasjes per week

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik was echt heel veel voor een huishouden van 2 volwassenen.
    Ik trek iedere dag schone kleren aan en in het weekend vaak 2x per dag.
    En ik gebruik per dag 4 handdoeken. 2 'smorgens en 2 'savonds.
    Dus dan gaat het wel hard.
    En dan komt de was van mijn vriend er nog bij :)

19. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

Als ik eindelijk alle was heb weggewerkt wat is blijven liggen tijdens de verhuizing en van mijn ziek zijn dan zou ik uitkomen op ong. 3 wassen per week (met zn tweeen). Ik heb gelukkig de mazzel dat ik alles hier op rekjes kan zetten in een aparte kamer met het raam iets open, deur dicht en de verwarming iets aan. Dan is het zo droog. En soms als ik geen zin heb om het zo lang te laten hangen dan wil ik nog weleens iets in de droger gooien. Maar dat is vaak alleen ondergoed en sokken en handoeken enzo.
    Verder elke dag schone handdoek voor het douchen en 2x per week schone handdoek bij de wasbak. Elke dag schone vaatdoek en 4x per week schone handdoek in de keuken. Elke 2 weken schoon beddengoed. elke dag schoon ondergoed en sokken en kleding afhankelijk van hoe het ruikt/vuil is meestal om de dag.

20. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier vandaag ook 2 wassen gedraaid, moet even wachten tot alles droog is (ook geen droger) en dan nog 1, dan is de mand weer leeg. doe dit meestal op vrijdag of zaterdag, en zit dus ook rond 3 in de week gemiddeld.

Deel Deze Pagina