Sinds deze ronde begonnen met temperaturen, nu op dag 15 en nog geen stijgende temp, dus mijn eitje moet deze ronde nog een keer gaan springen... Denk dus ook dat we de afgelopen maanden gewoon op verkeerde dagen hebben gevreeën. Ben er nu wel blij mee dat ik ben gaan tempen,heb nu al een wat beter inzicht. Maar om de dag begint nu een beetje een "Moetje" te worden zegmaar, maar wil natuurlijk ook niet dat ik mn eitje mis. Hoe doen jullie dat? Echt steeds om de dag? Zit er ook aan te denken om het dan aankomende week maar iedere dag te doen...
Iedere dag heeft niet zoveel zin... Zaadjes blijven langer leven en kunnen dus ook er dag nadien je eitje bevruchten. Ik wist met temperaturen en ovutesten dat mijn ei rond dag 18 lag. Dan deden we het die week om de dag en dat heeft gewerkt
Deze ronde om de dag geklust maar ook dikwijls zat dat we het maar een paar keer doen wanneer we zin hebben. Ik gebruik daarom ovulatietesten om het moeten te voorkomen alleen bij een positieve wel een moetje natuurlijk maar meestal heb ik dan ook veel meer zin
Om de dag is het beste wordt gezegd, iedere dag is minder voor de kwaliteit van het zaad. Je ei is gesproken als je temp omhoog is.
Ik temp niet maar gebruik ovulatietesten, weet daardoor dat me ei rond dag 15 komt. Een paar dagen voor ik me ei verwacht doen we het iedere dag tot 2 dagen na positieve ovulatie test. Daarvoor en daarna wanneer we zin hebben.
Wij gaan zitten nu in de klusweek en vanochtend werd er al druk geoefend ik verwacht wel pas woensdag men ei dus dinsdag zeker nog eens en dan hangt het er wat vanaf of mijn ei echt woensdag komt of het zich wat later aanbiedt. Wij gaan er dus deze keer ook voor om de dag! Succes!
Dat het een 'moetje' wordt is natuurlijk niet zo leuk, maar er zijn maar weinig mensen die daaraan ontkomen. Mijn man wil niet 'even snel' in deze tijd, dat hoort niet, vindt hij, als je een baby probeert te maken. Mij maakt het niet zoveel uit, maar ik vind het wel lief en ik moet zeggen dat dit het 'moeten' er ook een beetje vanaf haalt. Gewoon alles op alles zetten om er iets gezelligs van te maken dus. Succes!
Wij vrijen uiteraard wanneer we zin hebben, rond mijn ei (gebruik ovulatietesten) doen we het om de dag. Hopelijk deze ronde goed gemikt ! Succes !
Ongeveer vanaf dag 11 om de dag en dan ander halve week lang, dus ongeveer 5 keer gemeenschap. Helaas nog geen resultaat, terwijl ik wel met ovulatietesten werk. Je moet het niet iedere dag doen, dat was tenminste het advies van mijn huisarts, omdat de kwaliteit van het zaad echt minder wordt. Het heeft juist die ene dag nodig om weer aan te sterken
Ik gebruik ook ovu-testen... enkele dagen voor en na mijn eisprong klussen we om de 2 dagen (sperma kan dan nog overleven en de kwaliteit is beter) ervoor en erna gewoon spontaan als we zin hebben... Vorlopig ook nog geen resultaat hier!
Wij doen het elke dag, maar meer omdat mijn man echt elke dag kan haha. Dus zeker geen sprake van moetje. Dit is ronde twee en ik mag 30 mei testen... Spannendddd
Ik ben er door temperaturen ook achter gekomen dat mijn ei heel laat is (dag 19/20). Wij klussen nu vanaf dag 14 ongeveer om de dag. Ik heb ook een week voor mijn ei vruchtbaar slijm, dan beginnen we meestal. Hier is het gewoon een moetje hoor. Na ruim een jaar is de leukheid en de spanning er wel vanaf.
Een week na ongi begonnen met ovulatietesten en nu klussen we om de dag.. soms niet altijd evenveel zin hihi maar die maken we dan wel en dan is het toch weer leuk! hoop dat het deze ronde ook raak is!
TS, wellicht kun je naast tempen ook ovulatietesten gaan gebruiken? Kun je echt gericht gaan klussen zonder dat het wellicht teveel wordt.
Wij doen het wanneer we zin hebben. Wanneer ik een positieve ovulatietest heb dan maken we er soms wel een "moetje" van. Als dat gaat tenminste. We hebben 1x eerder een dag na de positieve test gevreeën en toen was het wel raak (werd bbz maar dat terzijde) Nu had ik 2 dagen achter elkaar een enorme knaller van een ovutest en clearblue en hebben we de dag erna ook gezellig gehad. Gister 10 dpo en een hele verre tuurstreep, wel bruine afscheiding en wat andere klachtjes. Spannende dagen dus
Oh jee, wat vaak. Haha. Wij volgende ronde beginnen maar denk dat ik het gewoon bij 2x pw hou. Onze eerste was ook direct raak
(Even ter duidelijkheid, dit bericht bedoel ik absoluut niet om mensen te kwetsen of tegen het verkeerde been te schoppen, en het is dus ook puur bedoelt met vrouwen die net beginnen met proberen, niet voor mensen die al langer proberen en wat niet lukt, want dan ga je begrijpelijk alle hulpmiddelen proberen!) Persoonlijk denk ik dat veel mensen zich een beetje gek laten maken door al dat gedoe met ovulatietesten en temperaturen etc. Daardoor word het algauw een 'moetje', en dat zou ik vreselijk vinden... Seks draait bij ons om liefde, om elkaar en om aantrekkingskracht... Niet om het 'moeten maken' van een baby. En dat is altijd al zo geweest... En het woord 'klussen' daar gaan werkelijkwaar al mijn haartjes van overeind staan.. Klussen doe je aan een huis, en met materiaal. Lijkt me niet helemaal toepasselijk als je het hebt over liefde, je man en je kindje. Maargoed, das mijn mening... Maar het is wel redelijk bekend dat hoe meer je ergens mee bezig bent hoe minder de kans van slagen is. En in dit geval beïnvloeden sommige vrouwen hun cyclus/lichaam met hun gedachte, daar ben ik van overtuigd! Hoevaak hoor je niet dat het maar niet lukt en lukt om zwanger te worden, tot mensen het 'opgeven' of een pauze inlassen en er even niet mee bezig zijn, en verrassing! Ze zijn zwanger.. Om daarmee ook even antwoord te geven op de titel vraag: wij 'klussen' dus niet bleeegh haha, maar we hebben het goed tussen de lakens voordat ik met de pil stopte, toen ik gestopt was, en ja, zelfs nu met 23 weken zwangerschap nog. 3-5 keer pw. Dus ook weleens dagen achter elkaar. Toch was het redelijk snek raak. Het enige 'probleem' was mijn cyclus na de pil, die moest op gang komen, en doordat ik 10 maanden geen menstruaties gehad heb heeft het bij ons een ruim jaar geduurd. Maar vanaf dat mijn menstruaties weer op gang kwamen 3 'rondes' (nog zo'n bizarre benaming) gehad voor ik zwanger was...
wij hadden om de dag of om de twee dagen seks, maar dat hadden we daarvoor ook een moetje is het dus nooit geweest omdat we ons patroon niet hebben veranderd. Ja dat betekende ook dat in een drukke week er misschien drie dagen tussen zaten maar goed, dat maakte ons niet zoveel uit want dan was gewoon even niet zo. heb nooit getempt of ovulatie testen gedaan dus daar ging we sowieso niet vanuit.