Hoevaak klussen jullie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eline2014, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ben het met w03z3l eens. Ik wordt er ook ern beetje naar van, van de gedachte dat je je man naar boven moet sleuren midden op de dag omdat je een posi ovulatietest hebt en je NU moet sexen, in een tijd van 5 minuten omdat dochterlief achter de tv zit. Pffff moet er niet aan denken

En ja, ik begrijp het als je er al 1,5 jaar mee bezig bent, maar je ziet ook dat mensen in ronde 2 al continu kijken wanneer ze 'moetjes' hebben en zodra de eisprong geweest is, is het op het wachtbankje plaats nemen en gewoon niet meer sexen.
    Voorlopig hier nog gewoon zodra we zin hebben. Soms is dat 3 dagen achter elkaar en soms 2 dagen niet.

2. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Precies Rataplan... Soms vraag ik me serieus af of sommige mensen hier überhaupt nog seks voor het plezier hebben, of enkel nog maar om een kindje te verwekken. En bij sommige topics/reacties over klussen, ovu-testen en wachtbankjes, denk ik alleen nog maar 'arme mannen....'

3. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ergens ben ik het eens met de bovenstaande dame, maar toch ook weer niet.
    Omdat niet iedere vrouw dwangmatig met testen bezig is of er teveel mee bezig is.
    Ik word er juist rustiger van.
    Ivm de onregelmatige werktijden en het zware werk van vriendlief komen er hier periode voor dat we het soms 2 weken niet doen. Hard werken, ziek zijn, ziek kind, te moe etc. Tsja dat kan gebeuren. Ik was meer elke maand bezig met "oh jee, zou ik nu vruchtbaar zijn? Zijn we niet tevroeg/te laat?"
    Voor mij persoonlijk zijn ovulatietesten een uitkomst. Ik weet de beste dagen, en als we er aan toe komen of zin hebben gebeurd het. En ja soms is het iets meer een "moetje" maar dat gebeurd wel als we er BEIDE mee instemmen. Ik kan sleuren wat ik wil maar als vriendlief geen zin heeft lukt het ook niet. Ik neem aan dat dat voor meer mannen zo is. Je doet wel een beetje of die mannen verkracht worden door hun vrouw ;)
    Daarnaast ben ik ook wat ongeruster sinds mijn bbz in feb. Ook om die reden gebruik ik ovulatietesten, want komt er geen menstruatie na een ovulatie, dan trek ik direct bij een dokter aan de bel om te controleren. Ik weet dat je de zaken nooit kunt dwingen maar het idee in mijn hoofd dat ik er meer grip op heb, werkt voor mij geruststellender dan gewoon afwachten en elke maand in de angst en zenuwen zitten of ik nu wel of niet ongi ga worden en of het dan wel of niet goed zit.

Ik weet wel dat ik me niet hoef te verdedigen, maar ik wil toch even duidelijk maken dat wat w03z3l zegt niet voor iedereen op gaat.

4. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Nee maar het gebruik van ovulatietesten is natuurlijk prima, zeker als je daar een goede reden voor hebt zoals jij. Maar het gaat er meer om dat er meiden zijn die vanaf de eerste ronde vol aan de testen gaan en alleen nog maar sex hebben als 'moetje' terwijl je juist het eerste half jaar er gewoon plezier in moet hebben en doen wanneer je beide zin hebt.
    En dat betekent niet dat je niet teleurgesteld mag zijn als het niet gelukt is, maar de rest van de maand moet het toch gewoon leuk blijven.
    Tuurlijk ben ik er ook veel mee bezig. Ik denk er ook wel elke dag aan, welke dag van de cyclus ik zit, wanneer mijn eisprong ongeveer moet komen, wanneer dan de innesteling zou moeten zijn en wanneer ik dan kan testen.

Gewoon iets meer ontspannen zijn en sexen wanneer je zin hebt, het komt vanzelf

5. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Zoals ik zelf ook al duidelijk vermelde bovenaan mijn bericht ;) geld het niet voor alle vrouwen die testen of temperaturen, en in sommige gevallen is er idd een goede reden voor zoals bij jou.

Overigens was mijn laatste bericht niet bedoelt als dat de mannen haast verkracht worden door hun vrouw, maar meer juist andersom, arme mannen, op de vruchtbare dagen worden ze zo ongeveer besprongen door hun vrouw en daarbuiten krijgen ze zowat geen seks ;)

6. Soezetje

Soezetje Actief lid

27 okt 2014
    101
    0
    0
    Bij ons de eerste drie rondes best krampachtig bezig geweest, totdat ik doorhad dat dat het er niet echt leuker op maakte. In ronde vier door omstandigheden maar een keertje gezellig gemaakt zonder echt te bedenken of ik vruchtbaar zou zijn of niet (eerst hij ziek anderhalve week, vlak daarna ik twee weken) en toen was het dus raak. Helaas wel uitgelopen op een miskraam, maar dat terzijde. Ik ben nu inmiddels net helemaal bijgekomen van de miskraam en de nasleep daarvan, dus ergens in de komende dagen gaan we het weer eens een keer gezellig maken. Nu ik weet dat ik wel vrij snel zwanger word, is voor mij een groot gedeelte van de stress van het zwanger worden weg. Dus wij klussen wanneer we zin hebben, en merken vanzelf wel wanneer het weer raak is :) Maar ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer je al erg lang bezig bent, dat het steeds moeilijker wordt om er relaxed onder te blijven.

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Bij ons zijn het ook geen moetjes hoor, heeft een van beiden geen zin, dan gebeurt het gewoon niet... ookal is dat dan gedurende mijn vruchtbare periode!

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb gewoon niet zo een hoog libido dus als ik geen kind zou willen zou ik misschien 1x p/2 weken seks hebben. Nou, dan is het erg goed geschoten als het daar mee raak zou zijn. Na een jaar proberen (en de eerste maanden niet krampachtig hoor) dan kan het nu niet anders dan dat het af en toe een 'moetje' is. Dat sommige mensen daar problemen mee hebben of dat niet begrijpen... Tsja.... Als ik een kind wil dan moet ik het wel af en toe tegen mijn zin in doen en mijn vriend ook (al vind hij het eigenlijk altijd wel prima;)). Het kwetst wel een beetje als mensen zeggen van 'nou dát begrijp ik nou niet hoor, dat klussen, het moet toch leuk blijven?' Tsja....... Als dát nou kon!

9. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ik begrijp wat je bedoelt w03z3l. Ik vond die woorden ook altijd een beetje vreemd, maar ik heb het geaccepteerd als een soort jargon en ik denk ook dat dit het hele proces en de intimiteit, sexyness, liefde en gezelligheid niet hoeft te schaden (maar volgens mij stelde jij dit ook al). Bovendien denk ik dat het door het gebruik van die woorden voor sommige mensen makkelijker wordt om over deze intieme zaken te praten op een forum.

10. Danidani

Danidani Lid

6 mrt 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook ovu testen. Meer om het feit dat ik te lang vind duren en niet meer op toeval wil wachten. Ik voel precies ook wanneer mijn ei eraan begint te komen. Rond die periode om de dag. Deze maand waren we op vakantie en mijn dochtertje sliep bij ons op de kamer. Alleen op de dag van de posi ovu test geklutst, waren weer thuis ;)

11. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Hier gewoon als we zin hebben en daarbij wel lettend op ovulatietesten. Als ik rond de ovulatie zit seksen we iets vaker, maar dat initiatief neem ik dan... Vriendlief ziet het voorlopig nog niet zo zitten met die testen!

12. Martina84

Martina84 Actief lid

25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt Woezel. Maar inderdaad zoals ZazaM zegt, er zijn ook veel mensen met een laag libido. Dan moet je wel geluk hebben als het met die 2 tot 4x per maand raak zou zijn. Als je altijd 3 tot 5 keer in de week vrijt, is dat wel bovengemiddeld lijkt mij. Wel superfijn als je daar dan samen zoveel plezier aan kan beleven! Zelf gebruik ik ook ovulatietestjes aangezien ik altijd pijn bij het vrijen heb. Dus ik kan het ongeveer 1 keer per week, daarna moet het herstellen. De gynaecoloog stelde voor om het zelf te insemineren, maar daar wil ik toch nog even mee wachten, toch ook een beetje vanwege het romantische idee. Hopelijk is voor ons die ene keer genoeg! (We maken er dan wel even een speciaal moment van trouwens)

13. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Het woord 'klussen' heb ik hier op het forum leren kennen en ben ik daardoor ook gaan gebruiken...niks mis mee als je toch de liefde bedrijft maar het zo niet noemt geloof ik hé ;) Het is niet omdat het 'klussen' genoemd wordt, dat het moet ook!

Ik had toen ik de pil nam ook een enorm laag libido...Zeer laag zelfs! Ik had toen schrik dat mijn vriend me zou laten staan; seks gebeurde maximum 2 keer op de maand :) Ik vond het enorm erg voor hem, 1 keer in de maand was het op mijn initiatief, de andere keer was het voor mij toen eerder een 'moetje' omdat ik het zo erg vond voor hem. Sinds ik gestopt ben met de pil ligt mijn libido wat hoger... 2-3 keer per week maximum...

Maar inderdaad, moest mijn libido nog zo laag geweest zijn nu, dan zou het echt een 'toevalstreffer' moeten worden. Ik hoop voor je Martina dat het snel raak is op de 'romantische' manier...dat zou inderdaad veel fijner zijn. Wel leuk dat jullie er dan ook zo'n speciaal moment van maken :)

Deel Deze Pagina