Hoevaak kolven jullie per dag

Discussion in 'Borstvoeding' started by Beertje09, Apr 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Lady's,

Hoevaak kolven jullie per dag? En om de hoeveel uur ongeveer?

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    bedoel je volledig kolven of op mijn werk?

ben sinds deze week weer begonnen met werken en daar kolf ik 3 keer.

geef Nathan om kwart voor 7 nog zelf, dan kolf ik om 8 uur alles 'leeg'. Dan om 12 uur en dan om kwart over 3 ongeveer.. Werk als juf dus dit zijn mooi de tijden dat ik geen kinderen heb..

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    als ik werk dan kolf ik ook 3x, 's ochtends voor het werken een Live voeding dan om ong. 11:00 en 15:00 kolven en dan thuis weer om 18:00 daarna weer Live voedingen :)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Verschilt nogal, ik probeer zoveel mogelijk de voedingstijden van Thirza aan te houden (en kolf dan ook zoveel mogelijk gewoon 1 borst per keer). Merk dat daardoor m'n productie het beste op peil blijft.
    Hier betekent dat elke 2 uur kolven.... maar dan ben ik wel met een kwartiertje klaar, (en da's inclusief de boel klaarzetten en weer opruimen. Ik kolf dan momenteel zo'n 120 cc uit 1 borst).

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik kolf om de 3uur, mijn zoontje ligt nog in het ziekenhuis dus moet wel kolven.
    Ik geef 2 voedingen zelf overigens.

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Uit 1 borst 120 cc, dat is best veel of zie ik het verkeerd?
    Ik denk dat ik het zo ga doen, 's ochtend de borst thuis. Op het werk de rest afkolven, dan ongeveer om 12 uur weer en dan om 3 uur nog een keertje. En dan om 5 uur weer maar dan live bij de oppas.

Mooi toch? Maar ik heb nog even tot de dag dat ik weer moet werken.

7. raspberry

Jep, ben hier de 4maandendip helemaal door, ;) Kolfde gisteravond zelfs 150 cc! 120 cc is idd best veel, maar heeft ws wel te maken met dat mijn lijf gewend is dat de complete voeding steeds uit 1 borst komt... in plaats van 1 borst 'hoofdgerecht' en 1 borst 'toetje'.

8. raspberry

Oja, en Thirza is een grote drinker. Past ook wel bij haar formaat: ze is nu al 70 cm en 7 kilo... behoorlijk groot voor een kleintje van 4,5 maand en helemaal voor een meid, ;) Wat ik om me heen hoor, zijn ze pas zo groot bij 6 mnd.

9. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Zo heeee is gewoon TURBO MELK wat jij hebt. Wees maar trots op jezelf hoor, dat is echt knap.

10. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier voed ik op mijn verzoek voordat ik ga werken (werk 10minuutjes van mijn huis), dan na 2,5 uur kolven, dan weer na 3 uur kolven en dan weer thuis live op mijn verzoek. Zo hoef ik maar 2x te kolven op mijn werk :D

En mijn dochter HAAT de fles, dus zo hoeft ze maar 2x flesje te drinken!

11. raspberry

Ja, hier nog zo'n flessenhater... zodra ik weer thuis ben, haalt ze giga in dus... Niet zo verwonderlijk dat ik zoveel produceer. Alhoewel m'n melk wel dunner is nu dan een maand geleden, (vetlaagje dat erop komt te drijven als ik het wegzet in de koelkast is dunner). Zou het daaraan liggen dat ze zovaak komt, of is dat wel normaal rond deze tijd?

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

de eerste 2 maanden 7 a 8 keer daags
    toen 3 weken 9 keer daags om de productie op te hogen
    en nu ongeveer 5 a 6 keer daags.
    ik moet kolven omdat mijn kleine niet aan de borst kan drinken. Hij heeft te weinig zuigkracht, ik heb echt ontzettend geoefend en nog steeds, maar het lukt niet. Hij is te vroeg geboren en kreeg de fles in het ziekenhuis. (eerst voedingssonde)

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als ik werk kolf ik 3 keer, meestal 150 cc per borst. En als ik thuis ben kolf ik ook altijd 1 keer, ook zo'n 300 cc, voor als er eens iets gebeurd waardoor ik niet kan voeden. Ik heb nu dus een aardige voorraad :D

14. Baby J

Baby J Lid

Mar 30, 2009
    22
    0
    0
    Mijn vriend wil mij een nachtje door laten slapen (als mn zoontje het niet doet dan doe ik het wel een nachtje hihih) Maar als ik tussen de voedingen kolf, heb ik laaang niet zoveel als jullie hier noemen. Een hele dag tussen de voedingen doorkolven en dan pas heb ik een vol flesje (130ml). ik heb wel een tsr maar heb het idee dat deze niet lang aanhoudt (als dat uberhaupt kan)
    Ik heb 2 weken geleden toen ik een avondje weg was gekolfd zonder dat Benjamin tussendoor dronk, toen had ik wel veel meer (150ml).
    Ik denk dus dat mn productie op zich wel oke zit.
    Ik weet dat de 'volheid' van je borsten een vraag en aanbod principe is maar hebben jullie tips om de productie een boost te geven?

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Lasse voed ik aan de borst, maar voor Sven kolf ik 1 voeding per dag af voor zijn pap ;s ochtends

16. raspberry

@BabyJ: als je je productie een boost wilt geven, is dat een kwestie van vaker aanleggen of vaker kolven. Maar dat zou ik enkel doen als je kleintje meer wil drinken... wat je al zegt: je hebt genoeg. Als ik na een live voeding ga kolven, kolf ik ook maar een paar cc hoor! Thirza drinkt m'n borst gewoon netjes leeg en is blijkbaar wel een grote drinker, dat ik zoveel kolf ook, (maar als ik hierboven al iemand lees die 150 per borst kolft, kan het nog veel meer dus, :)).

17. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    als ik werk, voed ik zelf om 7.00 live. (als hij nog slaapt kolf ik alles leeg (200 cc)) en dan kolf ik om 10.15(140 cc) en om 13.15 (120/130 cc) en om 16.15 (120 cc) en dan de voeding van 19.00 uur weer live en de voeding van 23.00 kolf ik af (in twee keer, anders heb ik niet genoeg) om pap van te maken (kolf dan om 21.00uur 100 cc en om 22.30uur 80 cc)

Share This Page