haha past goed in het niet moeten.. zoon vroeg vanochtend jee mama waarom doen we zo'n drukke ochtend .. we waren wezen - urine weg brengen (hun bleven in auto) - naar hema voor cadeau, auto voor de deur met 10 min. zaten we weer - naar opa en oma koffie drinken - nog even stoppen bij tuincentrum voor hondenbotjes. we gaan niet ook nog gewone boodschappen doen toch? veelste veel. haha
Nou inderdaad. Als ik soms hier lees of op Facebook zie wat sommigen allemaal ondernemen in de vakantie...Wij hebben er het geld niet voor maar ik heb het er zeker ook niet voor over! Dan is zo'n uitje toch helemaal niet bijzonder meer? Laat staan het feit dat mijn meiden van zoveel indrukken niet echt zouden kunnen uitrusten in de vakantie. Als ik kijk wat wij deze twee weken vakantie hebben gedaan/gaan doen: 1 keer een ochtend naar de binnenspeeltuin en verder euh niks met toegangsprijs in ieder geval. Lekker thuis aan het spelen, vorige week zijn er twee keer vriendinnetjes geweest, deze week twee keer bij andere vriendinnetjes op bezoek, keertje naar de bieb, keertje fietsen naar de eendjes, samen in de tuin werken....en dan willen ze ook gewoon graag elke dag een paar uur thuis spelen.
De mijne krijgen meer dan genoeg. Doe nooit moeilijk. Van de week zij ik wel doe alles voor jullie en soms nog niet te vrede. Jullie krijgen niks meer zou het😜
Wij kopen tot nog toe dingen als we het nodig hebben. Dl is nog op een leeftijd (2) dat alles nuttig is eigenlijk. Ik had wel wat leuke dingen bewaard voor Sinterklaas en Kerst, dingen waar ze zelf eerder om gevraagd had. Ergens in het afgelopen jaar riep ze steeds enthousiaster 'leuk mama, kopen!' als ze wat leuk zag, dus toen ben ik gaan minderen haha
Zo zijn wij ook. Hier wel geen schoolgaande kinderen maar we gaan niet wekelijks naar binnenspeeltuinen enz. Vooral lekker thuis of in de tuin, oma en opa, wandelen,... in de zomer doen we wel meer, vooral als we beiden verlof hebben maar we gaan geen 20/30 keer per jaar naar binnenspeeltuinen en pretparken. Het moet speciaal blijven.
Haha ja dat klopt wel. Houdt mij nog wel bezig...maar niet constant de behoefte meer om het er over te hebben
Zelden, maar er is hier meer dan genoeg. (met dank aan een familielid--> zie een oud topic van mij) Knutselspullen vul ik wel gewoon aan (lijm, tekenvellen, etc.), maar daar kan ik zelf bijna een winkel in beginnen. Spulletjes als een bellenblaas of stoepkrijt wordt ook gewoon gekocht. Dat zie ik niet echt als een cadeau. Een nieuwe fiets, beddengoed, meubels vind ik ook geen cadeaus, maar die worden ook niet maandelijks gekocht. Mijn dochter krijgt nu sinds een jaar zakgeld. Daar koopt ze zelf af en toe iets van: een tijdschrift of iets van Topmodel of Paardenvrienden. Ik beken wel eerlijk: we doen hier aan Sinterklaas- en kerstcadeautjes.
Oh ja: uitstapjes is ook zoiets. We hebben tot vorige maand een abonnement gehad op de Efteling. Die is verlopen, maar we hebben nu een museumkaart. We gaan dus iedere maand iets doen (niet veel vaker). In de vakantie zijn mijn dochter en ik naar de bioscoop geweest, ze heeft op een pony gereden en ze heeft bij beide opa's en oma's gelogeerd. Verder naar de kinderboerderij en speeltuin. Prima dus. Oh ja....en we hebben sinds een paar maanden een abonnement op de plaatselijke speel-o-theek. Dat hadden we jaren geleden moeten doen!
Knutselspullen krijgt ze gewoon als ze het nodig heeft, potjes klei haal ik vaak bij de action en doe ik meestal een paar weken nadat het laatste potje op is, dan is ze er wel weer echt blij mee. Elk jaar kopen we op school een paar boeken, de ene keer bewaar ik ze en de andere keer krijgt ze de boeken gelijk. Dit voorjaar heeft ze echt nieuwe zandbakspeeltjes nodig die gaan op haar verjaardagslijstje, krijgt ze ze van niemand dan kopen we het gewoon. Andere grote dingen gaan echt meer met verjaardagen en feestdagen enzo. Wel slagen we altijd goed op de koningsmarkt en dat krijgt ze ook gewoon gelijk.
Qua kleinigheidjes regelmatig, als ik een keer bij de Kruidvat of action Ben. Ene keer zijn het kleine dingen maar heb ook wel eens een groot (cadeau) tussendoor gekocht...
Zeer regelmatig, ach kost bijna niks dus waarom niet. En dan heb ik het over dingetjes tot 10 euro en soms de wat duurdere dingen. Al moet hij soms ook weleens wat van zijn eigen geld kopen want het is niet altijd feest natuurlijk Manlief is het er niet altijd mee eens want die is bang dat hij zo verwend wordt. Maar achhh dan ben ik de softy moeder en heb maar 1 kind dus maakt het nog makkelijker. Maar wij doen ook veel dingen regelmatig bios of binnenspeeltuin, pretpark of meer van dat soort uitjes.