Maartt, en ik bij jou! Ik doe sommige dagen echt helemaal niets, en heb dat ook echt nodig. Ok, ik kook en doe wat licht huishoudelijk werk. Momenteel mag ik nog niet werken dus ben veel thuis of bij vrienden, dochter gaat 2x pw naar de Psz en 2 dagen naar de gastouder voor mijn rust. Als ik werk, werk ik 3 a 4 dagen. Ik ben dan zeker 1 dag in de week echt zo kapot dat ik alleen maar kan en wil liggen. De andere dagen doe ik meer maar lig/zit ik nog relatief veel op de bank tussendoor. Ik ben van mezelf snel uitgeput en moet het met weinig energie doen dus dat moet ik echt verdelen. Vaak heb ik van 4 dagen werk (ik werk 95% staand) ook echt last van mijn rug bv. Ze zijn er helaas nog niet achter wat het veroorzaakt, dus zal ik het er mee moeten doen. Ik voel me dr soms ook echt wel een slechte moeder door hoor, zeker als ik zie dat het haar beïnvloed.
Wij hebben zo'n heerlijk grote hoekbank. M'n man & ik kunnen er beiden languit op liggen, als we willen. Maar 's avonds zit ik, maar wel met m'n benen op de bank. (en een kussen & dekentje erbij) En m'n man zit gewoon. Ik doe er ook wel eens een dutje op, haha.
Tijdens de week: werken. In het weekend: met mijn dochter spelen. Of de krant eindelijk eens van a tot z lezen. Of een gezelschapsspelletje spelen met mijn vriend. Of vooruit koken voor de rest van de week. Lijkt me erg saai als je niets anders weet dan in de zetel liggen, eigenlijk.
@man ts.. Dat is onzin. Je moet je kind juist leren om te ontspannen en op te laden. Wij hangen hier elke dag even.. Genieten noemen we dat
uhm...werken??, kinderen naar school brengen? boodschappen? kind naar zwemles brengen? Ik noem maar even zomaar wat dingen. Ik heb ik elk geval geen uren de tijd om thuis op de bank te zitten
Is het ook, absoluut. Ik speel redelijk veel met mijn dochter maar die speelt ook graag alleen. We knutselen bv veel, of doen spelletjes. Memorie enz. Ik kook elke dag dat ik niet werk, de krant lees ik op mijn telefoon (liggend xD).. Maar goed, dan blijft er dus nog veel tijd over.
Oh ik wist niet dat je boos werd maar goed mijn dochter gaat niet naar zwemles, en niet iedere dag naar school. Door mijn ziekte is ze 2 dagen pw bij de gastouder en 2 ochtenden pw naar school, soms haalt gastouder haar. Boodschappen doe ik 1x per week dus dagelijks niet nodig. Dochter is er gemiddeld 3 dagen niet, dus daarmee spelen gaat niet. Als ik werk, werk ik 4 dagen dus lig ik ook niet op dr bank om even een vergelijking te maken. En ik lig toch best wat uren op de bank op een dag niet iedere dag, wel vaak. In een vorig bericht ook uitgelegd waarom
Ik ben niet boos, ik snap alleen gewoon niet zo goed dat je je dag niet gevuld krijgt terwijl je een kind hebt Maar goed, ik heb al snel 2 uur nodig voor de was per dag
Dan heb je het mooi voor elkaar. Ik werk voltijds, dus de tijd thuis prop ik vol met huishouden en quality time met de dochter. Maar saai... Dan zou ik je toch aanraden om een leuke hobby te zoeken.
als je de krant leest doe je toch ook niks? Kan je net zo goed bank hangen en nieuws kijken. Sommige mensen vinden het interessant om het "druk" te hebben.
Maar meid, jij hebt een groot huishouden, ik heb een dochter van 3 en 2 grote honden dat was het. Ik was 2 wassen in de week, dat heb je zo af. M'n huis is bijgehouden dus heb echt niet meer nodig dan Max 2u (ik ga dan wel echt 2u op full speed), of verspreid over de dag rustig aan maar komt het nog neer op 2u. Mijn dag: 8u wakker, ontbijten en koffie drinken 8.30 dochter naar go, of Psz. Kost me 10 min 12u dochter ophalen, kost me 10 min (huishouden is dan al af) 16.00 koken 17.00 eten 18.30 dochter naar boven. 23.00 ikzelf naar bed Vanaf een uur of 11 ben ik klaar met mijn taken. Even een dag zonder afspraken dan hé. Soms ga ik wat leuks doen met dochter, soms spelen we thuis. Mijn honden kosten me gemiddeld over de dag een uur. Maar zoals je ziet heb ik dus meer dan tijd zat over om te 'niksen' Edit: dit zijn vrije dagen, of nu door mijn ziekte elke dag. Normale werkdagen ben ik van 8 tot 19.00 van huis. 4x per week dus.
Euh. Ik lees toevallig heel graag de krant. Iets met jezelf informeren over de wereld. En ik heb daar veel te weinig tijd voor, helaas. Dus voor mij is dat echt iets waar ik een momentje vrij voor zoek.
Dat snap ik, maar goed, ook toen ik 1 kind had, had ik best volle dagen hoor....Niet zozeer alleen huishouden, maar toch, werken, een boodschap doen, koken, wassen (en nee, ook toen waste ik wel meer dan 2 wassen per week ) Wel rustiger dan nu, daar niet van, maar toch ook toen echt wel volle dagen.
Ik werk 32u per week normaal gesproken. Maar dan nog heb ik genoeg uren in een dag om niks te doen, quality time te hebben en mijn huishouden. En honden. Ik heb het serieus nog nooit zo rustig gehad nu ik een "thuisblijf moeder ben" (ben ik niet, maar ik werk niet vandaar de tussen haakjes). dus tja, ik vraag me oprecht af wat mensen dan doen de hele dag als ze thuis zijn. Ik kan goed de hele dag over m'n huishouden doen, maar als ik dan terug kijk nog Max 2u productief geweest. Meestal doe ik het 's ochtends allemaal achter elkaar zodat ik de rest van de dag kan doen waar ik zin in heb.