Hoevaak liggen jullie op de bank?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaa6, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.005
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Elke dag. Daar is ie toch voor?

2. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Mmh doe ik dan iets verkeerd? Want ik zie het echt niet. Ik heb een hekel aan boodschappen doen dus dat doe ik echt maar 1x per week. Afspraken heb ik zelden hooguit een huisarts of tandarts. Nu door ziekte wat meer, ziekenhuis ergotherapeut enz. Maar dat zijn uurtjes per week.
    Wasmachine draait hier 2x per week. Ik zet 'm aan als ik opsta, en als ik dochter naar school heb gebracht is ie klaar. Dan gaat de 2e er in en hang ik de 1e op. De andere dag haal ik het af.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als ik elke dag zou thuis zijn, zou ik denk ik ook veel in de zetel hangen. Dus ik snap je wel. Op de zeldzame dagen dat ik thuis ben terwijl mijn dochter de hele dag op school zit, baad ik ook in de luxe van vrije tijd :)

4. Veera

Veera Niet meer actief

Nou hier hetzelfde hoor. Soms half uurtje boodschappen, elke dag uurtje huishouden en koken duurt ook niet langer dan 3 kwartier. Voor 19:00 ligt ze al op bed dus de hele avond ben ik ook nog eens alleen. Bankhanguurtjes in overvloed

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geen idee, ik zou juist zeggen dat je het goed doet :p Ik heb wel met regelmaat afspraken staan voor de kinderen, druk met mijn schoonvader die onlangs weduwnaar is geworden, daarvoor héél druk met mijn lieve schoonmoeder toen ze ziek was :(

En het kan ook aan je kind liggen. Mijn jongste is werkelijk één grote verschrikking qua spelen/opruimen/spullen pakken en rotzooi maken. Ik lieg het niet als ik zeg dat hij, als hij de kans krijgt binnen 3 min zoveel rommel kan maken dat ik een halve dag bezig ben met opruimen. Iets wat mijn andere kinderen nooit deden. Wel rommel maken, maar normaal en dan ook opruimen. Ik moet altijd zorgen dat de kasten dicht zijn als ik bijv wil koken. Vergeet ik de sleutel op te bergen heb ik een grote chaos....

Volgende maand mag hij naar school, heb nu al medelijden met zijn juf :) Hopelijk leert hij het daar wat beter, want hier lukt het niet.

6. susy26

susy26 Niet meer actief

Elke avond! Heeeerlijk
    Kinders op bed, en heerlijk relaxen met me dekentje. ...:)

7. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Nou ja ik denk dat dat het is. Je hebt gewoon een compleet andere routine als je werkt dan als je altijd thuis bent. Dat merk ik nu ik thuis ben heeeeeel erg. Ik heb zoveel tijd over dat ik van gekkigheid niet weet wat ik er mee moet. Die uren werkte ik normaal gesproken. Een hobby zoeken kan wel, maar ik hoop weer aan het werk te gaan binnen 2 mnd. Dat doe ik liever :p

8. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Mamabri, maar daar zeg je het ook al! Ik ben geen mantelzorger (chapeau daarvoor overigens!), ik ben zelf een enorme sloddervos en het is ook vaak heel chaotisch hier maar ik ben heel druk (in m'n hoofd vooral), ALS ik eenmaal wat doe. Dan ga ik echt als de brandweer, en dus ook zo klaar. Opruimen, hoe groot de chaos is, doe ik 10 minuten over boven en beneden. Laatst had ik 4 dagen heel veel last van mijn hoofd. Echt niks opgeruimd, het huis lag bezaaid met speelgoed, kleren, etensresten, vieze vaat. Half uurtje was alles opgeruimd, uurtje gepoetst, gestofzuigd en gedweild en je zag er niks meer van.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik duim!

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

10 min??? Hoe doe je dat? ik ben best snel, maar dat red ik met geen mogelijkheid :) Uurtje ook niet denk ik.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

maar goed, voorlopig mag ik weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekenlang bankhangen. Heb de 1e dag erop zitten, is me nog niet erg bevallen :(

12. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik begin in de woon kamer. Alles wat naar boven moet in een big shopper, alles wat in de keuken hoort naar de keuken de rest op zn plek. Dochter doet haar hoek zelf, is echt haar dingetje. Als ik zeg dat ik ga opruimen zit ze er al voor dus daar bemoei ik me niet mee. Vaatwasser inladen en aanzetten, keukenblad opruimen. Big shopper mee naar boven en uitladen, kleren van mijn kamer in de wasmand. Dochter haar kamer alles weer op zn plek en klaar.

Poetsen is daarna zo gedaan aangezien het opgeruimd is. Dus ik pak een spray fles met een doek, tafels af, vensterbanken, plankjes. Keukenblad, wc als laatst. Stofzuifen: manden van de honden aan de kant, stoelen onder de tafel uit en gaaaaaaan. Dweilen idem. Hier doe ik ongeveer een half uur over. 1x per week de kastjes en koelkast in de keuken dan ben ik ongeveer een uurtje langer bezig. Badkamer is altijd netjes, dat doe ik terwijl dochter doucht (3x pw opruimen 1x pw schoonmaken).

Dan ga ik de trap doen, boven stofzuigen, dochter haar kamer afstoffen en poetsen, mijn vensterbank (staat verder niks xD) daarna stofzuigen en dweilen. Ook ongeveer een half uur. Afstoffen doe ik als ik wat zie hangen.

13. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Wat is er dan meis?

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

ben geopereerd afgelopen woensdag, mag 6 weken niets tot nauwelijks doen.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben ook thuis maar hang nooit op de bank.

16. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ojee. Beterschap!

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dank je, komt goed!

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nooit liggen! Nu wel met been omhoog op het loungegedeelte maar omdat ik een blessure heb

19. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik lees dat je ook verminderde energie heb en andere lichamelijk klachten dus dan vind ik het anders. Maar ik zou overdag echt niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om op de bank te zitten/ liggen..
    boodschappen doen, kind naar en van school, hond wandelen, huishouden, sporten .. en 3 dagen in de week werk ik de hele dag.. Maar ook die andere dagen zit ik amper

20. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Liggen alleen als ik last heb van migraine of weer eens snotverkouden ben.
    Verder zit ik wel heel veel op de bank. Wij kijken redelijk veel tv en als dochter slaapt staat hier de xbox aan dus dan hangen we ook op de bank.

Deel Deze Pagina