Hoi meiden. Ik vraag me af of meer moeders dit ervaren. Onze dochter gaat tussen 7 en half 8 naar bed savonds. Bijna elke avond wordt ze na een uur of een paar uurtjes huilend wakker en helemaal bezweet. Ik heb al gekeken of ze niet te warm is aangekleed. Het is meestal 18/19 graden op haar kamer. Ze heeft een romper aan met puckababy (alleen het teddygedeelte aan de buitenkant). Dus dit lijkt me niet echt te warm. Snachts koelt het nog wel af naar 17. Ze is ook niet ziek. Ik troost haar even en daarna gaat ze weer slapen en slaapt dan meestal de rest van de nacht door. Herkent iemand dit? Wat kan dit zijn?
Lijkt erop dat ze droomt? Aangezien ze na het troosten weer gewoon verder slaapt. Misschien gewoon het verwerken van de prikkels van de dag. Ervaring, ja dat wel. Ik heb drie kindjes. Er is altijd wel iemand wakker 's nachts met dorst, eng gedroomd, deken ligt niet goed of....vul maar in
Het klinkt in ieder geval niet als nachtangst, gezien ze te troosten is en daarna ook weer gewoon lekker verder slaapt. Ik denk ook gewoon het verwerken van de prikkels van de dag, al dan niet door te dromen...
Hier is het meestal prikkels verwerken. Mn zoon is bijna 5 en heeft het nog steeds vaak. Nat zweet koppie in bed, onrustig lopen draaien, zelfs wat praten in z’n slaap.
In de vroege avond huilen is vaak een teken van oververmoeidheid van de dag. Ik heb ervaring met het begeleiden van mama’s naar beter slapende babies. Als je wil kan ik via privebericht wel even met je mee kijken naar het ritme en kijken wat er mogelijk is.
Ik herken dit van onze dochter. Niet bezweet maar wel huilend wakker worden. Verwerking van de dag is het bij haar. Eerder ging ik naar haar toe, maar dan maakte ik haar dus wakker en was ik vervolgens 2 uur zoet. Nu wacht ik even af en slaapt ze gewoon door meestal.
Bedankt dames! Vandaag is ze de hele dag naar het kdv geweest maar nu huilt ze niet hahhaa. Terwijl als we een hele dag thuis zijn dan huilt ze wel. Misschien was het tijdelijk een paar dagen.
Het was 2 weken en het gaat alweer 5 nachten goed. Zal wel een soort sprong zijn ofzo wat ze nog door maakt. Heel gek haha.
Mijn dochter is momenteel ook onrustig in de nacht. Het is geen vast tijdstip, maar meestal ergens in de nacht, begin ochtend dat ze huilend overstuur wakker wordt. Ze valt daarna ook niet meer in slaap of pas 1,5 uur later ofzo. Ik gok inderdaad dat het nachtmerries zijn. Het is wel echt heel zielig, want ze huilt niet vaak en dan is ze een poos aan het nasnikken.
Jouw dochter en de mijne zijn ongeveer even oud, dus misschien een fase. Mijn dochter doet het nu sinds een paar nachten.
Hier is het na week gelukkig ook weer over gegaan. Ze huilt nog wel eens af en toe en dat deed ze normaal nooit, alleen gelukkig niet meer zo overstuur.