baby bijna 8 maanden opeens inslaapproblemen overdag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Amelia, Sep 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amelia

Amelia Lid

Apr 4, 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

ben al een tijdje niet actief geweest op het forum, maar heb nu een vraagje waar ik tegenaan loop.

Ons zoontje van bijna 8 maanden heeft sinds een week moeite met in slaap komen overdag. Tot voor kort legden we hem altijd wakker in bed bij het eerste teken van moeheid (in oogjes wrijven en gapen), en hij viel toen zonder protest gewoon in slaap.
    Sinds een week is het nu zo dat hij wel supermoe is (zijn oogjes worden dik, gapen, in oogjes wrijven), maar zodra ik hem in zn bedje leg, begint hij toch te krijsen! ik ga om de paar minuten even kijken en geef een aai over zn bol. Meestal slaapt hij na een kwatiertje eindelijk.

Maar vroeg me af of dit bij de leeftijd hoort en of er meerdere moeders zijn met dit probleem opeens?

Als hij 's avonds gaat slapen voor de nacht is er overigens geen probleem!

2. isabella1980

isabella1980 Actief lid

Nov 16, 2009
    270
    0
    16
    Ja hoort bij de leeftijd. 8 a 9 maanden is een beruchte leeftijd voor moeilijker slapen, moeilijk in slaap komen, vaker wakker worden, meer bij mama/papa willen zijn. Hebben meer contact nodig even. Gaat, waarschijnlijk, vanzelf weer beter.

3. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel slaapjes heeft hij overdag? Want bij de overgang van 3 naar 2 slaapjes ging dat hier ook zo....

4. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ons ventje begon met 8/9 maanden over te gaan naar 1 slaapje. Heel vroeg, dat weet ik. Maar nu is hij bijna 1 en slaapt hij tot half 7/7 uur 's ochtends en om 11 uur weer naar bed. Meestal slaapt hij dan tot half 2 dus 2,5 uur en om 7 uur / half 8 gaat hij weer terug.
    Misschien heb je hier iets aan ;)

5. 2jees

2jees Niet meer actief

exactly here.. sprong denk ik.. Hier keer of vier wakker s nachts, geef gelukkig nog BV. Sterkte!

6. Amelia

Amelia Lid

Apr 4, 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij is nooit echt een overdagslaper geweest.. sliep ook al de nachten door sinds hij 5 weken oud was! Hij heeft zeker al 2 maanden 2 slaapjes per dag.
    +/- 07:30 wakker.. rond 10:00 weer slapen.. en rond 13:30 nog een slaapje. Zijn laatste fles is tussen 19:00 en 19:30 en slaapt dan tot 's ochtends door.

7. Amelia

Amelia Lid

Apr 4, 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    ;)
    Denk dat het bij ons mannentje ook niet lang meer gaat duren voordat hij maar 1 slaapje doet.. zoals ik al eerder zei is hij niet echt een overdagslaper haha. Maar merk wel dat hij het nu echt nog nodig heeft. Dus sta ik er ook op dat hij "gewoon" gaat slapen.. hoe moeilijk dat soms ook is ;)

Share This Page