Ze gaat pas in maart naar school en de kinderen zijn toch pas om 14-15 uur uit? Heeft je man dan niet genoeg geslapen? Daarnaast speelt ze lekker op de BSO. Ik zou me er nog niet druk over maken hoor!
Maandag niet want dan heeft ie zwemles Verder mag het 2 x per week hij was vorig jaar ook nog vaak moe na schooltijd
Hij slaapt van 14 a 15 tot 22. Dus dan heeft ie nog niks geslapen, haha. Ja, ik maak me miss wel te druk, het is niet anders tenslotte.
Ik ben meestal weg op de woensdagmiddag, haha. Zal ook aan het kind liggen wat mee komt. Sommigen zijn iets luidruchtiger dan anderen
In wezen mag het altijd, muv mijn werkdagen want dan zit ze op de Bso, volgende week gaat het continuerooster in en is ze al om 14.30 uit en is het een langere middag en kunnen de kindjes gewoon om 17 uur worden opgehaald. Als ik er een keer echt geen zin in heb dan doe ik het niet en ik neem ook niet steeds dezelfde kinderen mee, het moet wel een beetje over en weer zijn en niet steeds bij ons thuis. Mijn dochter heeft zelf ook niet altijd de behoefte om af te spreken, ze is best prikkelgevoelig en ze vindt het ook wel fijn om thuis lekker een beetje aan te rommelen. Meestal wandelen we een stuk met de hond en kan ze haar hoofd een beetje leegmaken en beluit ze alsnog om bij iemand aan te bellen
Maar misschien is het handiger dat als hij 's nachts werkt, gewoon 's ochtends te slapen. Dan is handiger voor het hele gezin.
Verschilt hier vaak. Heb liever dat de kids bij vriendjes/vriendinnetjes spelen. Ik kan slecht tegen gillende kinderen en het drukke gedoe. En dat te bedenken dat ik al jaren op school werk Maar thuis wil ik het liever gewoon niet. Maar soms spelen ze dagelijks, vaak tussen de middag broodje. Na school liever niet omdat ze hier tot 15.30u op school zitten en wij om 17u gaan eten. Woensdag heb ik vaak maar 1 kind thuis, meestal m'n dochter die weer bij vriendje/vriendinnetje thuis zit. Als het aan haar ligt is dat elke dag. Hier ook regelmatig kinderen hoor, maar dan op een dag met zo'n zodat ze lekker buiten kunnen spelen
Dat is toch veel te weinig slaap dan? Hij is pas tegen 9 uur thuis. Als kind uit school komt en hij moet er weer uit, is dat veel te kort. En lichamelijk is in 2 delen slapen niet zo goed gebleken voor hem. Dan veel migraine.
Als ik niet hoef te werken mag ze gewoon afspreken. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het liefst heb dat een kindje bij ons komt spelen, anders moet ik wéér de jongste twee meeslepen om haar ergens op te halen. Ik vind dat altijd zo'n gedoe.
Speelafspraakjes, ik kijk er niet naar uit...maar hoort er nou eenmaal bij. Zoontje heeft twee beste vriendjes en die zijn zo aanwezig, pffff...als ze hier spelen ga ik vaak de was doen of eten voorbereiden of iets, om me er wat van af te kunnen sluiten en wil me er ook zo min mogelijk mee bemoeien. Zoontje is elders het ideale speelvriendje maar hier thuis is het vaak "wil ik niet" of "niet doen..." op zeurtoon...heel vermoeiend Heb trouwens geen vaste regel voor het hoe vaak afspreken, bekijk het per dag zeg maar...de ene week is het 4x en een andere week wordt er helemaal niet gespeeld. Zoontje heeft tot dusver ook nog nooit zelf iemand gevraagd te spelen, hij wordt altijd gevraagd.
Ik haal de kids zelf om 14.45 op uit school na m'n nachtdienst. Na het avondeten slaap ik dan nog even verder. Soms is het niet anders met een gezin. Toen ik nog geen kids had, sliep ik ongeveer tot aan m'n volgende nachtdienst. Op deze manier kunnen ze s middags dan gewoon spelen. Ik zou er heel eerlijk best van balen als het alleen maar hier spelen is, omdat het bij een ander nooit kan. Kids willen ook wel eens het huis en speelgoed van een ander zien.
Van elke keer een paar uurtjes slapen krijgt mn vriend veel meer migraine. Hij werkt ook altijd 's nachts, niet soms een keer nachtdienst. Dus dan is het niet anders. Als mensen daar geen begrip voor hebben, dan maar niet denk ik nu. Op maandag kan hier gespeeld worden, en in het weekend ook. Dus het is niet zo dat er niks kan.
In principe zo vaak als ze willen. Als het niet uitkomt zeggen we het wel, maar geen vaste regel voor ofzo.
Dat ligt helemaal aan je kind Bij mijn dochter wat het (in haar kleuterjaren) continu willen spelen , op zich niet erg maar we zagen haar overprikkeld raken, ze werd moe en chagrijnig en wij kregen (uiteraard) de volle laag over ons heen. Toen hebben we echt gezegd dat ze alleen op woensdag en vrijdag middag mocht afspreken, de rest van de week kon ze gewoon op straat spelen (veel kinderen in dezelfde leeftijdsgroep) Dit is tot groep 4 zo gebleven. Nu mag ze gewoon elke dag wel wat afspreken maar dit doet ze niet zo heel vaak, lijkt er zelf ook een stuk minder behoefte aan te hebben.
Dochter kan alleen op woensdag en donderdag, zoon alleen op donderdag. Maar in de vakantie had ik in de eerste weken iedere dag wel vriendjes of vriendinnetjes over de vloer. Heb ik tenminste geen ipad gezeur haha
1 kind per week, dus met 2 kinderen is dat om de week. Ik heb zelf prikkel-verwerkingsproblemen en kan niet goed tegen drukte thuis, zeker in combinatie met andere afspraken op een dag. (Ik ben nu bijvoorbeeld nog steeds doodmoe vanwege een afspraak gisterenochtend ) Buiten spelen met buurmeisjes mogen ze onbeperkt, dus dat is vrijwel dagelijks.