moet ik meteen naar de HA?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door pooh26, 31 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh26

pooh26 Actief lid

15 sep 2006
    176
    0
    0
    Ik heb gisteren positief getest :) Yes!, maar moet ik nu meteen naar de huisarts? Of kan ik wel wachten tot volgende week? Of moet ik meteen een afspraak maken bij de verloskundige? Ik heb geen idee.
    Oh ja, en wat ik de laatste tijd ook steeds hoor, is dat de pretecho vergoed wordt door de verzekeraar. Welke is dat? En hoeveel echo's krijg je eigenlijk vergoed?
    Ik hoop dat er iemand is die mijn vragen kan beantwoorden. Ik ben hier vast wel op de goede plek.

2. HeMa

HeMa Actief lid

24 mei 2007
    136
    0
    0
    :D gefeliciteerd!

Ik ben naar de HA eerst geweest en ik had net zo goed meteen naar een VK kunnen bellen MAAR dat ligt aan die vervangster van onze eigen HA.

Ikzelf zou gewoon bellen naar de HA en die zal je vast verder helpen.

3. Kel

Kel Lid

4 aug 2006
    50
    0
    0
    Proficiat Pooh26 met je zwangerschap!

Ik ben vorige week (bij mijn positieve test) direct naar de huisarts geweest om het te laten bevestigen via bloedtest en controle op immuniteit van toxoplasmose en rode hond.
    Deze week ook al bloed laten trekken voor controle of de hcg waarden goed stijgen.
    Pas 25 juni (dan ben ik ongeveer 9weken) ga ik voor het eerst naar de gyneacoloog.

In verband met de pretecho kan ik je niet helpen... ben zelf nieuwsgierig naar het antwoord

Liefs
    Kel

4. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Gefeliciteerd! Je kan gewoon de verloskundige opbellen om een afspraak te maken en je huisarts om ff door te geven dat je zwanger bent. De 20 weken echo wordt vergoedt maar een pretecho niet.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb gewoon direct de verloskundige opgebeld en een afspraak gemaakt voor een intake-gesprek.
    Daarna heb ik de huisarts ingelicht en mijn verloskundige heeft ook nog een brief naar hem gestuurd om te vertellen dat ik bij haar de zwangerschapscontroles ging doen.
    Je krijgt twee echo's vergoed. Dit zijn geen pret-echo's!
    De eerste rondom 10-12 weken zwangerschap om de precieze termijn te bepalen en de tweede met 20 weken, het kindje wordt dan helemaal nagekeken op lichamelijke afwijkingen.
    Als je kiest voor een nekplooimeting krijg je nog een echo.

Oh ja, en natuurlijk hartelijk gefeliciteerd! :D

Groetjes, Anakin.

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Gefeliciteerd.
    Nee pretecho's krijg je niet vergoed.

De twee genoemde echo's zijn dus ook niet voor het plezier, en echt om te controleren of alles goed is met het kindje.
    als je bepaalde afwijkingen niet wil weten kun je zelfs overwegen om de 20 weken echto niet uit te laten voeren.

7. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Gefeliciteerd. Hier is het normaal dat je rond de 8 weken de verloskundige belt voor een afspraak rond de 10-12 weken. De huisarts komt hier helemaal niet aan te pas.

Volgens mij wordt een pretecho nergens vergoedt. Wel een termijnecho (om te kijken hoelang je zwanger bent) en de 20 weken echo (om te kijken of er geen grove afwijkingen zijn bij je kindje).

Succes ermee!

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier sluit ik me helemaal bij aan!

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006