Hoe vaak kopen jullie nieuwe fopspenen? Ik heb er namelijk 6 die ik al een half jaar gebruik en steeds wissel. Nu is ze toe aan een nieuwe 'maat' volgens haar leeftijd (14 maanden) maar heb niet het idee dat het nodig is qua maat. Hoeveel speentjes hebben jullie die je gebruikt? Ik word namelijk gek van steeds alle speentjes zoeken, etc. Ze liggen overal en nergens en als ik er een nodig heb kan ik er geen vinden...
Ik verving Ze als hij naar een nieuwe maat ging Zolang E verder goed zijn ga ik echt niet elke keer nieuwe kopen Nu heb ik 'massieve' van 18+ en die kunnen niet kapot dus zijn al even in gebruik En de maat is maar een richtlijn he, je bent niet verplicht nieuwe te kopen
Het eerste jaar als de speentjes intensief gebruikt werden om de 6 weken zoals geadviseerd werd. Had ik er bv 2 die echt om en om gebruikt werden dus 12 weken snappie?? Na het eerste jaar wordt een speen hier uitsluitend in bed gebruikt dus dan doe ik er langer mee.
Ik heb er 5 en die gebruiken we al een half jaar. Ik wilde de speen overdag ook afleren tot ik hem gisteren de hele tijd zag duimen, snel de speen terug gegeven
Haar eerste heeft ze tot een maand of 8/9 gebruikt en nu gebruikt ze haar tweede speen, ze is 10 maanden en die is nu wat groter dan haar eerste speen.
Gaan spenen maar een korte tijd mee dan? Dat wist ik niet. Het eerste half jaar hadden we er een stuk of 6 die steeds rouleerden. Daarna een grotere maat en nu dus weer een stuk of 6 spenen die rouleren. Na hoeveel tijd moeten ze dan vervangen worden en waarom?
Ben dus niet de enige die een half jaar met een speen doet haha. Ik vind wel dat ze wat smoezelig worden, maar ze 'slijten' natuurlijk niet zo snel als je er 6 hebt. Heb trouwens nog de 6+ maanden en ze is 14 maanden...
Hier hebben we ook 5 spenen , 2 in de luiertas 2 in de slaapkamer , 1 bij ons bed .. en kook ze zo´n 2 keer in de week uit ..Ga echt niet aldoor nieuwe spenen kopen , tenzij ze stuk zijn
We hebben er een stuk of 4 in gebruik, deze wisselen we af. Met de vorige maat had hij er ook 4. Na 4/5 maanden hebben we ze vervangen. Dat doen we nu wel eerder omdat hij al tanden heeft. Denk dat we om de 6 weken nieuwe halen. Scheelt dat hij Avent heeft en dat je die nu krijgt met babyzegels
Hier met de geboorte twee gekocht met zes maand weer twee (De oude in de luiertas voor het geval we de nieuwer vergeten, kwijt raken ect) dus vier in 9 mnd. Ik ben van plan om geen nieuwe met te kopen. Stuk is gelijk speen klaar. Ik ga echt niet elke zes weken nieuwe kopen. Doe ik net de flessen speen ook niet
IK denk dat je vooral naar de speen zelf moet kijken. Het vervangen moet vanwege dat ze poreus worden en dan kunnen ze stuk gaan en kan je kindje erin stikken. Dat is gevaarlijk en dus geven de fabrikanten aan dat ze elke 6 weken vervangen zouden moeten worden. Dit doen ze ook om zichzelf te dekken. Zij zijn dan niet aansprakelijk als het misgaat met een oudere speen. Ik heb de spenen met lucht erin elke 2 a 3 maanden vervangen en nu hebben we de 18+ van difrax (de massieve) en die gaan idd niet zo gemakkelijk stuk dus doet hij er langer mee. Hij heeft er 3 voor alleen in bed.
Ik heb er voor de jongste 4 en eerlijk gezegd gebruik ik die al sinds haar geboorte Bedacht me toevallig vandaag dat we maar eens over moeten stappen naar 6+ maanden spenen dus die zal ik van de week eens kopen en de 4 oude weggooien. De oudste heeft alleen een speen in bed (liggen er 3 geloof ik) en doet geloof ik al een jaar met dezelfde spenen... Kook ze allemaal elke week uit en controleer wel of ze nog heel zijn maar vindt het echt zonde van het geld om elke 6 weken nieuwe te gaan kopen.