We willen in de meivakantie gaan vliegen met onze (dan) 7 maanden oude baby. We zijn aan het kijken wat we willen. Nu boeken of last minute. Een appartement of hotel. Wat nemen we allemaal mee? Ik vind het erg moeilijk, aangezien het ons eerste kindje is en we geen idee nog hebben hoe en wat. Het wordt wel onze eerste vakantie in 2 jaar dus we willen graag naar de zon en niet naar centerparks om de hoek. Iemand tips of leuke ervaringen/plekken om heen te gaan?
Hoi Hevn, We zijn toen ons zoontje 6 maanden was met hem naar Bonaire geweest. Was erg leuk. Het eiland is vrij rustig, maar daardoor heel fijn met zo'n kleintje voor het eerst. Geen inentingen nodig, en ze hebben een albert heijn dus je kan veel vertrouwde merken daar krijgen. Appartement vonden we zelf erg prettig. Dan heb je een waterkoker voor evt. De flessen. Je kan zelf fruit en groentehapjes maken. Behalve de staafmixer, zwemluiers, draagzak, zonnebrand, speelkleed, speeltjes en kleertjes hebben we ook niet veel meegenomen.
Ik zou voor lastminute gaan, dan kun je meer inspelen op wat jij en je kind dan aankunnen. Canarische Eilanden, Madeira, Zuid Spanje, Algarve, dat is allemaal redelijk goed aan te vliegen. Als je nu borst geeft en wilt afbouwen, wacht dan even met afbouwen tot na je vakantie. Dat scheelt veel gedoe op reis.
Wij zijn met Eliza was here naar Griekenland gegaan. Appartement waar je ook zelf kunt koken en een auto er bij. Onze dochter was toen net 7 maanden. Het is heel erg goed gegaan en het was een heerlijke vakantie. Wat je mee moet nemen ligt aan waar je naartoe gaat. Luiers zou ik voor de eerste dag of 2 dagen meenemen en daar kopen. Hetzelfde voor voeding. In Griekenland heb ik wel Nutrilon en Nestle melkpoeder gezien, maar wij hebben dat toch meegenomen. Zwemluiers had ik meegenomen, maar waren daar goedkoper. Verder: buggy, draagzak, zonnetentje voor op het strand, rasp om evt appeltje te doen.
Het voordeel van een appartement (2 kamer-app.) t.o.v. een hotelkamer is dat je een slaapkamer hebt. Dan heb je 's avonds en overdag tijdens de slaapjes alle vrijheid in je appartement. Verder vond ik de draagzak echt een uitkomst, met name tijdens het reizen.
Wij zijn begin januari naar Lanzarote geweest met onze baby die toen ook 7 maand was. Had me van te voren heel druk gemaakt, over de reis, over het slapen, over alles wat we mee moesten nemen enz. Maar het was super!! Vliegreis viel reuze mee, de vliegtijden kwamen precies uit met voedingen dus de kleine kreeg een fles met opstijgen en wat sap met dalen. Op Lanzarote hadden we all in hotel maar wel met een bungalow, dus aparte slaapkamer. Wij vonden het ideaal. Door je baby ben je toch het meeste op het park dus kwam goed uit. Wij hadden alleen flesvoeding mee. Groente en fruit daar gekocht. Luiers alleen voor de 1e dag en de rest ook daar gekocht, zwemluiers idem. Bij de douane op t vliegveld doen ze trouwens meestal niet moeilijk wat betreft voeding voor je kindje. Ik had gewoon 180 cc water en hele doos voeding in m'n handbagage. Voor de rest lekker genieten!!