Kolven, kolf na elke keer steriliseren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door LuckyMommy, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hoi meiden,

2 weken geleden is onze dochter geboren, voor haar kolf ik mijn melk af dit omdat zij niet uit mijn borst kan drinken.

Ik kolf nu zo een beetje 6/8 keer per dag, maar moet ik mijn pomp na ieder gebruik steriliseren? Of is alleen afwassen met afwasmiddel en afspoelen met heet water ok? Want de steriliseren neemt meer tijd in beslag dan het kolven..

Ze is nog zo jong en wil haar natuurlijk niet ziek maken..

Bedankt voor het lezen!

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    1x per dag is voldoende en verder idd gewoon goed schoonmaken na elk gebruik.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Met red eens :)

4. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    1x P dag verder afspoelen met heet water drogen m schone doek en in afgesloten plastic bak of zakje in apart vakje v D koelkast bewaren.
    Stond i D gebruiks aanwijzing van mijn app.
    Succes ;)

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Ik spoel mijn kolf goed schoon en doe alles in een plastic zakje. In de papieren van mijn kolf staat niets over bewaren in de koelkast, en dat kan een groot deel van de dag ook niet eens (werk). Er is daar ook alleen koud water om te spoelen. Elke avond gaat t dan in een sopje en de sterilisator.

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik spoel na gebruik goed met warm water. Bij voorkeur haal ik dan de hele kolf ook uit elkaar (Medela freestyle). Goed drogen en dan bewaren in plastic zakjes. In het begin deed ik het dan elke avond in de sterilisator, nu nog een paar keer per week..

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Uit elkaar halen doe ik idd ook altijd na elk gebruik.

8. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm,... Ik spoel het af met koud water en daarna was ik het af met afwasmiddel en heet water. Sterriliseren doe ik eens per week ofzo. Vind dat zelf een beetje overdreven om dat elke dag te doen of na elke kolfbeurt.

Babies kunnen heus wel wat hebben.

9. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Bedankt meiden!!!:D

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik steriliseerde hem nooit.
    Het ging gewoon mee in de vaatwasser, dagelijks. Extra heet programma.
    Las dat dat voldoende was.

11. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    De lactatiekundige zei van de week tegen mij dat afwassen met wat zeep en water prima is en dat uitkoken zeker niet elke keer hoeft en zelfs niet elke dag. Af en toe eens doen is prima. Ze komen een beetje terug op het vele uitkoken omdat die kleintjes best wat kunnen hebben en je de spullen toch ook wel eens met een doek droogt die niet helemaal schoon is of je pink in de mond van de baby doet etc. Je kunt dus best wat minderen volgens mij ;)

Deel Deze Pagina