Hoogte baarmoeder 9 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiekies, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Hoe hoog zit ongeveer je baarmoeder met 9 weken? Heb net een uitwendige echo gehad en ze zat met dat ding net onder mijn navel en gaf aan dat mijn baarmoeder daar al zat :$ Maar lijkt mij toch veel te hoog voor dit termijn?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dat is wel HEEL erg hoog ja :)

Met 12 weken kun je (als het goed is) je baarmoeder net boven je schaambeen voelen.
    Pas rond de 20 weken is hij op hoogte van je navel.

Bij jou zal het misschien allemaal iets sneller gaan, zie dat je een tweeling verwacht :) Spannend

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Lijkt mij wel, ik zat pas iets onder mijn navel met 19 weken ;).
    Maar... Ik zie dat je zwanger bent van een tweeling? Die hebben vast wat meer ruimte nodig?

4. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Klopt ben in verwachting van een tweeling! 😍

Als die echt zo hoog zit ga ik vanavond maar eens op zoek met de angelsound.

5. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Succes :D!

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dat echo apparaat straalt wel altijd wat richting je schaambot dus denk echt niet dat je baarmoeder al bij je navel zit. Wel denk ik al boven je schaambot uit aangezien je een tweeling verwacht, en met die angelsound moet t dan al wel lukken :)

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hihi! Met 20 weken zit de baarmoeder tot je navel. Met 9 weken is de baarmoeder nog niet groter dan normaal. De uitwendige echo kan op meerdere plekken op je buik geplaatst worden en het hangt ervan af hoe schuin je hem houdt en hoe het weefsel eronder zit, wat voor beeld je krijgt. :) kan dus best dat ze veel te hoog zit (niet op je baarmoeder) maar wel door de schuinheid en golven een beeld krijgt.

8. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Bij mij zat deze afgelopen maandag net iets boven mijn schaambot, waardoor ik het zou moeten voelen... alleen nog niet echt duidelijk in mijn ogen

9. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ze zetten t echo apparaat niet op je baarmoeder maar richten hem bepaalde kant op

Met 16 weken zat hij net boven mijn navel

10. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Onder je navel is nu nog te hoog. Normaal komt die vanaf 12 weken boven je schaambot bij een eerste kindje.
    Bij een tweede kindje of een meerling kan dat al vroeger zijn, je baarmoeder zou nu dus al prima boven je schaambot kunnen komen maar nog niet onder je navel.

11. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ahh nu is het duidelijk voor me hoe het werkt dan :) Gisteravond wel een hartje kunnen horen, tweede niet kunnen vinden maar geeft niet.
    Proberen het volgende week nog een keer.

12. Moa

Moa Lid

21 feb 2012
    34
    0
    0
    Ik ben ook in verwachting van den tweeling en rond de twaalf weken zat mijn baarmoeder net onder mijn navel, dit is wel mijn tweede zwangerschap

Deel Deze Pagina