osteopaat

Discussion in 'Baby en dreumes' started by stamboom, Jul 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Donderdag moet ik met Milan (10 weken) voor het eerst naar de osteopaat vanwege een flinke voorkeurshouding waardoor hij schedelvervorming heeft. (afgeplat aan de rechterkant, links zit er een "deukje"en het linkeroogje is kleiner.
    Wat zijn jullie ervaringen met een osteopaat bij zulke kleintjes, hebben ze er wat aan gehad, hoe voelen ze zich na een behandeling etc. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik ben met 7 weken naar een osteopaat gegaan. Mijn zoontje werd ca een week of 4 na de bevalling vrij onrustig en huilerig, was snel overprikkeld en overstrekte zichzelf erg, dronk onrustig, had een forse voorkeurshouding naar rechts (vacuumpompbevalling). Ik heb zelf gegoogled en kwam uit bij osteopathie, had er veel goeds over gehoord. Maar omdat het (vlgs mij) onder de alternatieve geneeswijzen valt heb ik het er ook met het CB over gehad en deze adviseerde om te gaan, had ook veel positieve ervaringen gehad!
    Ik ben naar 1 geweest, die ook veel baby's behandeld en met 1 (!!) behandeling had ik een rustiger kind, die het hoofdje alle kanten op kon bewegen! Minder huilerig, niet meer overstrekken... echt geweldig! Ik vond het wel een beetje vaag wat er gebeurde en dat beaamde de osteopaat ook. In feite hield ze mn zoontje vast en verder niks. Het LIJKT alsof er weinig gebeurd, maar ik geloof dat ze bepaalde drukpunten in nek, schedel, ruggewervels etc stimuleert, waardoor blokkades opgeheven worden. Mijn zoontje was door de vacuumbevalling best overprikkeld geraakt. Er is zo hard aan zn hoofdje getrokken dat hij er last van had. (Voorkeurshouding, overstrekken en huilerig). Achteraf denk ik dat hij misschien het kiss-syndoom had. Maar ik ben blij dat ik destijds ben gegaan, want hij heeft nu nergens last van. Er was toen met 7 weken een lichte afplatting van zn hoofdje te zien en ook zn oortje was iets plat, maar ik hoefde hierna niet meer naar een fysiotherapeut of iets!
    Na afloop was mn zoontje moe, maar wel rustig. En opvallend: hij had standaard na de behandeling (ben in totaal 2 keer geweest) flink diaree! Dat kon er bij horen vlgs de osteopaat.
    Heel veel succes!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier zijn we met 9 weken naar de osteopaat gegaan. Thirza had vanaf 2 weken erg last van krampjes, huilde veel en wilde niet meer alleen slapen. Met 4 weken waren de krampjes zo heftig dat ze echt niet meer alleen kon liggen: ze brulde alles bij elkaar. Toen hadden we echter nog niet zoveel in de gaten, en met het aanpakken van de manier van voeden en gebruik van Infacol, kwamen de krampjes erg tot rust. Maar in een paar weken tijd veranderde ze opnieuw in een erg huilerige en onrustige baby: zodra we haar neerlegden, brulde ze alles bij elkaar. Ze bewoog erg onrustig, wapperde zichzelf ook steeds wakker als ze eindelijk eens wel sliep, en op z'n heftigst sliep ze overdag nog maar 3 ker 20 minuten :(
    Toen we met 8 weken op het CB kwamen, stelde de wijkverleegkundige een lichte afplatting vast door voorkeurshouding en toen wist ik genoeg: mijn zus is ergotherapeut en had het al eens gehad over kiss-kindjes, dus toen heb ik bij thuiskomst direct de osteopaat gebeld. Toen ik vervolgens op internet nog eea opzocht, werd me een heleboel duidelijk: Thirza overstrekte behoorlijk, spuugde heel veel melk op en had altijd ijskoude handjes en voetjes (ook in warme ruimtes en bij wakker zijn), verslikte zich voortdurend (heb meerdere malen het record "hoe snel kan ik uit bed rennen" verbeterd, want ze stikte er regelmatig bijna in).
    De osteopaat heeft Thirza 4 keer behandeld. Dat gebeurt oa door inderdaad druk uit te oefenen op het hoofd en de nekwervels, maar ook meer technieken zoals een chiropractor ze ook toepast. Thirza heeft vanwege de krampjes ook behandeling op haar buikje gehad en na 4 behandelingen hadden we een totaal ander kind dat overdag gewoon weer een paar uur achter elkaar ging slapen.
    Na de 1e behandeling was het opspugen direct over en gingen we van elk half uur een paar slokjes drinken, naar om de 2-3 uur een normale voeding. Ze moest even een dag of twee bijkomen van de behandeling, (tijdens de behandeling huilde ze voortdurend: bereid je dus voor dat je zelf na afloop koppijn hebt :(), maar na die 2 dagen knapte ze dus verder ook goed op. Zo hebben we dus 4 behandelingen gehad en na elke behandeling was het even 2 dagen bijkomen en dan merkten we het verschil...
    Hopelijk werkt het bij jullie ook zo goed dus! Hier is de voorkeurshouding helemaal weg en kan ze dus haar koppie nu wel helemaal naar links draaien.

4. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

Sep 17, 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Fay had ook een flinke voorkeurshouding naar rechts, was heel erg onrustig en overprikkeld.
    Op advies van een vriendin naar de osteopaat gegaan toen ze ongeveer 2 maanden was.
    Na de 1e behandeling was zo zooo lekker rustig! flesje gingen er achter mekaar in en ze sliep heerlijk.
    We zijn in totaal 4 keer geweest, ook ter controle voor de afplatting.
    Echt een goede beslissing geweest!

Succes ermee!

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ben met 11 weken naar een osteopaat gegaan
    mijn zoon had een enorme voorkeur naar rechts
    en hij was echt super gespannen de hele dag...alleen als je hem aandacht gaf was hij vrolijk... je kon hem niet 10 sec wegleggen,
    en een ontzettende huilbaby... hij moest de hele dag mee in de doek anders was het schreeuwen geblazen.... hij wou overdag niet in zijn bed liggen

meteen na de eerste behandeling werd hij al vrolijker en kon ik hem even bij me wegdoen.. ( uit de draagdoek) en met de 2e behandeling hebben ze ook zijn navelbreukje behandeld !! wist niet eens dat ze dat konden... maar het is echt helemaal weg en super mooi geworden...
    ook kon hij opeens een kwartier per slaapje in zijn eigen bed liggen.... en na een paar dagen een half uur !!

en mijn zoontje is na die 2e behandeling echt een vrolijk ventje, hij kan zich in zijn uppie vermaken, en is nu echt een allermansvriendje, zit niet meer zo aan mama vast geplakt :D ( heel lief dat ie zo gek is met mama... maar mama wou toch iets meer ruimte :p:p )

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ben met ons ventje na 16 weken naar de Osteopaat geweest, nadat het CB dit ons had aangeraden.
    Roan heeft een hele moeilijk start gehad, 4 weken te vroeg geboren, op zich niet zo'n probleem, alleen nog geen rijpe longen. Aantal dagen aan de beademing gelegen op het NICU. Hiervoor is hij ook nog eens overgeplaatst naar een ziekenhuis 50km verderop en 5 dagen weer terug. Een hele ingrijping voor een pasgeboren kindje.
    Eenmaal thuis, was hij de eerste 2 weken de makkelijkste baby van de wereld, maar later bleek dat hij zo moe van alles was, dat hij daarom de hele dag sliep. Het enige wat toen opviel is dat hij toen nog niet zo goed dronk.
    Na die 2 weken, hij huilde heel wat uren op een dag. Ik mocht hem niet wegleggen of hij begon weer te schreeuwen, wilde niet dat ik ging zitten, maar moest voortdurend met hem lopen (ook in draagdoek). Slapen was er overdag bijna niet bij (tenzij hij bij mij lag). Ook hij hij ontzettend veel last van krampjes, die hebben we na 2 keer van voeding veranderen de kop in kunnen drukken. Nadat ik dacht dat het er gewoon bij hem hoorde dat hij zo pittig was, moest ik naar het CB. De arts vond hem heel erg gespannen. Absoluut niet relax, het leek alsof hij zich om ging draaien, maar achteraf bleek dat er iets niet lekker in zijn nekje zat. Hierdoor gooide hij zijn nekje/hoofdje naar achteren en in een reflex overstrekte hij zijn beentjes (dan krijg je het resultaat dat hij zich om wil draaien). Dit deed hij constant onder luid gebrul.....en ik maar denken dat hij gefrustreerd raakte omdat het hem niet lukte. Hier kan ik me nog steeds heel schuldig over voelen. Ook door alles wat hij meegemaakt heeft vlak na de geboorte, is hij erg onrustig. Hij kon het maar niet verwerken.

Eenmaal bij de osteopaat, kreeg ik dit te horen. Hij gebruikte een aantal drukpunten op zijn hoofd, nek en ruggetje. Onder luid gebrul natuurlijk....
    Ik merkte wel iets verschil na de eerste keer. Na de tweede keer (2 weken later) viel hij zo in slaap op de behandeltafel! Een heel goed teken volgens de osteopaat. Helaas ging het na de 2de behandeling helemaal weer de verkeerde kant op. We waren begonnen met groente en fruit en hij kreeg weer heel erg last van zijn krampjes. Na de derde keer, kon de osteopaat uit mijn verhaal opmaken, dat hij ook heel erg gevoelig is voor veranderingen. Alles moet precies in zijn eigen ritme en regelmaat gebeuren, anders is het mis. Dit merk ik nu nog steeds, doe ik iets anders dan anders, dan is hij de hele dag van slag.

Op zich heb ik niet echt ervaring dus met een voorkeurshouding, maar wel met de osteopaat. Mijn ervaring is, dat de behandeling wel iets geholpen heeft, maar in combinatie met

7. TessNL

TessNL Actief lid

Sep 17, 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Iemanddie ik ken is met haar dochtertje gegaan omdat ze zo buikpijn had en niet kon poepen. Na een bezoekje ging het veel beter maar bijna een week later kreeg ze weer wat last, maar ze had al een afspraak staan.

Ik ga vrijdag voor eht eerst met mijn meisje, ook voor d'r darmpjes, dus ik ben benieuwd hoe ze hierop zal reageren!

8. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hoi!
    Wij zijn met Jara naar de osteopaat geweest toen ze bijna 3 maanden was.
    Jara had een kleine voorkeurshouding en spuugde veel. Ook had ze moeite met de ontlasting.
    Na de eerste behandeling, die overigens heeeel kindvriendelijk was ;), was ze heel moe en had ze grote rode wangen. Het lijkt alsof ze niks doen maar het vergt best wat van zo'n klein lichaampje.
    Jara is 2x geweest en poept nu (bijna) elke dag. Soms 2x. Het sugen was iets minder en de kleine blokkade in haar nekje was weg :)
    Hier dus een positieve ervaring. Zo positief dat ik zelf ook ben gegaan voor mijn migraine.

9. christina

christina Niet meer actief

met mijn dochter ben ik geweest toen ze 8 weken was wegens krampjes en een lichte voorkeurshouding, binnen 48 uur na de 1ste behandeling hadden we een totaal ander meisje dat geen krampjes meer had en vollop genoot van al haar flessen, daT WAS VOORHEEN wel anders. Toen had ik het besluit al genomen als ik ooit een 2de krijg, ga ik zsm na de geboorte. Met mijn zoontje ben ik voor de 1ste keer geweest toen was hij 1,5 week oud ook vanwege krampjes en hij zat erg in elkaar van de spanningen in zijn lijfje, na de 1ste behandeling hadden we een ventje dat kramp vrij was en ook de spanningen waren grotendeels verdwenen. We waren er ook achter dat hij een voorkeurshouding had naar rechts. We dachten dat deze na 2 behandelingen over was, maar na een aantal weken kwam ik er achter dat hij toch slecht met zijn hoofd naar links kon draaien, toen weer geweest voor 3 keer totaal en toen was hij er vanaf van de voorkeurshouding en kon hij goed draaien met zijn hoofd. Alleen hij heeft wel een favouriete slaaphouding en dat heeft als resultaat opgeleverd een helmpje.
    Je zult zien dat het een goede beslissing is om naar de osteopaat te gaan die mensen kunnen zoveel!!!!!! suc-6.

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik ben met Anaïs nu 3 keer geweest. Volgende week nog een keer.
    De eerste behandeling huilde ze vreselijk(was ze 6 weken)
    Met 4 maand ben ik teruggegaan vanwege reflux, die toen heel goed voelbaar was.
    Ik ga nu 1 x per maand, ook vanwege een voorkeurshouding en afplatting.
    Ze spuugt veel minder en zit gewoon wat lekkerder in d'r vel.

Anaïs viel de laatste keer trouwens in slaap tijdens de behandeling. Ze was zo ontzettend ontspannen!

11. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Alvast ontzettend bedankt voor jullie reacties. Moet zeggen dat ik er morgen vrij ontspannen naar toe zal gaan, heb er door jullie ervaringen veel vetrouwen in gekregen.

12. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hier ook hele positieve ervaring, alleen waren wij `te laat` en had Dean al zichzelf herstelt. Hij had nog wat tips gegeven. Nu willen we met Dominique ook gaan als ze iets ouder is, omdat zij ook klachten had als baby. Nu is ze op een leeftijd dat het moeilijk is om haar te behandelen, dus we wachten nog een tot twee jaar. Volgens hem kan zij een hoofdpijn kind worden, gezien de bevalling. Dus mijn advies, doen!

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

angel wat voor bevalling had je dan? groetjes

Share This Page