Ik poets elke dag.. Er loopt hier een dochter die overal met d'r plakhandjes aanzit.. Tafels, dressior etc elke dag met een natte doek, stofzuigen elke dag, dweilen 3-4 keer per week.. Keuken elke dag.. Toiletten elke dag.. Badkamer elke dag met een doek door de wastafel etc.. Stofzuigen 1x per week.. en elke dag na het douchen met een handdoek over de vloer heen.. De douchecabine vanbinnen 1x per week met badkamerreiniger. Bovenstoffen en stofzuigen elke week, bedden elke week. Opruimen doe ik 2-3x per dag.. heb het graag netjes.. Durf wel te stellen dat het hier over het algemeen er netjes uitziet.. heb ook graag een net, schoon en opgeruimd huis!
Wat bedoel je daarmee?? De railing enz. afdoen?? Ik veeg ons balkon ook regelmatig, meer de railing en alles afdoen doe ik 2X per jaar, een keer in de lente en een keer na de zomer...
voor ik zwanger was (nu te ziek en te zwak om te doen) Elke dag stofzuigen beneden trap en boven Elke dag dweilen Elke dag wc Keuken ook dagelijks even doekje over kastdeurtjes koelkast en gasfornuis enz. Stoffen ook dagelijks. (ik gebruik kant en klare vochtige schoonmaakdoekjes SUPER) Ik heb 2 dekbedden en eens in de 2 weken gaat 1 de wasmachine in en dan gaat de andere op bed zo wissel ik ze af. en eens in de zoveel tijd heb k zon chagerijnige bui dat ik alles over de kop trek en extra boen, zoals ramen en vloer echt goed boenen. (toevallig afgelopen weekend zon bui gehad)
pff hebben jullie even?? Als ik het hier netjes wil hebben moet ik 3 keer per dag stofzuigen en 2 keer per dag dweilen. Dan nog ziet het eruit alsof het minstens 1 dag geleden is dat er schoongemaakt is. Echt vreselijk! Wij hebben namelijk 3 harige poezen en 1 labrador (ALTIJD IN DE RUI) en nog 1 klein hondje. Het zijn schatjes en ik wil ze absoluut niet meer kwijt, maar meer beesten komen er hier niet in. Mocht 1 van hun overlijden komt er ook geen vervanging! Na het opstaan begin ik met schoonmaken en voor ik naar bed ga ben ik nog bezig haha Wat ook niet meehelpt is een beginnende puber die overal schijt aan heeft. Ze verstopt haar vieze was en als je er wat van zegt krijg je: "pff krijg toch wel op m'n kop" of: "ja dus???" Hopeloos haha Ga maar even stofzuigen
Ik stofzuig 5x in de week... Dweilen ook 5x in de week.. Stoffen woonkamer om de 2 weken.. toilet om de dag salontafel 2 x per dag afnemen eettafel neem ik na het eten af Keukenkastjes buitenkant en gasfornuis elke avond, aanrecht neem ik een paar eer per dag af... Keukenkastjes aan de binnenkant 1x per jaar.. Ramen worden aan de buitenkant 1x per maand gedaan en aan de binnenkant doe ik ze 2x per jaar... slaapkamers elke week stoffen en stofzuigen en dweilen eigenlijk te weinig in de slaapkamers.. badkamer doe ik 1x in de week... Hier is het netjes en schoon, maar zeker niet alles spik en span.
even denken hoor; Stofzuigen elke dag (soms 2 keer per dag) zeker als de honden verharen maar ook twee kids die van alles kruimelen haha Wc en badkamer; 1 keer per week grondig, en 3 keer in de week even doekje overheen en spul in de wc pot, toiletrollen nakijken en fonteintje enzo afdoen, het bad even afdoen, kan soms zeep in blijven meestal spoel ik dat wel na badderen uit maar manlief vaak niet haha Keuken; 1 keer in de week grondig, dus alle buitenkant kasten, koelkast leeg en schoonmaken) kastjes doe ik denk ik 1 keer per anderhalf a 2 maanden Ramen doe ik meestal elke maand maar kijk wel naar het weer, ga het niet doen als het die dag gaat regenen, dus in de zomer gebeurd het meer als in de winter Bovenverdieping stofzuigen, dweilen en bedden verschonen 1 keer per week, wij slapen daar puur alleen maar en alles is redelijk stofvrij als ik stofzuig vraag ik me wel eens af of er wel wat ligt maar het is gewoon routine geworden, we moeten onze schoenen ook uitdoen voor naar boven. De trap stofzuig ik wel elke dag even af (daar blijft vaak wel zand of iets aan hangen) (dat is een soort matje voor naar boven haha) Vaak maak ik met een sopje of schoonmaak doekje elke dag de tafels en vensterbanken schoon, de tv, dvd speler e.d. gewoon afstoffen zeg maar. Speelgoed word eigenlijk niet zo vies, ze mogen niet eten en spelen tegelijk maar duplo doe ie in een sloop en in de wasmachine en de speelgoedkist gooi ik alles uit en dan stofzuig ik hem even uit (voor zand ofzo) De tuin veeg ik elke week, ook het kunstgras even opborstelen (dat moet) hondenhok buiten leeg ik elke dag en doe ik 2/3 keer per week met schoonmaakspul helemaal schoonmaken met een borstel. Oja dweilen doe ik denk ik 3 keer per week, soms 2 keer als ik geen zin heb haha, ik heb laminaat dus stofzuigen is meestal wel afdoende, het gaat vooral om zand en haren. Dekbed gooi ik meestal voor elke jaargetijde in de wasmachine, ik heb gelukkig hele grote trommel en nog een grotere droogtrommel, en elke week even uit het raam luchten. het scheelt ik ben thuisblijfmoeder dus dan poets je automatisch meer omdat het overdag ook viezer word, zeker nu in de vakantie! als ik hele dagen zou werken en kids op KDV zouden zijn zou het veel minder vies worden en hoef ik niet elke dag perse wat te doen natuurlijk.. Maar ik vind poetsen niet zo erg, het is wel ontspannend vaak, lekker even bezig zijn, ik doe het vaak als de kids op bed liggen of op er een op PSZ is. En ik laat ze ook gewoon meehelpen, ik geef Dean een doekje haha vind ie keileuk! En een man die opgevoed is om mee te poetsen wil iedere vrouw wel hebben later
oja de oven doe ik meestal al ik hem gebruikt heb (en afgekoeld is haha) even snel af zo hoef ik hem eigenlijk niet echt schoon te maken, het glazen plaatje (combi magnetron) die gaat gewoon in de vaatwasser elke week. vaak doe je dingen automatisch denk er geeneens meer echt bij na, ik ben ook niet superveel tijd eraan kwijt hoor, 2 uur per dag gemiddeld ofzo geen idee eigenlijk..
Stofzuigen dagelijks Badkamer 1x in de week Toiletten 2x in de week Dweilen 2x in de week Aanrecht dagelijks Ramen elk half jaar Stoffen 1x in de week Keukenkastjes elk jaar __________________
- Afstoffen iedere dag - Stofzuigen 3 keer per dag maar toen ik mijn 3 hummeltjes nog niet had was het 1 keer per dag - Dweilen om de dag - wc 1 keer in de week grondig en iedere dag met een reiniginsdoekje erover heen - Douche 1 keer per week - Keuken elke dag en de binnekant in keer in het half jaar. - Ramen buitenkant iedere 3 maanden - Bovenverdieping 1 keer per week
Op dit moment poets ik echt te weinig. Maar dat komt door mijn zwangerschap; vanaf 7.5e week voel ik me zo rot dat er haast niks uit mijn handen komt. Kort gezegd doe ik alleen het hoognodige en vaak komt dat er op neer dat hubje en ik samen 1x per week even door het huis heen gaan. (en hij zuigt de vloer tussendoor nog een tweede keertje) Dingen als ramen zemen en keukenkastjes uitsoppen heb een tijd lang gewoon niet gedaan omdat ik het echt niet op kon brengen. Gelukkig begin ik me nu wat beter te voelen en komt de nesteldrang om de hoek kijken. Dus beetje bij beetje ben ik alles aan het inhalen Voor mn zwangerschap: - Stofzuigen: beneden 3x per week. (vaker als dat echt nodig is) boven 1x in de week. - Stoffen: 1x per week overal en verder als ik het zie liggen. - Badkamer: 1x per week. - Toiletten: 2x per week en extra als er veel mensen over de vloer komen. - Ramen zemen: elke 3 maanden (vaker als dat nodig is) - Aanrecht: elke dag. - Opruimen: elke dag. Bij mij slingert er niks rond als dat niet hoeft. Post en klein spul gaat in ieders persoonlijke laatje en die zoek ik elke week uit. Nou moet ik hier bij zeggen dat we tot nu toe met z'n tweetjes waren en geen verharende huisdieren enzo hebben. Als ons ukje geboren is en gaat kruipen dan wil ik de boel vaker doen. Ik merk dat ik mijn hygienische 'lat' nu een stuk hoger leg dan voorheen...
Hallo, wat poetsen jullie veel zeg!! Ik leef liever onder het motto: a clean house is a sign of a wasted life oftewel, doe liever wat anders met mijn tijd. Het is hier niet vies, maar nu ook weer niet superschoon. In de hoekjes vind ik wel eens stof ja. Gaan we hier niet dood van. Superschone huizen zorgen ervoor dat de kids geen weerstand opbouwen vind ik dan. Alleen de wc doe ik om de dag. Hmmm, ik heb duidelijk niet het 'Hollandse poetsgen'
Ja vegen en even een sopje er over heen gooien en schrobben. Meubels even afnemen, houtwerk buiten. In de winter doe ik dit overigens niet, maar vanaf dat het een beetje buiten-zit-weer wordt.
Ik heb genoeg tijd voor andere leuke dingen hoor. Voordeel van elke dag alles bijhouden is, dat je binnen het uur echt wel weer alles gehad hebt. Ik doe het altijd in de ochtend, en de rest van de dag vermaken wij ons prima
stofzuigen: elke dag (heb hondjes) dweilen:elke dag stoffen:2 keer per week wc:elke dag douche: 2 keer per week(krijg nieuwe douche normaal 2 keer in de week) ramen:2 keer in de maand keuken: elke dag:heb een creme keuken kan niet tegen vuil koelkast: elke week bed: elke week soms sla ik week over de tuin:moet ik doen vriendlief te lui voor:x
Stofzuigen Elke dag dweilen 2x per week Alles afnemen 1x per week Toilet 2x per week Douche, 1x per week Aanrecht 2x per dag Ramen binnen elke maand buiten als ze vies zijn
Ik zou graag zo'n instelling willen hebben, dat houd ik dan misschien 2 dagen vol, maar daarna vol ik me gewoon schuldig dat ik niks in het huishouden heb gedaan. Ik kan gewoon niet 2 dagen de stofzuiger laten staan, in de wetenschap dat de vloer viezer wordt, terwijl ons zoontje daar kruipt. Maar ik merk wel dat hier poetsmiepen tussen zitten. Ik vind poetsen ook wel ontspanning, vooral als iedereen weg is. Muziekje aan en poetsen maar. Mijn vriend heeft weleens geopperd om een hulp te zoeken voor 3 uurtjes in de week. Maar heb niet graag dat andere aan me spullen zitten.
Moet er niet aan denken om dat ook nog eens te moeten bijhouden ! Nee, dat is echt de taak van manlief.
Stofzuigen; elke dag. Badkamer; meestal voor ik ga douchen elke dag wel eventjes. Of om de dag. Toiletten; elke dag met een doekje erover heen, 3 keer in de week goed schoonmaken. Dweilen; 3 keer in de week. Keuken; elke avond, en 1 keer in de week grote schoonmaak. Stoffen; 2 a 3 keer in de week.