Hoevaak poetsen jullie ?

Discussie in 'De lounge' gestart door MHMW, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Dat is het voordeel van niet werken :D Ik heb onwijs veel tijd over voor leuke dingen omdat ik het huis gewoon 's ochtends helemaal schoon heb.

2. MHMW

MHMW Niet meer actief

Bedoel je de tuin ? Het vroeten in de tuin vind ik ook weleens fijn, maar het snoeien, gras maaien en onkruid plukken niet. Laat mij maar leuke bloemetjes in de potten zetten.

3. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT

ja echt hoor ik meot doen maar nu doe ik lekker niet wacht tot hij het doet.en hodnen uitlaten moet ik zelfs ook doen doet hij ook niet :)moet ze nog uitlaten ma ben er echt te moe voor.

4. MHMW

MHMW Niet meer actief

Tja de hond is bij ons ook altijd een discussiepunt. Nu is de regel gewoon zo. Ik overdag en hij s'avonds. Ik zorg wel voor zijn eten en drinken en ruim zijn rommel op :)

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    stofzuigen: elke dag
    dweilen: 3 keer per week
    stofafnemen: 2 keer per week
    badkamer: elke week
    toilet: denk 3 keer per week,2 keer een emmer met een doekje en 1 keer met schuurspons en chloor (heeeel veel chloor)
    ramen: om de maand denk ik zo
    en verder een beetje bijhouden

bij een vriendin van me is het echt vreselijk smerig!! die stofzuigt 1 keer per maand,dweilt om het halfjaar,ze waren oip vakantie en ik zou de dieren verzorgen en haar aanrecht was helemaal vuil,plakte en etensresten overal.
    mijn dochter laat ik daar ook niet kruipen,veels te vies!

6. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    goh, er wordt door sommige idd. echt wat afgepoetst.

En om o.a. ons dekbed vaker te kunnen wassen zijn we ook op zoek naar een grotere wasmachine.
    Hadden we er eens gevonden, paste hij niet door ons smal badkamerdeurtje.
    Dus tot we gaan verhuizen moet hij naar de stomerij...

Heb nog een vraagje: vaatdoeken en thee- handdoeken wisselen jullie die ook elke dag?
    Vaatdoeken eerlijk gezegd nog wel vaker.

En dingen als toetsenbord,telefoon, GSM, afstamdsbedieningen, hoevaak doen jullie die??

Zit me echt te vervelen vandaag, dus kan me hier heerlijk op het forum uitleven...

7. MHMW

MHMW Niet meer actief

Vaat en thee-handdoeken doe ik elke avond vervangen. En wassen op 60 graden. Toetsenbord, telefoon, GSM en afstandsbediening doe ik als ik ga stoffen. Dat is dus 2x in de week. Hebben sommige van jullie misschien nog leuke tips voor het poetsen ? Ik gebruik bv voor mijn ramen nooit een sopje. Maar gewoon lauw water met stukjes aardappel met schil. Echt ideaal !

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hmm, ik vind het wel heerlijk om een schoon en opgeruimd huis te hebben, maar moet zeggen dat ik een rommelkont ben en mn man veel netter kan opruimen als ik. Hij ruimt ook echt op, ik stapel dingen netjes op en leg ze dan weer terug op tafel zeg maar. Dus nu is het weer heerlijk opgeruimd beneden, tot de eettafel toe dan want daar ben ik met mn naai projectjes voor boxkleed en alles voor de kleine bezig. Maar ik vind het wel heerlijk als alles schoon is maar zo frustrerend als je gepoets hebt, manlief en de kat komen thuis en het weer vies is. Maargoed... Ik wil ook als de kleine er straks is, de boel netter en schoner hebben dus kan er nu vast aan wennen. En eerlijk is eerlijk; ik ben nu veel ziek thuis ( bekkenklachten ) en als ik even kan, doe ik nu wel meer in huis als toen ik nog volle dagen werkte en dan thuiskwam met een pijnlijk lijf. Nu heb ik veel meer rust in mn lijf, het doet minder pijn en dus heb ik meer tijd om te poetsen, als ik werk heb ik daar echt de tijd niet voor hoor!

Poetsdoeken gaan hier elke dag in de was, als ik schoonmaak heb ik bv voor woonkamer, keuken, badkamer en wc een ander doekje dus meerdere doeken in de was. Hand & theedoeken ook elke dag in de was, hoewel we de theedoek bijna nooit gebruiken omdat ik alles aan de lucht laat drogen. De poetsdoeken gaan samen met de werkkleren van mn man in de was - jippie want heb daar eindelijk een routine in gevonden! Deed eerst werkkleren en poetsdoeken apart en dan nog de gewoon nette kleren en alles apart maar heb nu een 7 kilo machine dus daar passen de werkkleren en poetsdoeken van 1 a 2 weken in! Dekbed was ik hier nooit, is wol dus kan ik zelf niet wassen, veel te groot en zwaar voor mn machine. Lucht regelmatig buiten.

9. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Wat interessant, doe mijn ramen altijd met warm (heet) water met een flinke scheut azijn.
    En probeer mijn ramen op een bewolkte dag te doen, dan krijgt je schijnbaar minder strepen.
    Moet je natuurlijk wel een bewolkte maar droge dag uitkiezen...;)

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Als ik 1 dag niet poets dan lijkt het hier net een studenten huis. De kids zijn nog klein en mijn man doet vrijwel niks in huis en ik ben de hele dag thuis en heb er de tijd voor gelukkig:)

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wc: iedere dag
    Douche: 1 keer in de week.
    Stofzuigen: iedere dag met af en toe een dagje zonder.
    Stoffen: Iedere dag met een natte doek.
    dweilen: 1á2 keer in de week.
    Keukenkastjes: 1 keer in de maand
    Aanrecht, smorgens smiddags en savonds.
    Ramen, 1 keer in t half jaar ;)

12. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    marieke ruilen :D

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

Haha, nee ik vind het prima zo. Ik kan rustig mij eigen ding doen en vriendlief doen zijn ding. De taken zijn hier in huis prima verdeeld.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

De 2 wc's beneden: iedere dag
    Douche: 1 x per week, vaak ook even als ik er onder sta
    Stofzuigen: Bijna iedere dag, soms vergeet ik een dagje maar dan swiffer ik. We swifferen sowieso meerdere malen per dag. Moet ook wel met een hond, katten en een peuter
    Dweilen: Net zo vaak als het stofzuigen, dus bijna iedere dag
    De trap neem ik dan automatisch me
    Ramen: 1 x per 3 weken ongeveer
    Stoffen: Iedere dag neem ik alles af. Ook de deuren, bankstellen ( leer ) onze slaapkamer ( we slapen beneden )

Boven doe ik 1 x in de week. Dan stofzuig ik en dweil ik. Ik neem daar om de dag af.
    De badkamer boven, en de wc daar, maak ik 1 x per week schoon maar daar zijn we amper. Nathan gaat altijd bij ons beneden in bad/douche. En hij slaapt 's nachts nog met een pamper aan.
    Die badkamer staat voornamelijk stof te happen.

Ik loop gewoon elke ochtend een rondje door het huis, maak het schoon, doe de vaatwasser, ruim de was op etc.
    De was vouw ik trouwens 's avonds op, voor de tv.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind het er trouwens ook altijd schoner uit zien bij een ander.
    Maar dat komt omdat je het bij jezelf gewoon veel sneller ziet.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

- stofzuigen beneden: iedere dag

- stofzuigen boven en op zolder: om de dag

- stoffen: iedere dag het hele huis met een natte doek

-dweilen: om de dag ( soms iedere dag)

-wc's : iedere dag ( sorry, vind 1x per week echt vies, vooral als er bezoek is geweest)

- bedden: 1 a 2 x per week, ook de moltons en matrassen omdraaien

- Giorgio's bedje: 2 keer per week minimaal

- douche: iedere douchbeurt helemaal uitdrogen en 1 keer per week met antikal de hele douchecabine en 1x maand met muscle ontstopper ter voorkoming

- wasmachine: staat iedere dag aan met poetsdoeken, en theedoeken en handdoeken, gaan hier iedere dag de was in

- ook hondendeken dat in de bench ligt gaat mimimaal 1x per week de was in ( en we hebben een mini chihuahua ;) )

- de tuinen worden minimaal 1x per week geveegd/ mogelijk onkruid vrij gemaakt

- de rolluikbakken worden 1x per 2 weken schoongemaakt aangezien je door de regen zwarte strepen krijgt

- de kelderkast wordt hier iedere maand op datum nagekeken en gestoft.

en zo kan ik nog wel ff doorgaan..

zonder een schoon huis voel ik me echt chaotisch.. het MOET schoon zijn wil ik werk kunnen verzetten..

-

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Stofzuigen bijna elke dag, sowieso het kleed in de woonkamer. als ik niet stofzuig dan veeg ik de vloer. boven stofzuig ik minder. zo'n 2 a 3 x in de week
    Badkamer 1 a 2x per week
    Toilet neem ik paar keer per week af en spuit ik er bleek in. als ik de badkamer doe dan gaat hij uitgebreid schoon
    Dweilen 2a 3x per week beneden. boven 1 a 2x per week
    Aanrecht elke dag
    Ramen mmm die doe ik heel weinig:)
    Stoffen 2x in de week
    Keukenkastjes zo'n 1x per 3 maand de buitenkant neem ik bijna elke dag mee samen met het aanrecht en het gasfornuis
    de was doe ik om de dag (ook ophangen, opvouwen, opruimen)
    strijken 1 a 2x per week, ik spaar het op en doe dan een hele mand tegelijk
    elke dag ruim ik op maar dat is niet veel (hou niet van troep)
    bed verschonen we 1x per week

ik hoef het niet superschoon te hebben maar hou wel van netheid in huis, helemaal nu we Emma hebben

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    toetsenbord gaat met het dagelijks afsoppen gewoon mee, GSM wat minder soms als ik hem zie liggen neem ik hem mee maar niet bewust ofzo, zelfs geld voor afstandbedieningen.

vaat-, thee- en handdoeken gaan elke dag naar boven (was) en dan pak ik een nieuwe en 1 keer per week was ik al die doekjes op de hoogste stand (geloof 90 graden) ik heb veel doekjes en handdoekjes enzo dus is nooit geen haast mee, liggen in aparte ton (anders gaat het zo stinken)

over meeste dingen denk ik eigenlijk niet zo na het gaat vanzelf, ik doe het vaak ook meteen met iets anders tegelijk haha, een echte multitask moeder die er geeneens meer bij nadenkt dus :D

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ja ik heb ook genoeg tijd over, ik poets denk ik maximaal 2 uur per dag (want dat is echt maximaal hoor als je het elke dag onderhoud, als je het niet onderhoud dan kost het je meer tijd als elke dag een beetje)

De rest van de dag doe ik leuke dingen met de kids binnen als het slecht weer is of we gaan lekker naar buiten met goed weer, onze tuin is trouwens net zo schoon, ik wil echt geen enkel groen in de tuin hebben behalve kunstgras ;) en de bloemetjes die ik in mijn potjes heb staan, dus onkruid haal ik vaak even weg als de kids toch buiten zijn en vaak veeg ik dan ook tegelijk (en zo ook de hondenkooi) dan houd ik toch supervisie op de kids en doe tegelijk wat :D

Deel Deze Pagina