verkopen marktplaats, paypal

Discussie in 'De lounge' gestart door Boeketje, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Even een vraagje voor diegene die verkopen via marktplaats en de koper met paypal wil betalen.
    Ik heb namelijk een koper die voor een aardig bedrag (rond de €100,--) bij mij wil kopen, maar wel via paypal wil betalen. Dit zou voor mij een eerste keer zijn en wil uiteraard wel mijn geld ontvangen. Het pakket verzend ik via een "zeker pakket" van de tnt, zodat dit ook verzekerd is.

Heb even de site doorgelezen van paypal en zoals ik het lees is het voor mij gratis (toch?). En krijg je binnen een aantal dagen je geld, als je dat aangeeft via je account? Zijn er nog andere dingen die ik moet weten/rekening mee moet houden?
    Ben eigenlijk nogal een "schijterd" als het om zulke dingen gaat, dus zou graag jullie ervaringen horen voordat ik hieraan begin.

Alvast bedankt

2. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Over paypal heb ik echt geen verstand, ik doe het altijd gewoon op mijn rekeningnummer, internetbankieren oid.
    Ik zou alleen even wachten met verzenden :D als je het geld binnenhebt, dan pas versturen ;) en ps....je kunt ook eens kijken bij DHL voor het verzenden van pakketjes...die zijn soms net wat goedkoper, en heb ik tot nu toe alleen maar goeie ervaringen mee...met tnt gaat er weleens wat mis.....

3. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie.
    Maar is DHL niet alleen voor zakelijke klanten (met een kvk-nummer enz)?

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Nee hoor dhl is niet zakelijk.
    Als je naar www.dhlforyou.nl gaat zie je meer informatie en kan je een pakket klaar maken.

5. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    ik verstuur al mijn pakketjes via DHL ;)
    En als je de code zelf uit print en online betaald is het dacht ik zelfs nog goedkoper

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    klopt linnypin

7. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Weer iets geleerd ;)

Maar niemand ervaring als verkoper op marktplaats en koper wil betalen met paypal?

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Als een koper wil betalen met paypal, moet jij zelf uiteraard ook paypal hebben, maar je moet ook paypal hebben dat je geld kunt ontvangen, hiervoor moet je eerst akkoord gaan met een overeenkomst dus dan zou je wel weten of je dat kunt.

Tevens kost het je geld als mensen jou via paypal betalen, paypal moet ergens aan verdienen en dat is aan de verkoper (en de verkoper berekent het weer in zijn/haar produkt door naar de koper)

Hoe het met de bescherming van de verkoper zit weet ik (nog) niet. Voor kopers is paypal ideaal omdat je je geld terug kunt krijgen als je je produkt niet ontvangt, maar in hoeverre een verkoper beschermd is?
    Wel las ik vandaag ergens op dit forum geloof ik? Dat als een klant perse via paypal wil betalen op marktplaats dat je op moet passen omdat er oplichters hiermee bezig schijnen te zijn? Hoe dat zit weet ik niet.

Deel Deze Pagina