Binnen gebeurt zowieso na de kerst (spuitsneeuw ). Dan vaak ook buiten, anders valt het niet op dat je binnen hebt gezeemd . Dan ook nog een keertje als het mooier weer wordt, dus gemiddeld binnen en buiten 2 keer per jaar. En dat vind ik zelf meer dan genoeg
Wij maken de ramen eigenlijk zelden schoon... . 1 a 2 keer per jaar denk ik. Scheelt wel dat wij niet roken en er (nog) geen kindervingertjes zijn die de ramen vet maken
Hier hetzelfde... Ik zit net te denken... wij wonen nu bijna anderhalf jaar in dit huis en ik denk dat ik de binnenkant 1 of 2x heb gedaan en de buitenkant is geloof ik nog nooit gedaan.... Of wacht... misschien dat m'n schoonmoeder dat tijdens het klussen aan het begin heeft gedaan ofzo. Geen idee eigenlijk, hahaha
wanneer ik me er aan ga ergeren, zomers vaker dan in de winter (dan eigenlijk nooit) toevallig vandaag de keuken gedaan zowel binnen als buiten en de 2 buiten deuren. voor de andere ramen heb ik een lader nodig (zon 3meter hoog )en had geen zin om die te halen. dat mag vriendlief gaan doen hihihi
Van september tot maart 1 keer Van maart tot en met augustus elke 2 weken. In de zomer heb ik daar veel meer zin in.
1x per week? Zou niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen maar goed, dat vroeg je niet. Ik heb sinds een half jaar een glazenwasser, die doet alle ramen beneden buiten rondom (zijn er 20 dus hij heeft wel even werk). Boven doe ik ze zelf, van maart tot oktober 1x per maand. Hou dan wel even het weerbericht in de gaten, begin pas als het minimaal 3 dagen droog blijft haha. Binnen doe ik ze weinig, er wordt niet gerookt en vieze kinderhandjesvlekken poets ik snel weg met een glasdoekje Binnen beneden doe ik ze denk ik 2x per jaar (in de zomer en na kerst en oud&nieuwjaar) en boven binnen ook 2x per jaar. Meer vind ik niet echt nodig, ze zijn gewoon niet vies, we branden ook niet veel kaarsen en ik heb wel wat beters te doen Ons huis heeft 30 ramen op de 3 verdiepingen dus het is echt onbegonnen werk om dat elke week te doen.
Buiten (woonkamer) door de glazenwasser 1x id 6 wkn. Binnen (woonkamer) 1x id 2/2,5md. Binnen (slaapkamers) 2x perjaar. Buiten (slaapkamers) 1x perjaar ofzo.
uhmz.... 1x in de uhmz.... Nee laat ik het zo zeggen ik DENK binnenkant benedenverdieping 4xper jaar +als er neus van de hond ofzo op zit (vind het nogal leuk om voor raam te zitten) even snel met doekje gewoon... Boven 1x per halfjaar??? En buiten zoek ik nog een glazenwasser voor buiten die het maar 4x per jaar ofzo wil doen Want ik word suf gestrooid met folders van glazenwassers maar allemaal om de 6wkn, vind ik niet echt nodig hoor Als ze echt vies zijn stoor ik me er aan en doe ik het zelf, maar omdat ik schouder klachten heb en amper boven schouder kan werken/kracht kan zetten word het meestal alleen maar erger
Ik denk ong. 1x per maand. Maar ramen kunnen ook vies worden van kookvocht En glassex zou ik niet aanraden krijg je eeen waas van. Beste is gewoon een beetje dreft dat ontvet. Ik doe mijn keukenraam vaker.
In de winter/herfst, uuuh amper. Alleen binnen. We wonen op een nieuwbouwplan en met een beetje wind en regen is het weer 1 modderbende op het raam. In het voorjaar en de zomer 1 a 2 x per maand.
1 keer per week binnekant. vaker als mevrouwtje pollewop ( dochterlief) tegen het raam heeft gestaan. in de winter 1 keer in de twee weken buiten ( als me handen er niet af vriezen haha ) anders wil ik het wel eens opschuiven. en in de zomer 1 keer in de week. ben wel een poetsfriemel hoor !! de voordeur ook die moet altijd wel schoon zijn ( met regen wil het nog wel eens vies modder op spatten.)
Ramen zemen?? Wat is dat?? Nee, ik doe het te weinig. Nu zijn ze echt vuil en moet het weer gebeuren. Maar dus alleen als het nodig is. Ik heb/maak er de tijd en heb er de energie niet voor.
Ik zeem ze wanneer ik ze echt te vies vind worden, vaak valt het me op met mooie zonnige dagen hihi! Van buiten worden ze eens in de 2 of 3 weken door de glazenwasser gedaan.