Hoevaak Roosvicee Laxo drinken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Duo Penotti, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duo Penotti

    Duo Penotti Bekend lid

    28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

    Drink sinds een week elke dag een glas roosvicee laxo omdat mijn ontlasting heel hard is en ik soms dagen niet naar de wc kan. Ook heb ik last van een anale fissuur dus is het heel belangrijk om mijn ontlasting zacht te houden.

    Nu is het alleen zo dat 1 glas Roosvicee Laxo bij mij niet schijnt te werken lijkt wel. :(
    Moet ik soms meer dan 1 glas drinken?

    En trouwens 1 glas roosvicee laxo bevat al bijna 1200 KJ en heel wat call. Terwijl het aangemaakt word met water.

    Is er misschien een ander alternatief? En geen lijnzaad. Dat is echt een verschrikking. Bah!

    Tips zijn welkom :)
     
  2. MommieD

    MommieD Fanatiek lid

    6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Ik deed 1-2 glazen plus elke dag een kiwi. Zou willen dat ik t vanaf dag 1 had gedaan, toen had ik er nl het meest last van. Uiteindelijk wel aambeien aan over gehouden die ik had kunnen voorkomen denk ik door sneller actie te ondernemen. Goed dat je er al mee bent begonnen!
     
  3. Username

    Username Niet meer actief

    Ik drink twee glazen Laxo per dag. Eet daarnaast pruimen en drink een glas heet water na t opstaan. Helpt aardig gelukkig. Wat een ellende zeg, kon op een gegeven moment helemaal niet meer naar t toilet en heb een paar dagen lactulose moeten gebruiken...
     
  4. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.895
    1.701
    113
    Vrouw
    Ik dronk laxo soms de hele avond door... Maar regelmatig geen resultaat de volgende dag.

    Lijnzaad is indd niet lekker, maar was wel het enige wat zn werk een beetje deed. Ik deed een eetlepel door een glas drinkontbijt (niet vruchtsap maar drinkyoghurt) dan merkte ik er het minst van.
    Mja, werkte ook niet afdoende. Naar de huisarts gegaan en gebruik nu Movicolon. Kan wel vaker naar het toilet, maar ben nog niet tevreden.
    Ontlasting is iig wel zacht en dat is zeker belangrijk! Ik ben best bang voor "straks", als mn darmen helemaal geen ruimte meer hebben...

    Als ik echt wanhopig was, nam ik 2 el olijfolie... Echt zoooooo vies en misschien ook niet helemaal goed, maar werkte vaak wel.;)

    Een glas warm water op nuchtere maag helpt soms ook.

    Succes.... hoop dat je iets vindt wat werkt!
     
  5. sinem

    sinem Actief lid

    11 okt 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb van de gyn Movicolon gekregen. Zijn sachetjes die je moet oplossen in een kop heet water met een citroensmaakje en werkt perfect! Je mag ze twee keer per dag, maar ik heb aan 1 zakje per 2 dagen voldoende om de boel normaal te houden.

    Het probleem bij mij is altijd dat ik met dat soort huistuinkeukenmiddeltjes van te hard naar te zacht ga, ook niet echt prettig.. dat heb ik met de movicolon dus absoluut niet!
     
  6. Sas82

    Sas82 Lid

    1 sep 2012
    64
    0
    0
    De Roosvicee laxo, pruimen en kiwi's deden hier helemaal niks... Sinaasappels doen wel het trucje maar als ik 1 dag niet minimaal twee van die dingen eet willen mijn darmen al gelijk niet meer doorwerken...
     
  7. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    lauw water drinken en meteen twee kiwiś...dat helpt vaak snel
     
  8. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Ik drink laxo hele dag door..
    Had ook movicolon gekregen maar krijg het echt niet weg :( zo vies!
     
  9. sinem

    sinem Actief lid

    11 okt 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Welke heb je gekregen? Ik heb ze vroeger gehad met een heel vies smaakje en nu dus om citroensmaak gevraagd, zijn ze wel weg te krijgen met een zoetje erin;)
     
  10. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik dronk het niet met water maar goot gewoon een flinke scheut( net zoveel als in 3 glazen met water) door de vanillevla of yoghurt.
    heb ik mn halve zwangerschap gedaan, en was t enige dat hielp. veel beter als al die middeltjes van de dokter.
    ik vond het beter werken dan met water mengen. denk dat dat komt omdat t dan niet zo verdund word.
    en jammer dan van die calorieen. het is ook niet goed als je slecht naar de wc kan en de ontlasting te lang in je lijf blijft. daar werd ik echt beroerd van!
     
  11. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Ik drink 2 grote glazen per dag sinds een paar dagen nu.
    Het lijkt nu langzaam aan iets beter te gaan, denk dat je het ook even de tijd moet geven.
    Het is een natuurlijk produkt, geen chemisch laxeer middel.
     
  12. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik haak even mee in op dit topic als dat mag.
    Ik heb sinds een week, opeens hele erge buikpijn en moet dan zeker een keer of 3 op een dag naar de wc voor de grote boodschap.
    Nu in 24uur tijd al 4 x geweest....ik heb het idee dat mijn darmen minder plaats hebben ineens....kan dat? En dat mijn buik daar meteen op reageert met harde buiken. Was me ook al aan het afvragen of ik roosvicee laxo zou gaan kopen.
     
  13. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0

    Misschien een rare vraag ;) maar waarom zou je laxo willen halen als je 4x in 24 uur kunt gaan? Roosvice laxo is laxerend en zou je nog vaker moeten gaan..:(
     
  14. Decca1980

    Decca1980 Fanatiek lid

    22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik eet iedere dag een kiwi meteen 's ochtends vroeg op de nuchtere maag. Dat helpt enorm goed.

    Sterkte!
     
  15. Username

    Username Niet meer actief

    Afgelopen dagen geprobeerd: op nuchtere maag een glas Roosvicee Laxo. Niet met koud water, maar met warm water. Werkt bij mij beter dan met koud water. Het is niet bijzonder lekker, warme Roosvicee, maar liever een minder lekkere smaak dan een paar dagen niet naar het toilet kunnen.
     
  16. Mir81

    Mir81 Bekend lid

    25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Hier ook dezelfde problemen. Ik doe nu 's ochtends flesje yakult met vitamine pil en cranberry tablet, dan glas warm water, dan 2 (gele) kiwi's en daarna een plak ontbijtkoek. Sindsdien gaat het beter! 's Middags drink ik 0,5l roosvice laxo.

    Ik weet dat er allerlei zakjes bestaan, maar wil proberen zolang mogelijk geen medicijnen te gebruiken.
     

Deel Deze Pagina