Erg kortademig en benauwd gevoel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door loesje1982, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Herkent iemand dit? en misschien tips....

ik heb erg veel last van kortademigheid en benauwdheid sinds enkele weken. ook af en toe duizelig.

gisteravond was t heel erg, ook toen ik 2 uurtjes op de bank ben gaan liggen, vandaag gaat t iets beter, maar als ik iets actiever ben, komt t goed terug.

bij mn eerste zwangerschap eigenlijk geen last van gehad. gyn zegt dat t erbij hoort en dat ik voor voldoende vocht, rust en beweging moet zorgen. iemand nog een tip?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Volgens mij is het afwachten tot de baby gaat indalen...en dan de daarbij behorende kwaaltjes weer accepteren :p

Ik ben ook enorm snel buiten adem, duizelig, licht in hoofd en gewoon helemaal kapot. Ik lees dus stiekem even mee voor tips

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb het ook. Zie ook dat we rond dezelfde termijn zitten. Ook ik herken het helemaal niet van de eerste zwangerschap, maar toen hoefde ik niet zoveel te doen omdat ik thuis zat,

Nu druk met studie en stage. Ik merk het ook als ik voor de klas sta dat ik soms gewoon adem te kort heb. Helemaal als ik met de kleuters een liedje zing ofzo.

Er is gewoon geen plek meer bovenin...dus ik wacht met smart op het indalen!

4. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    'Heb precies hetzelfde! Het wordt gewoon een beetje krap in je buik, we moeten maar geduldig wachten tot de kleine gaat indalen dan krijgen we letterlijk meer adem ruimte :)

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ok, dan maar geduld hebben haha! vond t zo apart, bij de eerste geen last en deze beeb zit voor mn gevoel niet heel hoog, maar kan zijn dat er toch wat in de verdrukking komt...

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik had het ook, maar mijn baby daalde pas uren voor de bevalling in :(
    ben 2 keer naar de eerste hulp gestuurd door mn huisarts want mijn huisarts en vk vertrouwde t niet. Uiteindelijk na bloed uit ader,slagader,hartfilmpje,hart en longen luisteren,rontgenfoto en ct scan bleek er niets aan de hand te zijn.
    "waarschijnlijk ligt de baby niet lekker"

Hij bleek later in een kleermakerszit te liggen (deed ie graag) en daardoor kreeg ik t benauwd.
    Daarbij was het een flinke kerel (52 cm-8 pond) voor mijn kleine lijfje

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik had het ook rond jouw periode. Rond 32 wk ging het bij mij beter gezien ze toen begon met indalen.
    Wat bij mij hielp is het matras een beetje omhoog doen onder mn hoofd. en anders op mn zij liggen.

Deel Deze Pagina