Hoi meiden, Ik heb eerder al eens bij de testen gepost over m'n vroege héle duidelijke testen, maar wilde hier toch nog even kijken of er nog meer vrouwen zijn met dezelfde ervaring en hoe het met hem afliep. Ik had namelijk op 12 dpo al een cb3+ met ochtendurine. Net (15dpo) weer een cb3+ met avondurine, waarbij er echt meteen zwanger 3+ stond (12 dpo duurde het nog even) en een sensitest waar de teststreep donkerder is dan de controlestreep. Ik loop een beetje de googelen op hoeveel HCG ik nu in mn lijf zou hebben en kom toch op ver boven de 1000 uit. Is er hier iemand met een soortgelijke ervaring en hoe liep dit af? Ik probeer mn kansen een beetje in te schatten op een mk versus een gezonde éénling versus een meerling versus een molazwangerschap. Ik kan overigens niet verder zijn dan ik denk, want ik zit in de mmm en heb IUI met Puregon en Pregnyl gehad (ovulatie-timing). 4 juli krijg ik een vroege echo, dus als ik dan nog steeds zwanger ben (hoop, hoop, hoop) hoor ik dan sowieso meer.
Zelf geen ervaring mee. Testte redelijk licht op NOD, maar wel duidelijk. Alles is goed gegaan. Ken meer mensen die knaltesten hadden en vroeg 3+ testen. Is goed gegaan en gewoon 1 kindje. Verder verschillen hun zwangerschappen niet met die van mij. Dus denk dat het niet zo veel zegt. Bij de een deelt het gewoon sneller als bij de ander.
Ik had op 13 dpo, dag 25 van mijn cyclus een hcg van 390 en op 16 dpo dag 28 van mijn cyclus een hcg van 1300. De fertiliteitsarts vond dit vrij hoog en ik kreeg daarom ook met 5 weken en 2 dagen een echo om te kijken of het op de goede plek zat en twee weken er na werd nog gekeken of het geen tweeling of molazwangerschap was. Tot nu toe verloopt alles volgens schema, dus het hoeft niets te zeggen.
Ik heb eens een onderzoek gelezen van vrouwen waarbij op 16dpo de HCG werd gecheckt. Bij waarde >350 ging het om een goede zwangerschap (niet dat het daaronder niet goed kan zijn, maar meer kans op een mk zeg maar). Hoop het voor je Nana.. voor nu: gefeliciteerd
Ik zou een beetje oppassen met dokter Google hoor. Als je het niet vertrouwt zou ik een bloedtest bij je arts aanvragen. Alleen dan kan je enigszins bepalen of je hcg voor jouw termijn passend is. Wachten tot 4 juli is in dit geval misschien een beetje lang? Ik heb zelf een complete mola gehad. Mijn hcg was in het begin aan de hoge kant maar wel binnen de grenzen. Op de echo's waren al afwijkingen te zien en op een gegeven moment ben ik in notime naar 155.000 gestegen. Je hcg zegt dus niet alles of het een goeie zwschap is, een 1 of 2-ling of mola. Ik hoop op een goeie zwschap voor je. Een bloedtest geeft voor nu enige houvast. Succes meid!
Hier geen mmm ervaring wel dat ik op de NOD meteen een hele donkere streep had, donkerder dan de teststreep........... Dit was toen der tijd mijn 1e zwangerschap en na 12 weken bleek het om een 2ling te gaan.................
Mee eens. Ik zou een bloedtest aanvragen. Ik kreeg die zelfs verplicht voordat ik een vroege echo mocht afspreken. Maar dat was ws omdat ik (op de valreep) spontaan zwanger ben geworden, en ze dan niet exact de conceptiedatum weten, wat bij jou natuurlijk wel het geval is. En dan de uitslag ook door je gyn laten interpreteren. Die kan dat beter dan honderd verschillende leken die dan ook met honderd verschillende verhalen komen. Hoop dat t gewoon allemaal goed gaat meid. Je komt van ver en nu is het tijd voor jouw geluk!
Ik had 2 dagen voor nod in de middag (na veel drinken) een positieve test cb2-3. Paar dagen later weer getest en toen echt een KNALtest. Ik ben op dit moment zwanger van één baby, maar de kans is wel aanwezig dat het er 2 zijn geweest aan het begin. En ik weet precies wanneer de conceptie is geweest door MMM.
Ik heb een incomplete molazwangerschap gehad, maar kan me niet herinneren dat ik toen een extra snelle of duidelijke zwangerschapstest had... Achteraf gezien was ik wel veel misselijker dan bij de andere zwangerschappen, maar dat kan deels natuurlijk ook aan andere factoren gelegen hebben, want bijv. deze zwangerschap heb ik er nauwelijks last van gehad... Een bloedtest om te kijken of het hcg klopt, klinkt trouwens inderdaad het beste. Dacht dat het hcg bij een mola idd in de 10.000'en of 100.000'en liep en niet in duizenden. Maar dat weet ik niet meer.... Ik hoop dat het allemaal goed is. Succes, ook met het afwachten!
Ik had ook 2x een knaltest. Bij beide hyperemesis gehad (extreme zwangerschapsmisselijkheid) en dat heeft inderdaad met de hoogte van je hormoonspiegel te maken. Bij beide keren ging de zwangerschap verder goed en beide keren een 1-ling. Wel ben ik met echo getest op een tweeling omdat ik zo beroerd was.
Bedankt voor jullie reacties! Ik lees een hoop gezonde eenlingzwangerschappen gelukkig. Ik hoop dat ik jullie mag volgen!! Een bloedtest vond mijn gyn helaas onzin. Ik moest maar wachten tot de echo. Volgens hem zegt een thuistest net zoveel als één enkele bloedtest en meerdere dagen testen doet hij alleen als er een serieus vermoeden is van een probleem (bloeding, heftige pijn). Ik zat al te denken of ik niet kon bellen en kon doen alsof er iets aan de hand is, maar dat gaat wel erg ver alleen om mijn eigen ongerustheid te kalmeren . @Emanuelle82 en Uk1983: Weten jullie met welke termijn je met redelijke zekerheid op een echo kan zien of een zwangerschap een mola of een gewone zwangerschap is?
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wil je voor nu wel even feliciteren!! Wat super om te zien dat het gelukt is!! Ik duim voor je op een goede zwangerschap!!!
Ik kreeg met 5 weken de eerste echo (door de mmm) en daarop waren al witte vlagen te zien en geen echt duidelijk vruchtje. Week daarop weer en met 7.5 week had er echt een hartje te zien moeten zijn. Maar eigenlijk wist mijn gyn al meteen dat het niet goed zat. Maar ja, mola komt heel weinig voor dus ze konden pas na onderzoek van het weefsel met zekerheid uitslag geven (doen ze standaard). Hoever ben je nu? Met een mola stijgt je hcg nl echt excessief. Wel vreemd dat jouw gyn een bloedtest hetzelfde vindt als een thuistest. In het bloed wordt het echte aantal hcg gemeten, een test zegt weinig. Want mijn testen waren ook niet meteen knal. En ik heb ook geen symptomen gevoeld dat het een mola zou zijn, behalve mn intuitie dat er iets niet goed was. Kan je misschien via de huisarts laten prikken?
Ik ben nu 4 wkn en 2 dgn. Dus het is nog heel pril en heel veel stijging heeft er nog niet kunnen plaatsvinden. Ik voel me trws wel oké verder. Heel moe, maar niet echt misselijk en ik heb op dit moment gelukkig ook geen bloedingen. Had jij die wel met je mola? Ik zie dat je trouwens een jaar hebt moeten wachten voor je weer mocht proberen. Pfffff, dat moet zwaar zijn geweest! Ik denk dat mijn ZH dit idee (thuistest ipv bloedtest) hanteert omdat ze het anders te duur vinden worden. Mn vorige ZH, een groot academisch ZH, deed het precies hetzelfde. Het is denk ik een gevolg van een strikter financieel beleid, wat ik op zich wel snap. Maar fijn voor patiënten is het niet. Ik zei aan de telefoon dat ik een beetje bang was voor een mola, maar dat werd afgedaan met onzin, want het komt heel weinig voor . Mn HA is heel ouderwets en conservatief en ik heb eigenlijk geen zin om naar hem toe te gaan. Ik zat er van de herfst al veel te vaak met mn dochter en toen kreeg ik al het idee dat hij mij maar een overdreven zeur vond.
Als je IUI aan het doen bent moet je toch bloedtest laten doen? Als er 3+ op je test staat ben je in principe minstens 5 weken... En wat het HCG betreft, hoog of laag, dat maakt niet uit, alles kan goed of fout gaan. Ik had heel laag in het begin en toch goed zwanger Veel succes hoor maar ik zou toch gaan genieten van je zwangerschap
Ik had ook geen bloedingen. Die komen (met een mola iig) pas vaak later in de zwschap. Wij hebben idd bijna een jaar moeten wachten, dat is het beleid na een complete mola. Zeker een zware tijd gehad. Tja, dan wordt het lastig om alsnog een bloedtest te kunnen doen. En een mola komt idd erg weinig voor dus ik zal dr nog niet zo bang voor zijn hoor. Vind het al heel wat dat je het uberhaupt kent. Het kan echt alle kanten op. Hoop dat je voor nu toch een beetje kan genieten en laat het maar snel 4 juli zijn voor de echo! En mijn bevalling haha...
@Kimmytje: Dank je! nee, hoor heel veel ZHs doen geen bloedtesten maar laten je gewoon thuis testen en dan krijg je een echo rond een week of 7 om te kijken of er hartactie is. Ze doen bij ons (en in mn oude ZH) alleen bloedtesten als er aanleiding toe is in de vorm van bijzondere klachten helaas. @Uk1983: Ik had van molazwangerschappen gehoord, omdat één van mijn beste vriendinnen ooit een mola had helaas. Dat was een heel drama en zij moest ook zo lang wachten voor ze weer verder mocht. Haar zwangerschapstesten waren vanaf het begin af aan ook echt over de top knallend, net als de mijne. Vandaar ook mn angst. Maar ik probeer me maar vast te houden aan dat de kans heel klein is en er kennelijk veel vaker een hoog HCG voorkomt zonder dat er wat ergs aan de hand is. Ik hoop ook dat de tijd nu lekker snel gaat (en alles goed blijft gaan natuurlijk) en ook dat je bevalling straks maar soepel mag verlopen!
Mola komt inderdaad niet zo heel vaak voor. Ik weet ook niet vanaf wanneer je het kan zien. Ik had met 9 weken een echo, maar toen was het kindje 2 weken te klein. Toen werd ik 2 weken terug gezet, maar toen ik later ging terugtellen, bedacht ik me dat ik dan 2 dagen of zo na de bevruchting al positief getest zou hebben. Dus dat zat me niet lekker. Maar 2 weken later was het kindje toch 2 weken gegroeid, dus dachten we dat het toch wel goed zat... 4 weken later had ik pas weer een afspraak en konden ze het hartje niet vinden en bleek op de echo daarna dat het kindje al een paar weken overleden was :'( (ik had dus een partiele, dus dan is er wel een kindje, maar dat blijft niet leven). Ik ben toen naar het ziekenhuis doorgestuurd en daar maakten ze weer een echo en zagen ze blazen in de placenta, die typisch voor mola zijn. Later is het dna van het kindje en/ of placenta onderzocht en zagen ze dat, zoals bij een incomplete mola is, het kindje ipv 2 kopieen dna er 3 had. Maar of het echt mola was is nooit 100% zeker geworden, maar wel als zodanig behandeld. Dus iedere week bloedprikken en een half jaar na normalisatie van de hcg-waarden pas zwanger mogen worden (gelukkig niet een jaaar, zoals bij een complete... Dus wij wisten pas met 15 weken dat het waarschijnlijk een mola was, maar ik weet niet vanaf wanneer het kan worden vastgesteld... Succes ik hoop gewoon dat het een gezonde zwangerschap is. Ik denk dat die kans ook groter is, dus ik zou daar voorlopig vanuit gaan... (maar dat is niet altijd makkelijk)
@Emanuelle: Dank je! Pffff, dat is ook vreselijk. Na zo lang er pas achter komen. Ik dacht heel naïef dat ze dit meestal wel snel op de echo zouden kunnen zien. Bah, dan denk je dat je zwanger bent en dan krijg je dit. Ik ga sowieso vragen er speciaal op te letten bij mn echo (als ik dan nog zwanger ben), misschien dat dit helpt. Omdat het niet zo heel veel voorkomt denken ze er misschien soms gewoon niet aan dat het dit zou kunnen zijn.
Oh, bij ons hier in België als je IUI doet (zoals ik) en je bent 1 dag overtijd moet je bloed gaan laten trekken. Dan idd op de 7de week ook 1ste echo. Succes nog en geniet ervan