Ik las zojuist in een topic dat iemand vaak mensen zak fietsen met hun baby in de draagzak. Kan me voostellen dat dat eng is (zeker na het verhaal van Angel Eyes dat een riempje losschoot). Ik heb Kynan altijd stevig in de draagdoek. Is het dan ook heel gevaarlijk om te fietsen? Ik dacht altijd dat het zeker niet mag, maar aan de andere kant.... Zou het niet gewoon kunnen? Mis het zo om heerlijk te fietsen. Bovendien zijn alle winkels hier niet op loopafstand dus moet ik steeds met de auto en dat is echt niet relaxed...
Ik zou dat dus echt niet doen. Het zal maar wel gebeuren of je zou maar vallen.. dan val jij boven op je kleintje ofzo. Ik zou zelf nog lekker een paar maandjes wachten zodat die in het kinderzitje kan dat lijkt me toch wat veiliger. Dit is trouwens wat ik er van vind he verder is het natuurlijk aan jou of jij het veilig vind, als jij zoiets hebt van nou het kan dan moet je het gewoon doen. Groetjes Channie
Moet je echt zelf weten,ik persoonlijk [-X .Straks zakt de knoop toch los,of je krijgt een aanrijding,nee dan liever met de auto,maar zoals ik al zei,dat is een keuze die je zelf moet maken.... ps off topic,heb nog plezier van je super goedkope ouderwetse kinderwagen?Hij blijft echt supermooi!
Ik vindt het echt onverantwoordelijk als je gaat fietsen met een kind in een draagdoek/zak. Als je valt met je kleintje ? ik zou het echt nooit doen.
Het wordt afgeraden. Als je ineens moet stoppen of ietsdergelijks dan kan je kindje tussen jou en je stuur komen. En als je valt kan je kind tegen het stuur aan komen. Ik weet niet of je wel eens hebt meegemaakt dat je bent gevallen of hard moest remmen en ineens het stuur in je buik kreeg? Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat mijn meisje daar dan tussen had gezeten. Ik ga pas sinds een weekje met haar fietsen, nu ze eindelijk zelf goed gaat zitten en in het fietsstoeltje kan. Maar ik vond het ook erg moeilijk om te wachten, ik had er zo`n zin in. Maar toch wilde ik het risico niet nemen.
Ik heb een maxi cosi mee. Dat is een beugel voor achter op de fiets. Hierin kan je de maxi cosi zetten. Zo kun je veilig met je kleintje gaan fietsen.
Mijn vriend heeft wel eens met ons mannetje gefietst in de draagdoek. Helaas kon dit niet anders...een noodgevalletje. Ik vind het trouwens ook wel een verschil of je nou met je kleintje door A'dam fietst of door een eoa dorp.
ik vind het onverantwoord of het nu in amsterdam is of in een dorp. ik woon zelf in een dorp maar hier rijden ze ook als gekken hoor, moet er niet aan denken dat ik hard moet remmen en mijn kindje tussen mij en het stuur zit.
Wij hebben zo'n beugel achterop de fiets (via mp gekocht) waar de maxi cosi op kan. Heel handig. Andere opties zijn een bakfiets (wel heel duur) of zo'n karretje achter de fiets waar je dan de maxi cosi in vast maakt. Groetjes!
Jullie hebben wel gelijk denk ik, ga het dan ook nog niet doen. Even een paar maandjes wachten dus.... Aan de ene kant; lopend kun je ook vallen. Maar met de fiets is natuurlijk een stuk heftiger. Die maxicosi op de fiets lijkt me niet zo handig, dan ben ik in de stad of bij de supermarkt en dan zit je weer met die onhandige maxi-cosi Bedankt voor jullie antwoorden!
ik ben ook 1 keer wezen fietsen met ruben in de draagzak. was een noodgevalletje. ging prima moet ik zeggen. je let toch wel 100x beter op wat je doet en fietsen gaat ook in slakkentempo... als je zo'n maxi cosi ding op je fiets hebt en je donderd om komt de kleine er ook niet heel vanaf lijkt mij. als je de kleine tegen je aan houd is ie veel beschermder. denk ik dan tenminste. mijn onderbuuf fietst altijd met de kleine in een buikdrager. je zal wel moeten als je hier ergens wilt komen en geen auto onder je kont hebt...
Zo'n MC-drager voor op de fiets is toch eigenlijk net zo gevaarlijk...? Als je omvalt of aangereden wordt, valt dan ding net zo hard. Ik heb er ook wel eens over gedacht hoor, maar durf het toch niet aan met die draagdoek te fietsen. Succes met je autoritjes
Ik zou het ook echt niet doen.. Stel je voor er gebeurd iets waardoor jij heel accuut moet reageren. Je vergeeft het jezelf nooit. Ik wilde met Xavi ook graag fietsen maar heb netjes gewacht tot hij goed kan zitten..
Ik zit nog heel erg te twijfelen of ik strtaks met een draagzak zal gaan fietsen. we hebben geen auto en om nou alles lopend te gaan doen! zo´n maxi cosi ding lijkt me ook niks, het kindje zit achter je en je kunt het dus niet in de gaten houden en idd als je dan valt komt het kindje ook raar terecht denk ik. nou ja ik ga er nog over nadenken.