Hoevaak speel-date?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door allstar, 23 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gemiddeld denk ik 2 a 3 keer per maand, meestal in het weekend. Ze gaan drie middagen per week naar de bso, waar alle vriendjes en vriendinnen ook zitten.

2. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Gemiddeld 1x per week. Op woensdag of vrijdag zijn man of ik thuis dus kan er afgesproken worden. Op maandag, dinsdag en donderdag gaat hij naar de bso dus kan hij daar met klasgenootjes spelen.

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Gemiddeld 1x per week. De ene week op maandag als mijn man thuis is, de andere week op vrijdag als ik thuis ben. Dinsdag is het zwemles en de andere dagen zijn de oma's er. Ik wil sowieso niet vaker dan 1x per week een ander kind thuis ;). Als ze bij een ander kindje kan spelen, is het soms wel 2x keer per week. Maar op de een of andere manier willen ze altijd bij ons thuis spelen :p.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier mogen ze in principe elke dag afspreken, maar ze vinden het zelf ook wel eens fijn om een dag niet af te spreken. En als ze moe zijn of als we een heel druk weekend voor de boeg hebben, raad ik wel aan om op vrijdag niet af te spreken (daar luisteren ze dan wel naar).
    De oudste spreekt in de praktijk gemiddeld 4x per week af, de jongste is wat minder van het afspreken (zij speelt liever met haar broer en zijn vrienden ;)) en spreekt gemiddeld 1x per week af.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Verschilt elke week wel een beetje. Op maandag gaat niet, dan heeft de oudste zwemtrainen, dus dat kunnen ze maar een half uurtje spelen en dat heeft weinig zin natuurlijk. Dinsdag gaan de meiden van een vriendin mee uit school naar huis en spelen dan gewoon samen. De middelste heeft dan wel balletles.
    Op woensdag spelen ze vaak ook, niet tot heel laat, dan heeft de middelste dansles.

Donderdag gaat er altijd wel iemand mee om te spelen of ze spelen ergens anders. Vrijdagmiddag kan ook van 14.00-16.00 ivm warm eten tussen de middag en de oudste heeft weer zwemtrainen.

Op zaterdag spelen ze vaak buiten, tenzij de oudste een wedstrijd heeft.

Af en toe hou ik ze bewust gewoon een middag thuis. Zeker de afgelopen twee weken ivm de Cito-toets. De oudste wil komende weken niet veel spelen, die heeft nog 4 wedstrijden op de planning staan. Hij neemt het zwemmen behoorlijk serieus en dat gaat bij hem voor zijn vriendjes haha

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Maximaal 1 keer per week. Niet omdat ik dat zelf bepaal, maar zo werkt het eigenlijk. Zwemles van alle kindjes, sporten van sommigen, bso of oppas. Ik vind zelf 1x per week ook wel genoeg. Als het 2 x wordt is dat ook prima en als het minder is ook.

Deel Deze Pagina