Hoevaak sporten partner

Discussie in 'De lounge' gestart door Anoniememuts, 31 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Mijn vriend sport 4/5 keer in de week zo’n anderhalf uur. Maar hij heeft geen 9-5 baan dus vaak ook smiddags als er toch niemand is. Ik vind het fijn want ik merk echt dat hij veel meer energie heeft en beter in zijn vel zit erdoor. Ik sport niet.

2. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Toen mijn man nog sportte ging hij 2 x per week. Dat was wel bij mijn broertje thuis omdat hij machines e.d. heeft staan voor krachttraining. Ik vond het wel lekker dat hij even weg was, ook voor hem maar ook voor mij. Zelf ga ik eigenlijk een enkele keer weg maar dat komt omdat ik gewoon geen zin meer heb om weg te gaan als de kinderen op bed liggen. En nu trouwens helemaal niet meer. :roflmao: Ben al blij als ik de dag door kom.

3. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.963
    113
    Nederland
    Oh ja sowieso 4 keer per week. En soms hele dagen of zelfs een weekend weg. Hij doet van die hele grote obstacle runs (42 + km ) en dan is hij een hele dag bezig. En hij moet er ook voor trainen natuurlijk.

4. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Tja wat is normaal.
    Wij sporten beiden gemiddeld 3 A 4 x per week.
    De 1ne x samen en de andere keer elk apart.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier was t 2x per week, maar hij ging daarna dan gamen bij een vriend. Die zag je dan ergens tegen 23:30/00:00 weer terug.

Ik zou geen probleem hebben als ie weer zou gaan sporten. Hij is nu ook online aan t gamen, diepe zucht als ukkepuk piept (hij doet de avonden ik de nachten), heb dan liever dat ie sport. :roflmao:

6. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Mijn man sport 3x in de week, ikzelf ook. Wij vinden dit normaal. Ik doe cardio / krachttraining, hij hardlopen. Bij alle 2 wel handig om dat regelmatig te doen, om zo een beetje wat op te bouwen. (Conditie, uithoudingsvermogen, spieren in mijn geval) En het ontspant gewoon heerlijk :). We zijn ongeveer 1.5 uur weg

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Dat was het eerste wat door m’n hoofd schoot toen ik de OP las :oops:
    Volgens mij staat het zelfs in ‘de regels’ van een vreemdgaande partner :$
    Been there done that toen ik een relatie (klinkt zoveel beter dan affaire) startte met C…

Lies1611 en masami vinden dit leuk.
  8. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Haha ik vind het zó grappig om te lezen dat direct hier aan gedacht wordt. Ik sportte voorheen ook maar 1x in de week, en nu na mijn zwangerschap ineens 3x. Ben daarnaast ook vaker weg met vriendinnen. Zal toch wat zijn als mijn man denkt dat ik dan vreemd ga :oops:. Ik doe het gewoon omdat ik gemerkt heb dat deze dingen mij energie geven. Gelukkig snapt en weet mijn man dit.

Ben je onzeker @TS, of moet je gewoon even wennen aan de nieuwe situatie in huis? Waar je eerst gewoon lekker elke avond samen was, dat hij nu ineens 'vaak' weg is?

Anna009, Lies1611, Iertje81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Neilia

Neilia Niet meer actief

Niet :p
    Man wilt weer naar de sportschool maar vaker dan 1x per week zal lastig gaan worden.

Jaren geleden sportte die wel.
    2x per week trainen en 1x per week een hele dag weg voor wedstrijden.

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Mijn man sport op dit moment niet, maar van de week vertelde dat hij weer wilt beginnen. Hij sport dan om de dag op momenten dat het voor ons als gezin het beste uitkomt. Dus of vroeg in de ochtend 2 uur of in de avond als de kinderen op bed liggen. Ik vind het allemaal prima.

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Nee hoor. Het is juist gezond om daar niet aan te denken. Zo hoort het ook. Gevalletje van iets op je geweten hebben in mijn geval :p

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.723
    18.825
    113
    Vrouw
    Als mijn man morgen zegt dat hij 3 of 4 dagen per week gaat sporten en dit een paar uurtjes moet ik mij wel degelijk zorgen maken :oops:

13. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.044
    2.737
    113
    Vrouw
    Het gaat imo ogen om het ritme dat jullie thuis hebben en op elkaar afgestemd moet zijn. Zo gaat man een keer of 5 per week sporten. Om 6 uur in de ochtend. Dochter en ik draaien ons dan nog een keer om. We ontbijten samen in bed. Dat ontbijt komt man ons brengen als hij gaat sporten. Ik kleed haar aan en als hij terug is om 7.15 brengt hij haat naar het kdv (3 halve dagen per week). Ik ga zelf 3 avonden per week kickboksen. Training duurt 1.5 uur

14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Want? In principe kan het prima natuurlijk :p

15. Lavendel89

Lavendel89 Niet meer actief

Twijfel je aan hem? Op zich zie je toch hoe lang hij aan het sporten is en of dit klopt icm de sport die hij doet?

16. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.926
    5.945
    113
    Vrouw
    Mijn man gaat 3x per week een uurtje hardlopen als de jongste op bed ligt.

17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.723
    18.825
    113
    Vrouw
    #37 Neuzeke, 1 aug 2022
    Laatst bewerkt: 1 aug 2022
    Omdat het helemaal niets voor hem is, om te gaan sporten :D en van die plotse ommezwaaien passen ook niet bij hem.

Iertje81 vindt dit leuk.
  18. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.584
    3.915
    113
    Vrouw
    0 keer
    Maar hij werkt wel veel late shiften dus ook vaak alleen savonds. Hierdoor zou ik het ook niet zo leuk vinden als hij dan ook nog zou gaan sporten in de avond.
    Als dat niet zo was zou ik zeggen dat ik 3 keer in de week wel ok zou vinden, en dan ook dat het een beetje eerlijk verdeeld is (dus niet hij altijd alleen weg en ik nooit)

19. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Mijn man is 3 keer per week weg voor sport. Dat zijn 2 avonden en een groot deel van de zaterdag (laten we zeggen van 14 tot 22). Daar kan ik vanalles bij denken (en als ik heel slecht in mijn vel zit, doe ik dat ook ;) ), maar wij zijn 17 jaar samen en dit gaat al 17 jaar zo. Ik vind het erg lastig als hij tijdens een zomerstop ineens wel veel avonden thuis is. Wij zijn dit nou eenmaal gewend. Kan me wel voorstellen dat het je ritme verstoort als het iets nieuws is. Als je er op een gewone manier met elkaar over kan communiceren, dan vinden jullie vast wel een modus die voor beiden werkt.

Anoniememuts vindt dit leuk.
  20. Anoniememuts

1 jan 2020
    42
    17
    8
    Fijn te lezen dat het best normaal is ‘zo vaak’ sporten.
    Het is gewoon wennen dat hij zo vaak weg is… en klein beetje onzekerheid komt er wel bij kijken natuurlijk haha maar dat is iets waar ik zelf wat mee moet. Ligt niet aan hem in ieder geval die onzekerheid.
    Moet ik wel eerlijk zeggen dat het op dit moment een beetje een obsessie is dat eet schema en het sporten. Dat zal er ook wel bijhoren maar nogmaals het is even omschakelen voor mij onze zoons. (Al iets ouder)

Deel Deze Pagina