Ik heb een vinger tandenborstel gekocht want mijn zoon wil dus echt niet tanden poetsen... Heb alles geprobeert Maar daar gaat deze topic niet om Hoevaak per dag kan je een 1 jarig kindje poetsen? Want vind het erg belangrijk natuurlijk dat zijn mondje fris en fruitig blijft
Ow...Jammer want vind het nu al weinig... Hij heeft al 8 tandjes en is bezig met zijn kiezen... Weet je wat de reden is om pas met 2 jaar 2x per dag te poetsen?
ons zoontje heeft 6 tandjes en wij poetsen 1 keer per dag..voor het slapen gaan. denk dat dat wel voldoende is toch?
Dat is bij ons ook een probleem mijn zoon neemt zijn laatste voeding altijd mee op bedje Daarom dacht ik misschien dat het beter is om 2x te poetsen Sochtends en savonds na het avond eten...
Door je kindje de fles mee te geven op bed hebben bacterien de hele nacht om de tanden aan te tasten. Vandaar dat het ook aangeraden wordt om na de laatste fles te poetsen. Kindjes ademen vaak deels door de mond en door de droogte die dan ontstaat in het mondje heb je meer kans op tandbederf. Op de leeftijd van 1 jaar is 1x poetsen aan te raden omdat de tanden dan nog niet "hard" genoeg zijn. Vanaf 2 jaar ga je over naar 2x per dag.
Vanaf het allereerste tandje 1x per dag, 's avonds voor het slapen gaan, dat was met 7-8 maanden. De laatste tijd, paar weken, zegt ze ook 's middags voor het slapen gaan: "andjes oetsen". Dat betekent dus tandjes poesten, dat doen we dan ook even. Onze dochter is nu 20 maanden. Ze heeft bijna het gebit compleet; de achterste kiezen moeten nog doorkomen.
onze kinderarts heeft uitgelegd dat het poetsen van melktandjes niet zo zeer als functie heeft de tanden te beschermen (ook wel!), maar de tandvlees en wortels sterker te maken. Die melktandjes vallen namelijk toch uit, en hebben een zwak glazuur vanzelf al. Te vaak poetsen maakt het dus alleen maar erger. Het is gewoon het beste om zo weinig mogelijk suiker en zuur te geven. Melk valt best mee.
Wat betreft het poetsen na de laatste voeding, hier is dat niet aan de orde want dochter valt nog vaak in slaap aan de borst. Dat is toch niet zo erg lijkt me? Ik bedoel, ik hoef dochter toch niet wakker te maken om haar tandjes te poetsen..? Ik poets ze wel hoor, maar dat doe ik in bad (na het avondeten).
Ik doe het ook zo. Aaron krijgt dan geen BV maar nog een fles warme sojamelk waar hij lekker bij wegdoezelt. Ik ga hem daar niet voor wakker maken. Zal vast niet het allerbeste zijn, maar die fles krijgt hij toch niet eeuwig.
Mijn zoontje heeft tot ongeveer 14 maanden nog een 'avondtiet' gekregen en ik poetste zijn tandjes idd niet meer daarna hoor, hij viel meestal in slaap tijdens de BV. Zijn tandjes poetste ik uiteraard wel elke dag, maar meestal bij het pyjama-aantrekmoment. Met 14 mnd ben ik gestopt met de BV en heb ik het ritueeltje iets veranderd, hij krijgt beneden nog een bakje yoghurt en even later gaan we boven pyjama aandoen, tandjes poetsen en naar bed. Ik poets nog steeds 1x per dag (hij is ruim 19 mnd nu), vanaf dat hij 2 is, wil ik het ook 's ochtends gaan doen.
Wij doen het wel 2x perdag...Smorgens laten we het hem zelf doen en s avonds poetsen wij goed na.... Hij wil namelijk zelf smorgens zijn tanden poetsen omdat wij dat dan ook doen...En het leek me wel een goed iets...
Heb ook wel eens begrepen dat het te maken heeft met de hoeveelheid fluor die ze binnenkrijgen, dat het beter is om 1x per dag te poetsen. Trouwens: over aan de borst in slaap vallen.. borstvoeding is niet cariogeen (of zoiets), oftewel, veroorzaakt geen tandplak. Dit kun je dus na het tandenpoetsen zelfs nog doen, geen probleem
hier is het poetsen een echte ramp hij schreeuwt enn draait koppie weg en mond stijf dicht hihi dus hier niet elke dag momenteel ben nog op zoek naar de tip hihi. al heeft het bij zijn zus ook lang geduurd tot die het toeliet. hier doet ze pas vanaf 3 twee keer per dag poetsen een keer savonds en een keer op school na het ontbijt. en ze heeft een perfect gebiit ondanks dat ze nog tot 3 jaar snachts een fles drinkenn mee in bed had
Ik zou dan een vinger tanden borstel kopen van drifrax dat is veel zachter En omdat mijn zoon het al leuk vind om ons te bijten op onze vingers vind hij dat fijner