Hoevaak tandjes poetsen met 1 jaar ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door whitesaber, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Omdat mijn dochtertje veel antibiotica heeft geslikt, zijn haar tandjes echt geel geworden. Hier doen we het dus 2x per dag. 's ochtends na het ontbijt mag ze zelf poetsen. 's avonds doen papa of mama het, zodat het wel goed gebeurd.

Het ziet er nu al stukken beter uit, maar eerst was het een drama. Leek net of wij haar alleen maar cola, suiker en weet ik veel wat nog meer voor rotzooi gaven!

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ging dat zonder slag of stoot, het ritueeltje veranderen? Ik wil over een maand gaan stoppen met de bv, maar mijn dochter hangt nogal aan de bv geloof ik..

3. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik poets nu 1x per dag.

Vraagje....Dane is 15 maanden en heeft nu heel zijn gebitje (misschien op 1 kiesje na). Is dit snel??

4. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Vandaag op het consultatie bureau zeiden ze mij dat ik mijn zoontje 2 keer zijn tandjes (hij heeft 2 ondertandjes) moest poetsen. Ik zei toen '1x is toch genoeg voor een baby van 8 maanden?" Zegt ze nee, wij volwassen mensen poetsen ook 2x ons tanden dus hoort een baby dat ook te doen.

Nou wil ik zijn tandjes best 2x poetsen daar gaat het niet om maar vond het raar omdat ik hier op zwangerschaps pagina toch altijd lees dat 1x genoeg is? :(

5. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Nee dat ging niet zonder slag of stoot, maar eigenlijk toch ook wel weer beter dan verwacht. Hij lastigste was dat hij niet gewend was 's avonds zelf in slaap te moeten vallen ('s middags deed hij dit al wel, dus dat hij wel kon, wisten we). De BV miste hij niet echt volgens mij, hij heeft iig nooit naar mijn borst getaald, heel apart.

Na een paar avonden brullen met inslapen ging het steeds beter.

Succes alvast!

6. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Oei jeetje hoezo verschillende meningen...
    Wat verwarrend niet?
    Waarom kon die persoon ook niet even vertellen hoe dat zit met fluor enz
    Dan waren we nu ook klaar nietwaar hihi :p

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter heeft ook zon piriode gehad dat ik niet mocht poetsen en liet hethaar toen zelf doen (halve bak dus). na van loop van tijd deed ik het savonds en zij smorgens en zo gaat het nu nog steeds. voor het slapen gaan vind ik de tandjes poetsen toch wel het belangrijks omdat savonds de bacterien de vrije loop hebben. smorgens is meer voor de frisse adem dus laat hem zelf lekker prutsen met de borstel

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    1 keer per dag... Ik moet er echt een "pretje" van maken om t voor elkaar te krijgen.. Als Gijs lacht, gaat t het beste.. :D:D

Deel Deze Pagina