Ik gebruik sinds eergister de druppels van Cinababy van VSM. Ik heb het idee dat dit aardig hebt tegen de krampjes. Alleen vraag ik me af hoeveel je hiervan mag geven en hoevaak? Er staat 3 druppels elk uur, maximalal 6 uur. Dit heb ik de eerste dag gedaan. Daarna 3x daags 3 druppels. Maar kan ik niet een paar dagen langer de maximale dosering van 6 keer per dag geven? Edit moderator: Verplaatst naar baby en dreumes.
Als er staat dat je na de eerste dag 3 maal daags moet geven, dan zou ik me daar aan houden. Ze zetten het er niet voor niets op lijkt me.
hey ik heb ze ok gehad en deed eerste dag die 6 uur achter elkaar 3 druppels en daarna s morgens s middags en s avonds 3 en dat ging geod, je krijgt ze er niet volledig mee weg, tenminst ebij mij niet en bij andere die ik ken ook niet. succes
Ik gebruikte die druppels ook, had ook het idee dat het wel wat hielp maar zou me wel aan de voorgeschreven dosering houden. Er staat in de bijsluiter dat een 'overdosis' geen kwaad kan, maar er is niet voor niets een dosering opgegeven lijkt me. Misschien als het lichaampje er teveel van krijgt dat het zijn werk niet meer goed doet ofzo? Ook staat er in de bijsluiter gelieve het een half uur voor of na de voeding toe te dienen, zou ik ook rekening mee houden, zal ook wel effect hebben op de werking. Sterkte voor jou en je kleine met de krampjes, hopelijk is het gauw over.
ik heb ze ook gebruik, in het begin leek het een beetje te helpen, maar naarmate zijn krampjes erger werden des te minder het hielp... ik heb me totaal niet aan de dosering gehouden! ik had zoiets van het is toch homeopatisch...baad het niet schaadt het niet was mijn motto
hier ook, als ze het uitgilde en niet kon slapen deed ik een druppeltje op de speen, dan wist ik zeker dat ze het binnenkreeg en ze had weer wat te sabbelen
Staat volgens mij ook op in acute gevallen max 6x per dag 3 druppels. Dus dat betekent volgens mij dat je dit wel meerdere dagen achter elkaar mag geven. Denk inderdaad ook bij mijzelf baat het niet dan schaadt het niet.
Ik keek het gewoon aan als het echt niet ging buiten de 3x daags deed ik het gewoon extra geven. Ik weet niet of je fles of brorstvoeding geeft maar hier hielp het ook heel goed om de voeding te roeren ipv te schudden zo komt er geen lucht tussen de voeding
ik lette ook niet zo op de dosering..het hielp meestal heel goed om hem in slaap te helpen als hij krampjes had, dan had hij wat om op te sabbelen lekker smaakje in zn mond..hij word er altijd heel rustig van
hoi, bij mijn mannetje hielp het niet, hij vond het wel lekker, maar de krampjes werden er niet minder door. op advies van het cb ben ik overgestapt op abc-dophilus, een soort probiotica in poedervorm, wat de darmflora op gang helpt. sinds ik dat gebruikte, is het krijsen 2 uur na elke voeding overgegaan in sputteren, wat ik uiteindelijk kon troosten door te wiegen of te wandelen. na 3,5 mnd was het ongeveer over en kon ik er mee stoppen. je kan het kopen bij de reformwinkel. helaas kost het wel wat (26 euro) maar het helpt echt. sterkte met de krampjes! groetjes
vsm geeft aan dat er in geval van acuute klachten elk uur 3 druppels, max 6x per dag gegeven mag worden. vervolgens staat er: 'als de kalchten verminderen, 3 maal daags 3, 3 druppels' ik begrijp daar uit dat je het langere tijd in verhoogde dosis mag geven
bij mijn dochtertje hielp het ook niet toen ben ik n mespuntje boter gaan geven in haar flesje en dat hielp wel dat heb n keer of 3 gedaan en daarna was niet meer nodig! dus misschien n ideetje in plaats van dat geklooi met die druppels