Ik heb net de 32 weken echo gehad. Ik zou vandaag 33w en 1 dag zijn. Maar uit de opmetingen kwam bij alles rond de 36 weken uit! Dat is 3 week verder. De mevrouw zei dat het iets boven het gemiddelde lag. Wie heeft dit ook gehad? Bij de 12 en 20 weken echo lag de groei van de baby ook al een week voor. Moet ik me hier zorgen om maken, de mevrouw zei van niet, maar stiekem maak ik me wel zorgen :S Moest t ff kwijt...
hey meid.. zou me niet zo'n zorgen maken als ik jou was hoor.. ze gaan van de standaard metingen uit en ook kunnen ze niet alles precies uitrekenen.. ik had ook een echo maar dan rond week 31.. toen werd er gezegd dat ze kwa groei in de 33e wkn zat.. met haar geboorte.. wel 1 maand te vroeg maar dat had andere redenen... woog ze ruim 6 pond en was ze 47,5 cm lang.. als ze dus was uitgedragen dan woog ze zeker 7,5 pond.. misschien hebben jullie een wat groter kindje.. helemaal niks mis mee en is lekker gezond toch!
Dit is voor mij ook nieuw Ik hoop nog wel een echo te krijgen eigenlijk! Maar volgens mij doen ze dat verder niet meer als ze geen reden hebben toch? Mijne loopt volgens schattingen (voelend aan mn buik) ook voor, zou dat een reden kunnen zijn?
Quinten lag ook altijd 2 a 3 weken voor op groei. Ik kreeg wel vaker echo's om te kijken of hij niet té groot werd en ik werd getest op zwangerschapsdiabetes. Helaas had ik dit laatste. Niet dat dat nou zo erg is hoor, maar ik moest mijn favoriete chocolaatjes laten staan. Quinten werd uiteindelijk met 38 weken geboren en was toen 51 cm en 3630 gr. Je kunt het natuurlijk altijd nog even voorleggen aan je gyn. of vk. zodat je gerustgesteld kunt worden.
En tot overmaat van ramp werd ik gisteravond gebeld door de verloskundige. Ze begon met "je draagt een erg groot kind he !" Ik wil dat je voor de zekerheid je laat controleren op zwangerschapssuiker. Nou me dag kon niet meer stuk Begin me toch wel zorgen te maken, alhoewel de symptonen van zwangerschapssuiker me niet bekend voorkomen op het snel groeien van de baarmoeder na dan.
Ik kan me voorstellen dat je dit niet leuk vindt, maar het is goed om toch even te laten controleren. Mocht je het ook hebben, dan krijg je een dieet (dat erg meevalt overigens). Ze houden dan ook verder de groei in de gaten zodat ze eventueel in kunnen leiden als het een te groot kindje wordt. Sterkte ermee!