hoevaak wassen jullie de kleertjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marscha, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Rompers en sokken draagt ze maar 1 dag.
    broeken krijgt ze vaak wel 2x aan, tenzij ze vies zijn natuurlijk. Shirtjes gaan meestal elke dag de was in ivm spugen/kwijlen, maar soms gebeurt dat niet en krijgt ze hem gewoon nog een keer aan.

2. Pris

Pris Fanatiek lid

Rompers / shirts / sokken gaan elke dag de wasmand in.
    Broekjes worden wel leen dagje langer gedragen.

3. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Bijna alles dagelijks in de was...

4. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Bij ons krijgen ze elke dag schone kleren aan.
    Wassen doen wij alleen in het weekend want dan hebben we volle manden!

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi heeft 2 dagen dezelfde kleertjes aan. Tenzij het natuurlijk vies is door kwijlen of een doorgelekte luier.
    Snachts heeft hij een pyama aan.

Als ze zo klein zijn maken ze de kleertjes amper vies. zeker de broekjes niet.
    Zonde om zoveel te wassen. Voor de kleertjes, je tijd, geld en ook voor het mileu.

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Mijn dochter krijgt elke dag schone kleren aan, in ieder geval een truitje en een romper en meestal ook een schoon broekje. Ze heeft een paar broekjes van wat stuggere stof en die kunnen meestal wel een dagje langer mee, maar als ik daar dan toevallig geen truitje bij heb (of als het een setje is), gaat 'ie gewoon ook de wasmand in. Ik ga zo'n broekje niet bewaren tot het bijpassende shirtje weer schoon is (misschien pas een week later). M'n eigen kleren (vooral rokken van mooie stof enzo) hang ik wel buiten om ze vervolgens weer in de kast te hangen, maar bij de broekjes van m'n dochter vind ik dat niet zo fris, er zit toch de hele dag zo'n luier (met inhoud) in.

Het is ons wel opgevallen dat we sinds we onze dochter hebben, niet echt veel extra wassen, dus misschien kun je daar wat aan veranderen? We hebben per week meestal een witte was, een licht bonte was en een donker bonte was. De kleren van onze dochter gaan daar gewoon bij. Handdoeken, vaatdoeken, slabben etc. sparen we op tot een volle trommel en die geef ik dan een 95 graden was.

Ik ben het er, voor mijn dochter in ieder geval, niet mee eens dat zulke kleintjes hun kleren niet vies maken. Van het kwijlen/mondjes teruggeven/fruit en groentehapje zijn de kleren van m'n dochter dagelijks smerig genoeg om de wasmand in te gaan.

7. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Pyama om de 2 dagen. Tenzij hij het natuurlijk onderspuugt. En broekje vaak 2 daagjes. En rompertjes en truitje elke dag. En beddengoed 1 a 2 keer per week.

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Zowel mijn oudste van 5 jaar en Noa dragen hun kleren 2 dagen...niet als de kleine er op gespuugt heeft of zo natuurlijk.

o en Noa slaapt gewoon in haar kleren,ik vind een pyama nog niet nodig.

9. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Lekker elke dag alles schoon, ze gaat ook elke ochtend lekker mee douchen of in bad. Pyjama 2 nachten als hij schoon blijft, slaapzak elke week schoon, soms 2 keer per week.

Zelf draag ik een broek ook maximaal 2 dagen maar meestal maar 1. Vind het gewoon lekker om elke ochtend schone naar wasmiddel ruikende kleding aan te trekken.

10. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Ik verkleed, en dus was, de kleertjes als ze vies zijn. Aangezien we een spugertje hebben is dat meestal zo'n 2 a 3x per dag, maar als het niet vies wordt heeft hij een broekje oid rustig 3 dagen aan..
    Jammere is wel dat setjes niet helemaal bijpassend meer zijn omdat de truitjes helemaal doorwassen zijn en de broekjes nog als nieuw ;) Ik heb 1 heel mooi pyjamatje waarvan ik het broekje altijd met de top mee was om dat te voorkomen..

11. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hoe ouder mijn kindje word hoe minder vaak kleertjes aan het eind van de dag nog schoon zijn. Toen ze nog kleiner was deed ik schone kleertjes ook makkelijk 2 dagen aan. Nu verschoon ik iedere dag en dan was ik zodra ik een machine vol heb.
    Als er dan toch zo nu en dan een kleertje schoon is na het dragen, dan hang ik 't aan een kapstokje en dan laat ik het even luchten/uithangen. Later die week krijgt ze het dan nog eens aan.

12. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Kevin draagt z'n broekjes weleens 2/3 dagen, truitjes houden het meestal geen halve dag vol :p Hij spuugt nogal weleens wat :rolleyes:

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.077
    3.866
    113
    Rompertjes en sokken gaan altijd naar een dag de was in, broekjes kunnen vaak wel 2 dagen gedragen worden, truitjes een enkele keer, maar die zitten vaak onder de vlekken na een dag, dus die gaan meestal direct de was in.
    Pyjamaatjes ongeveer 4 nachten en de slaapzak was ik gemiddeld eens per week, tenzij er vlekken ofzo in zitten.

14. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Mijn meisje krijgt een schone romper nadat ze in bad is geweest, dus om de dag. Kleertjes ligt eraan of ze vies zijn. Dus truitje iedere dag een schone, broekje ongeveer twee dagen. Sokken krijgt ze iedere dag schoon aan.
    O ja, de pyjama gaat twee dagen mee, en haar beddengoed verschoon ik één keer in de week, tenzij ze verkouden is en dus veel snottert, dan verschoon ik haar onderlakentje vaker.

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan krijgt elke dag een schoon rompertje en bovenstuk (shirt/blouse/vestje/etc.) aan, en broekjes doen we meestal 2 dagen mee. Maar die leg ik dan wel weer weg, totdat het bovenstuk uit de was is, zodat 'ie het weer bij elkaar aan kan.

16. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier krijgt iedereen elke morgen schone kleren aan. Gewoon lekker fris. Dus ik was minimaal 15 trommels per week...

17. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    Esmee gaat de ene dag in bad en de andere dag gewoon wassen met een washandje..
    maar als ze in bad is geweest dan krijgt ze schone kleertjes aan..
    dus ze draagt ze 2 dagen .. mist het niet vies is natuurlijk..gelukkig is ze geen kwijler... hahaha..

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hier hetzelfde als bij magdalena :)

19. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Hier krijgt ze elke dag schone kleren, rompers en pyama aan. Na een dag met alle eten-avonturen en het huis dweilen met haar knieen vind ik dat wel zo fris. Kleren zien er vaak aan het einde van de dag een beetje smoezilig uit hier. En dus ook elke dag in bad.

20. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier om de dag een schoon rompertje. elke dag een schoon truitje. broek hooguit een dag of 3. Pyama om de dag.

groetjes, Miranda

Deel Deze Pagina