hoevaak wassen jullie de kleertjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marscha, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn zoontje krijgt wel 3x per dag een anders shirt en romper aan omdat hij zoveel spuugt dat alles nat is behalve z'n broekje die heeft ie soms wel 3 dagen aan of ik wissel broekjes die bij het shirtje passen

2. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Duke krijgt momenteel elke dag schone kleertjes aan, of ze nu vies zijn of niet. Hij gaat ook (uitzonderingen daar gelaten) elke dag lekker in badje. Deze week is het voor het eerst voorgekomen dat ik een rompertje 2 dagen aan heb gelaten... Eigenlijk een beetje zot.
    Hydrofielen in zijn bedjes wissel ik elke dag, sokjes en mutsjes over het algemeen ook.

3. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Mijn zoontje is 5 maanden .Kleding doe ik iedere dag schoon aan .Rompertje kijk ik per dag .Als het schoon is dan pest ik hem daar niet mee om per se een schone aan te doen .
    Tis allemaal al niet leuk dat omkleden .

4. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik doe wel elke dag een schoon shirtje aan! Romper en broekjes kijk ik even of ze vies zijn en anders lekker 2 keer aan! Anders blijf ik wassen en daar zit ik niet echt op te wachten...

5. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Mijn zoontje krijgt om de dag schone kleertjes aan tenzij het vies is natuurlijk. Ook gaat hij om de dag in bad. Hij heeft een verschrikkelijke hekel aan aan en uitkleden dus willen hem er dan niet al te veel mee pesten. En kwijlen doet hij ook niet dus is zelden dat hij zijn shirtjes vies maakt.

6. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Mika krijgt elke dag schone kleren aan plus schone romper en sokken,
    en vaak zelfs nog smorgens en smiddags ander shirtje..
    Savonds een pyamaatje..
    En alles gaat na 1 keer dragen in de was!
    Ook al is het niet vies..
    Broekjes ook ,ze zitten er toch maar de hele tijd met een luier in te zweten..
    Bed wordt om de dag afgehaald en slaapzakjes ook om de dag.
    Overdag en savonds een verschillend slaapzakje.
    Hij gaat ook elke dag in bad..vindt het gewoon niet frips als ie niet in bad is geweest..

Hier dus met gemak ook 15 wassen per week.. ;)
    ben zelfs zo'n muts dat zijn kleren niet samen met die van ons wast... :oops:

7. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Tayo krijgt ook elke dag schone kleren aan en ook elke dag een schone pyama, beddengoed was ik 1 keer per week.
    Hij gaat ook elke ochtend mee onder de douche of in bad. Ik zelf doe ook elke dag schone kleren aan.
    Het hoeft eigenlijk ook helemaal niet want vaak is het niet eens vies maar ik vind het gewoon lekekr fris.
    Wij wassen ongeveer 5 of 6 keer per week.

Groetjes Maartje

8. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Miep en miep hier dan ok zo'n muts die de eigen was en babywas niet bij elkaar doet ;)

9. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Eigenlijk net als iedereen: na t bad sowieso schoon. En anders broekjes 2 a 3 dagen, shirtjes sneller ivm sabbelen op de mouwen. Romper over t algemeen elke dag, maar soms een dag extra.
    Wat ik dan weer niet doe, is als Lana net wat schoons aan heeft en ze kwijlt een beetje of knoeit met de roosvicee of haar shirt, dan laat ik t wel aan tot de avond (of het moet echt zeiknat zijn), anders kan ik haar elk uur wat anders aan doen.
    Aantal wasjes per week, inc die van ons zelf... lichte was, Lana's was, donkere was, en 2 hete wassen, en als het zo uitkomt, doe ik het spul van Lana bij ons in, ik ik verzamel er nog wat bij in de loop van de volgende week, dus zo'n 4 a 5 per week.

10. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Onze dochter heeft haar kleren 1 a 2 dagen aan. Wat daarna vies is gaat in de was en wat schoon is gaat in de kast. Ze slaapt ook in haar kleren.

11. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Ah gelukkig..ben ik niet de enigste.. :)

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    hier ook iedere dag schone kleertjes. En Pyama en hydrofiel in bed om de dag. Gewoon omdat wij ook iedere dag schone kleren aandoen denk ik.
    Wassen vind ik een kleine moeite, de machine doet tenslotte het werk.

13. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Ik probeer de kleding 2 dagen bij haar aan te houden ,maar soms kan het niet anders en dan moet het eerder!(geknoei ,luier ongelukjes) :D

14. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hier wissel ik alleen na het badje dus om de 2 a 3 dagen bij beiden meiden.
    En de winterjas (dat vroeg iemand) was ik na de winter een keertje en dan gaat hij de kast in tot de volgende winter :)

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    rompers iedere dag schoon, ik doe zelf ook iedere dag schoon ondergoed aan, maar broek en trui als het even kan 2 dagen.

@miep en sylvia, hier deels zon muts, ik sorteer op stof, alle spijker bij elkaar, alle badstof enz enz, en dan ook nog op kleur..... hier dus weinig last dat de witte was blauw of roze is omdat er iets afgegeven heeft :)

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier hetzelfde als de andere! De romper verschoon ik altijd en shirt is meestal vies. Maar alles wat hier nog schoon is graag nog een dag, heb al was zat. Ik zit hier gemiddeld op 10 volle wassen per week, dacht dat dat veel was maar lees hier 15 dus doe ik het nog netjes.
    Maar hier zijn we met zijn vijfjes! Dus 4 bedden te verschonen, werkkleren zowel van mij als van mijn man. Dus zoveel wassen krijg je vanzelf, doe elke nacht een was en een paar op zaterdag! Dus probeer wel energie zuinig te zijn. ;) Maar soms was ik wel meer hoor, vooral als er weer een bed nat is geplast, maar daar heb jij nog geen last van. :D
    Ik geef je groot gelijk dat je een beetje op de was let hoor. Hier deed ik altijd elke nacht een schone pyama tot mijn man zei waarom doe je dat eigenlijk. Tja toen ben ik er mee gestopt, kan makkelijk twee dagen en op vakantie nog langer. ;)

17. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    O gelukkig, ik dacht al dat ik zo'n "viezerik" was. Maar ik ben dus niet de enige die het niet nodig vind om iedere dag andere kleertjes aan te doen.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn dochter draagt 2 dagen dezelfde kleertjes en dan gaat het de was in. Behalve natuurlijk als het vies is geworden van morsen of kwijlen of spelen ofzo.
    Pyjama'tjes heeft ze ook een paar dagen aan, als er geen ongelukjes zijn gebeurd.

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia krijgt elke dag schone kleeertjes aan al vanaf der geboorte. aan de ene kant omdat ik zoveel heb en ze dan alles toch zeker 1x aankan haha en gewoon omdat ik het wel zo fris vind. in bad gaat ze trouwens maar om de dag

pyama elke aond een ander etc

draai elke dag 1 a 2 wassen want ook handoeken gaan elke dag in de was wat ik eigenlijk weer wel onzin vind maar toch doe ik het. we zijn met zijn 3tjes dus vind zelf dat ik wel veel was.

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    elke dag schone kleertjes.
    deden we toen hij klein was ook al, ook omdat hij toen niet apart een pyama aankreeg 's nachts, dus dan lag hij echt 24 uur in een pakje, vergelijkbaar met mezelf 2 dagen dezelfde kleren aan vind ik.

nu omdat hij morst met drinken, op de vloer speelt en zelf een broodje eet. kleertjes worden gewoon sneller vies dan.

ik draag zelf mijn kleren ook max 2 dagen, soms maar 1 dag, hangt er vanaf wat ik gedaan heb, dus waarom zou ik mijn kind langer in z'n kleren laten rond lopen.

Deel Deze Pagina