Onze dochter is net 2 en niet een superslaapster. Ze wordt regelmatig nog 1-2x wakker, huilt dan een minuut en gaat dan weer slapen. Sinds kort ga ik niet meer naar haar toe dan, daar wordt ze alleen maar wakkerder van, wil ze drinken, uit bed, spelen, bij ons in bed enz enz enz. Maar laatst was ze erg ziek en was ze wel 10-20x op een nacht wakker en dat 4 weken lang. Toen liep ik op mijn tandvlees want moest wel gewoon werken Nu gaat het weer iets beter... ik vrees altijd voor de nacht dat ze weer wakker wordt helaas. Er zijn ook nachten dat ze heel goed slaapt, maar ook nachten dat ze klaarwakker is en niet meer wil slapen. Héél vermoeiend helaas... Heb niet gestemd omdat het zo wisselt hier. Maarre, 60x eruit Ik had hem toch na een keer of 3 bij me genomen hoor, zo doe ik dat hier ook. 3-4x maximaal ga ik eruit, dan neem ik haar bij ons in bed.
Niet erheen gaan gaat niet lukken want hij houdt het gerust een uur vol denk ik. Als hij huilt gaan we er meteen heen, dan troosten en weer in bed. Als hij blijft huilen gaan we er na 10 minuten heen. Soms wachten we 15 minuten maar langer niet dan gaat hij helemaal over de rooie en werkt het averechts. En Emma word door hem dan ook weer wakker.. Emma slaapt ook nog niet door maar dat zijn ook gezondheidsredenen.
de reden dat ik hem niet meer in bed neem is omdat ik weet dat hij dan de volgende keer denkt: als ik ga huilen mag ik bij papa en mama in bed, dus wordt het erger. Dus hebben we nu hier de regel dat kinderen niet bij papa en mama in bed mogen slapen. vindt het zelf ook wel jammer, maar weet van 2 maanden geleden dat mijn zoontje er aan went en het dan afdwingt. ik denk dat ik hem over een paar dagen ga laten huilen en dan om t kwartier erheen ga, mocht het nachtelijk steeds wakker worden aanhouden. bedankt in elk geval voor jullie antwoorden!
Je moet hem nu niet laten huilen joh, hij heeft knallende oorpijn! Heb je zelf wel eens een oorontsteking gehad, dat doet echt f*cking veel pijn man! Even wachten tot je zeker weet dat het over is, en dan weer terug in z'n oude ritme! Niet nu dat al van hem verwachten.
nee inderdaad, ik heb t zelf nooit gehad maar ik merk aan hem dat hij er last van heeft ( ook overdag) dus dan heb ik er wel goed aan gedaan door steeds naar hem toe te gaan. Alleen begon me vannacht af te vragen wat `normaal `was qua wakker worden, en nu hoor ik dat toch veel kindjes echt helemaal niet wakker worden snachts. Over een paar dagen slaat de ab vast wel aan en dan slaapt hij hopelijk weer door.
Hier een dochter van bijna 2 die ook nog ergelmatig een paar keer per nacht wakker wordt. Ging het van de week 2 nachten goed met helemaal doorslapen, was het vannacht ineens weer raak. Na 4 keer bij ons in bed genomen en toen sliep ze wel. Het leek alsof ze bang was, waarschijnlijk een enge droom gehad ofzo. Ook lijkt het erop dat ze haar laatste kiezen aan het krijgen is. En zo is de laatste 6 maanden elke keer wel iets. Ziek, hoektanden, verkouden, kiezen, dromen..... Maar toch laten we haar maar niet huilen. Ik heb er wel eens aan gedacht, maar na 20 minuten huilen wordt het steeds erger en ik kan het dan niet over mijn hart verkrijgen. meestal is het na een fles weer verder slapen, dus tja denk ik dan, nog even doorzetten en dan gaat het vanzelf wel goed. Oorontsteking doet echt heel erg veel pijn!!!! Ik heb het zo vaak gehad, je wilt dan echt het liefst met je kop tegen de muur slaan. Vooral met liggen doet het heel veel pijn... Succes ermee.
Zeer zelden, alleen als ze wel eens ziek is. Ik ga er dan wel altijd naartoe, maar ze blijft in principe in haar eigen bed. Eten / fles melk geven snachts doe ik bij de oudste al lang niet meer; ik vind dat een slechte gewoonte en echt niet nodig.
Misschien eens aangeven bij de dokter... Het kan namelijk zo zijn dat hij vaker last heeft van zijn oortjes en dat hij daarom zo vaak wakker word.. Dan kun je ervoor kiezen om langs de kno arts te gaan en die kijken dan of het er mee te maken kan hebben en krijgt hij buisjes enof neusamandelen eruit... Het hoefd niet maar kan wel er iets mee te maken hebben... Hier slaapt ons zoontje bij ons in bed (niet bewust voor gekozen maar door omstandig heden zo gelopen) Hij slaapt altijd door... Dus wij gaan eens kijken om hem over te leggen in zijn eigen bed...Maar mijn nacht rust is me liever (en die van hem) om er zo vaak uit te moeten... Ik snap dat sommige mensen het niet fijn vinden maar hier brengt dat meer rust...
Ik heb niet gestemd, omdat het hier met fases gaat. Hij heeft nu weer een fase dat hij 's nachts keurig doorslaapt, maar 's ochtends belachelijk vroeg wakker wordt. En een paar maanden terug had hij ineens een fase dat hij 's nachts 1 keer wakker werd. Soms kon hij dan wel weer in slaap vallen, en soms niet. Maar over het algemeen is het vanaf het begin een goede slaper geweest, ook overdag.
o dat klinkt wel erg! oorontsteking heeft hij best vaak, hij is juli 2010 onder het mes geweest om zijn neusamandelen te verwijderen en toen hebben ze zijn trommelvliesjes doorgeprikt, buisjes waren niet nodig. Hij had toen altijd oorontsteking en hij sliep toen bijna niet. Daarna ging het beter en maakte hij ook een flinke sprong in zijn ontwikkeling. Hij had vlak voor de kerst weer voor het eerst oorontsteking tm begin januari en begin februari dus weer. Ik ga best vaak met hem naar de huisarts, zo`n beetje elke 2/3 weken en er is altijd wel wat.
Moet wel zeggen dat mijn zoontje nu sinds sept werkelijk ook om de 3 weken ziek is...Van een longontsteking tot nu een zware buikgriep.... Hij heeft half januari buisjes en zijn amandelen eruit... Of het echt werkt weet ik nog niet maar een verkoudheid is nu nog niet geeindigt in een bronchitus of longontsteking... En idd een oorontsteking doet echt heel zeer... Tis net of ze een mes in je oor zitten te prikken... Ik hoopte altijd dat hij snel klapte dan was die druk en die steken er voor een groot deel af!
Al vanaf zes weken slaapt Jesse door, echt een successtory! De laatste keer dat hij dromend wakker werd, was met kerst. Maar dat noem ik niet 'wakker worden'... da's gewoon overmacht. Dus ik heb 'nooit' gestemd. En ik ben trots op m'n flinke slapertje!
Soms slaapt hij door en soms wordt hij vaak wakker. Zoals nu, hij is ziek en wordt dan veel wakker. Maar ik ga nooit mijn bed uit, want hij slaapt tussen ons in Als hij wakker wordt, schuif ik mijn slaapshirt omhoog en hem omlaag richting de borst, zijn we nog voor we echt wakker zijn, alweer in dromenland. Negeren doe ik nooit, zou het zelf ook niet fijn vinden om genegeerd te worden.
Hier gestemd op 1 keer. Maar dat is meer omdat het nog wel voorkomt, in een week slaapt hij bijvoorbeeld 3 nachten door, 2 nachten wordt hij 2 keer wakker en 2 nachten 1 keer. Bij de nachten dat hij 2 keer wakker wordt neem ik hem vaak die 2e keer in bed. De nacht daarna slaapt hij vaak weer gewoon netjes door. En als hij na 5:30/6:00 wakker wordt mag hij sowieso altijd nog ff bij mij in bed. Soms slaapt ie nog even, soms niet. Als hij eerder wakker wordt laat ik hem meestal ff paar minuten gaan, vaak slaapt ie dan gewoon weer verder. Zo niet dan vraag ik door de babyfoon wat er is en ga ik wel of niet naar hem toe. Soms vraagt ie gewoon om een knuffel of kus en dan krijgt hij dat even snel van me. Soms wil hij in 'het grote bed' (=mijn bed) en dan leg ik uit dat dat nog niet kan want het is nog geen ochtend. Die babyfoon vind ik supermakkelijk, vooral nu ik niet zo soepel meer uit mijn bed rol een soort tussenweg tussen heen gaan of niet. Ook kan hij 9 van de 10 keer goed uitleggen wat er is. Als hij door zijn luier is gelekt slaapt het bijvoorbeeld ook gewoon echt niet lekker. Ook een droom kan hij al benoemen en dan wil ie vaak even een knuffel van mama en slaapt vervolgens weer goed verder. Als hij pijn heeft of ziek is mag hij ook best hele nacht bij me slapen hoor, dat moet dan daarna soms inderdaad wel even worden afgebouwd en wordt hij de eerste 2-3 nachten in zijn eigen bed iets vaker wakker... maar het is dan geen drama om hem weer in z'n eigen bedje te laten slapen.
even een fijne mededeling: Hij heeft vannacht de hele nacht in 1 ruk doorgeslapen sterker nog, hij slaapt nu nog.. al vanaf gisteren 19.00 ben helemaal blij
Hier vanochtend 4.50!! En gisteren was het 5.20! Pfff veel te vroeg! En emma ging er lekker in mee dus was heel vroeg dag hier..
Nee dan willen ze echt niet meer slapen.. En als je dan naar beneden gaat met ze dan is Martijn ook niet heel moe nog ofzo. Laten huilen schiet hier niet op, dan word het alleen maar erger. In bed nemen word spelen.
Onze dochter wordt vrijdag 2 jaar en we moeten er toch zeker 5x per week een keer uit. Ze wordt dan wakker en valt niet meer in slaap als we niet even heen gaan. Het is max. 5 minuten en dan slapen we allemaal weer.