Hier wordt ze vaak even wakker en piept dan beetje. Maar ik ga pas als ze me concreet roept. Meestal huilt ze een paar tellen en slaapt dan weer in. Daarom heb ik op 1x gestemd. En wat ze ook wel vaak heeft is rond een debiel tijdstip wakker worden - 04.00 ofzo - en dan keihard Teletubbies gaan zingen of 'Wosel en Pip'. En dan kletst ze rustig gewoon een uur door over die verrekte teletubbies, en krijgen 'Wosel en Pip' allemaal nog een boterham en gaat dan weer slapen. Maar als je pech hebt doet ze dat om 06.00 uur en dan slaapt ze niet meer in. Maar ze is wel coulant genoeg om me pas te roepen als het 08.00 uur is, pfffoei. Maar vandaar dat ze nog geen peuterbed krijgt want ik moet er niet aan denken dat ze de Teletubbies komt voordragen aan mijn bed Hebben jullie dat ook? Van die kletskoppen midden in de nacht? En iemand ervaring hoe de transfer werd naar een peuterbed? Nu is begin 2 natuurlijk ook best nog wel vroeg daarvoor maar was nogal benieuwd....
Hij werd sinds zijn nachtelijke zindelijkheid één keertje per nacht wakker om te plassen, daarvoor helemaal niet. Momenteel slaapt hij weer zo ontzettend vast dat ik hem bijna niet wakker krijg, zodat hij sinds een aantal weken weer een luierbroekje aankrijgt 's nachts. Hier dus eigenlijk gewoon nooit. Zelfs als hij in zijn bed plast tegenwoordig wordt hij niet meer wakker van de nattigheid. Ik weet niet waarom hij nu opeens zoveel dieper slaapt, ook na zijn middagslaapje krijg ik hem bijna niet wakker. Hij is wel heel alert en blij en actief als hij wakker is, dus maak me er geen zorgen over.
Mijn zoontje is vanaf het begin een goede slaper geweest (sliep door met 3 weken) en hij wordt gewoon nooit wakker een enkele keer dat hij aan het dromen is maar dan hoor ik hem maar slaapt hij gewoon. Ik hoef er dus nooit uit!! Maar mocht het wel het geval zijn dan zou ik hem nooit tussen me in laten liggen. Dat is iets wat ik gewoon niet wil, maar nu is dat ook niet aan de orde. Maar dan liever heen en weer naar zijn bedje lopen dan hem naast me leggen. En als hij ziek is slaapt hij juist heel goed dan wordt hij ook nooit wakker!
Onze jongste is bijna 2, dus ja eigenlijk mag ik voor haar niet antwoorden, maar doe het lekker toch, over anderhalve maand is ze 2 jaar en op dit moment word ze eigenlijk elke nacht nog zeker 1x wakker, een enkele keer is het 2x of 3x maar dan is er iets. Die ene keer krijgt ze gewoon een flesje kunstvoeding, tot voorkort kreeg ze dan de borst, maar is nu kunstvoeding geworden. De oudste twee worden sinds ze 2 zijn eigenlijk een paar keer in de week snachts wakker. Tenminste, ze zullen vast wel vaker wakker zijn, maar dan gaan ze weer slapen zonder ons te roepen. Maar het is heel verschillend, de ene keer komen ze een week beide 3 of 4 keer en de andere week komt er een helemaal niet en de ander veel minder keer. Hier dus heel afwisselend, we zien het wel zeggen wij altijd. Hier snachts dus altijd gewoon de borst (tja nu dus niet meer) of een flesje en daarna weer lekker slapen. Vaak zat gaan ze dan weer in hun eigen bedje slapen, maar ook vaak zat dat ze lekker bij ons blijven liggen. Hoewel we dat bij de oudste dat sinds de komst van de jongste toch echt een stuk minder hebben gedaan, omdat de jongste bij ons op de kamer slaapt. Maar de jongste ligt geregeld na de voeding snachts lekker bij ons in bed. Liefs, Hanneke.
Er is hier geen pijl op te trekken. De ene nacht slapen ze allebei (2 en 4) door, de andere nacht zijn ze een paar keer wakker. De ene nacht slapen ze in hun eigen bed (ze hebben samen een tweepersoonsbed) de andere nacht liggen ze bij ons. Of een van de twee. Dus ik kan eigenlijk niets over gemiddelden zeggen.
Robyn wordt eigenlijk nooit wakker 'snachts. Alleen als ze ziek is/wordt, maar dat is ze gelukkig nooit.
Die van ons sliepen vanaf een paar weken door, en zijn daarna ook nooit meer 's nachts wakker geworden, tenzij ze ziek waren ofzo.
Layla wordt echt nooit wakker, die slaapt vanaf dag 1 al door!! Maar Dani......... pff die werd tot een maand terug toch zeker wel 5 keer 's nachts wakker. soms gewoon 1,5 uur lang ! Gillen en huilen, maar na een natje,droogje, drinken en soms wat te eten ging t gewoon door. Nu sinds een maand ongeveer slaapt hij 9 van de 10 keer lekker door! En wordt hij misschien 1x wakker omdat hij een flesje water wilt.
doorslapen? wat is dat? ben inmiddels zo gewend er snachts uit te moeten.. dat als Anne al niet wakker word ik zelf wel naar het toilet moet rond 5 uur.
Mijn zoontje slaapt van 19.30/20.00 tot 05.00 of 05.30 uur en is vaak tussendoor om 23:00 of 03:00 uur een keertje wakker vanwege dorst. Vanaf 05:00 uur neem ik hem bij mij in bed. Ik moet er zelf 6.15 uur uit en tussen 5 en 6 mag hij dan bij mij in bed dvd kijken of boekje lezen. Slapen wil hij dan namelijk echt niet meer aangezien hij klaarwakker is dan. Maar op die manier kan ik nog even blijven liggen. Slapen ook niet echt meer aangezien hij regelmatig even wat zegt en je er toch op let natuurlijk, maar is fijner dan er al uitgaan om 5 uur haha
mijn zoon is nog geen 2. wel bijna. hij komt minimaal 2 tot 4x per nacht en dat zijn de goede nachten. hij slaapt overdag 1 uurtje en van savonds 8 tot smorgens 7 uur dochter sliep met 1,5 jaar door en kwam toen snachts ineen sniet meer