ik zie mijn ouders gemiddeld 1 x per 3 weken / maand, spreek ze wel elke week. Mijn schoonouders zijn helaas al overleden
mijn schoonouders leven niet meer, mijn zwager zie ik misschien 1 keer per jaar en mijn ouders zie ik denk ik eens in de 3 a 4 maanden. Tussendoor wel vaak op Skype, maar dat is omdat ze in Duitsland wonen.
Mijn ouders zie ik elke week wel. Ik heb jarenlang met mijn vader samengewerkt, dus toen zag ik hem dagelijks. Mijn schoonouders wonen hier 120 km vandaan, dus die zien we minder vaak, maar we proberen wel 1x in de maand minstens met elkaar af te spreken. De kinderen komen er wel vaker, die gaan er bijna elke vakantie wel een paar dagen logeren. Mijn zusje woont hier 200 km vandaan, dus die zie ik helemaal weinig, misschien 1x per 2 maanden of zo. We bellen ook bijna nooit, want we zijn allebei niet van die bellers. Wel prima contact verder, alleen weinig. Mijn schoonzusje zie ik nog minder, die woont hier 140 km vandaan en we hebben niet zoveel met elkaar.
Mijn moeder zie ik iedere donderdag als we samen boodschappen gaan doen. Ik heb een erg goede band met haar! Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader heeft een nieuwe vriendin. Die zien we maar een keer in de twee maanden ofzo....interesseren zich meer in hun eigen leven dan dat van kleinzoon. Mijn schoououders zien we ook wat vaker, een keer in de twee weken of zo.
Het maakt wel uit wat de afstand is natuurlijk. En dan nog hoe goed de band is. Wij hadden toen ik klein was een prima band met mijn grootouders. Toch zagen we ze niet heel vaak, vanwege de afstand Beide kanten op ruim 2 uur rijden. Dat klep je niet wekelijks even op en neer. Ik wist niet beter, was het zo gewend. Maar nu ik zelf kinderen heb en ik het afgelopen jaar mijn beide grootvaders ben verloren, merk ik toch wel dat het een soort gemis is. Wij wonen in dezelfde stad als onze ouders. En onze kinderen zien hun grootouders bijna wekelijks, minimaal wel om de week (uitgezonderd vakanties). Voor alle partijen heel fijn. Ik kan er echt van genieten als ik zie hoe graag onze kinderen hun grootouders zien en hoe intenst de grootouders van hun onze kinderen genieten. En, ik zal niet liegen, het feit dat we makkelijk betrouwbare oppas hebben is natuurlijk ook erg prettig!
Moeder: 1x per week Vader: bijna nooit, 3x per jaar ofzo. Schoonouders: een paar weken per jaar (op vakantie, zij wonen in het buitenland)
Mijn ouders 2x per maand ongeveer (soms meer, maar vaak ook minder) en mijn schoonvader en diens vrouw 1x per maand (man gaat soms tussendoor nog met de kinderen langs. Ik probeer ze zo min mogelijk te zien....)
Mijn ouders zien we wekelijks en vaak tussendoor ook nog even snel als ik wat breng of mijn moeder bij mij om de hoek boodschappen doet. We wonen zo'n 10 minuten bij elkaar vandaan. Mijn schoonmoeder (schoonvader is overleden) proberen we iedere week te zien. Door het werk van mijn man lukt dat niet altijd. Maar gemiddeld toch wel 2 à 3 keer per maand. Ze woont een uurtje rijden bij ons vandaan.
Mijn schoonmoeder of elke dag of 3-5x per week. Ze doet veel met en voor onze kinderen en helpt mij vaak dus ik zie haar best vaak. Ik heb ook een ontzettend goeie band met haar. Mijn schoonvader zie ik minder. Mijn eigen ouders zie ik minder omdat ze 120 km verderop wonen, maar we bellen bijna dagelijks. Ik zie ze denk ik 1-2x per maand, soms vaker.
Schoonouders 1 x per week en mijn moeder 1 a 2 keer per jaar, maar dat komt omdat ik in Turkije woon. We skypen wel 2 x in de week
Goh dat verschilt Mijn ouders ga ik 1 - 2x per week alleen even langs, 1x/2 weken gaan we er samen naartoe maar met periodes is dat ook meer Schoonouders gaan we ook 1x/2 weken op zondagnamiddag naartoe maar soms is dat ook meer.. Maar met verjaardagen, feestdagen zien we elkaar ook altijd
schoonouders en ouders 1x per week omdat we daar eten. Dus beide even veel. Mijn moeder spreek ik wel vaker. Meestal elke dag wel even en soms om de 2 dagen.
Schoonouders zijn overleden. En mijn eigen ouders wonen op 150km afstand. Ik zie ze 5 a 6 keer per jaar. Wat ik echt veel te weinig vind. Maar we zijn gewoon allemaal heel druk. En bellers zijn we ook allemaal niet dus spreek ze ook weinig.
mijn mama zie ik minstens 1x/week en hoor haar bijna dagelijks mijn papa zie ik 1x/maand (ouders zijn gescheiden) schoonouders zien we minstens 2x/week zowel mijn mama als mijn schoonmoeder passen 1 dag in de week op onze jongste (ook op de oudste toen die nog niet naar school ging) ... maar we gaan vaak in het weekend nog eens op bezoek !
Mijn moeder 1 x in 3 maanden ofzo. Wonen zo'n 120 km uit elkaar, allebei gewoon druk. Bellen wel een aantal keer per week. Schoonouders 2 x per jaar ofzo omdat ze nu in het buitenland wonen.