Wij zien mijn schoonouders bijna wekelijks. Soms slaan we een keertje een weekend over als het niet uit komt met de planning; maar vaak elke week. Mijn schoonouders zijn gek op kinderen; en vooral natuurlijk op hun eerste kleinkind. Ik vind het geweldig om hen met hem bezig te zien. Zo vrolijk, ongedwongen en gezellig. Ze zijn goed voor/met hem, beiden vinden het onwijs gezellig en alleen daarom zou ik al gaan. Maar om er nog een schepje bovenop te doen; ik vind het daar ook gezellig Zolang niemand bezwaar maakt, gaat het nog wel tijden zo. Ik vind het belangrijk dat ons kind weet wie zijn familie is, dat hij weet dat er naast papa en mama meer mensen zijn die verschrikkelijk veel van hem houden en dat er een heel 'netwerk' van mensen om hem heen is die er voor hem zijn. Om de andere kant te belichten; ik heb geen ouders en weinig contact met mijn familie. Juist daarom vind ik het zo belangrijk dat die band met de schoonouders/schoonfamilie goed blijft.
Schoonmoeder eet eens in de 2/3 weken mee. Ze ziet ze dan 2 uurtjes want dan gaan ze naar bed. Ze past heel soms nog eens op een avond. Schoonvader eens in de 2 maanden en soms maanden niet. Mijn vader zien we 2/3 keer per week. Mijn moeder is helaas overleden.
Mijn schoonvader eens per 2 maanden. Niet zo'n beste band mee maar het is een goede opa en mijn dochter is gek op hem dus voor haar gaan we er nog weleens heen. Mijn moeder zie ik zo'n 3x per week. Ze past 2x op en vaak op woensdag doen we samen boodschappen. Soms ga ik in de avond nog weleens zomaar langs omdat ik weet dat ze het savonds vaak moeilijk heeft sinds het overlijden van m'n vader. Helaas lukt me het niet zo vaak om er dan juist op die momenten te zijn.
Mijn moeder 1 à 2 dagen per week omdat ze sowieso 1 dag oppast en dan blijft slapen. Mijn schoonouders en mijn vader vooral bij verjaardagen en speciale gelegenheden.
Mijn schoonouders leven niet meer en het is 5 jaar geleden dat ik mijn ouders heb gezien. Zij wonen op Papoea. Als het financieel haalbaar was zou ik ze het liefst 1x per jaar willen bezoeken.
Mijn schoonmoeder zie ik 2 a 3 keer per week, schoonvader 1 keer per week. Mijn eigen ouders ongeveer 1 keer per maand.
Mijn ouders 1 keer in de 2 weken (wonen 110 km hier vandaan) en mijn schoonvader en zijn vriendin misschien 1 keer per jaar.
Mijn ouders een keer of 2 per week, wel altijd even kort, schoonouders misschien eens per 3 maanden, maar ik denk binnenkort helemaal niet meer.
Ik zie mijn moeder toch wel bijna dagelijks. Ze woont twee straten verderop We spreken 's avonds altijd af om een rondje met de honden te doen en buiten dat doen we ook regelmatig wat samen. Mijn vader zie ik denk ik eens in de twee weken. We zijn allebei nogal op onszelf. Ondanks het feit dat ik mijn moeder veel zie, ben ik niet echt een familiemens en heb ik het ook niet nodig om iedere dag mensen te spreken. Ik zou hem wel ietsje vaker willen zien, maar we zullen die stap allebei niet zo snel zetten. Mijn schoonouders zie ik niet. Mijn man ziet/spreekt ze gemiddeld eens in de twee maanden. Als ze langs komen zorg ik dat ik niet thuis ben of ga ik boven schoonmaken tot ze weer weg zijn.
Mijn grootouders wekelijks (of bijna wekelijks toch), evenals mijn moeder. Mijn vader gemiddeld genomen iets vaker, we proberen elk weekend langs te gaan en hij gaat ook regelmatig (helaas) de kinderen afhalen als wij niet op tijd daar raken. Schoonouders zien we minder vaak, wij wonen in de buurt van mijn familie (ong. 6 km. van wie dan ook van mijn familie tem de meeste broers en zussen van mijn grootouders en hun kinderen & kleinkinderen toe!) maar ver van de schoonouders (dik 100 km verder en dus zowat 2u rijden enkel oftewel 4u heen en terug, niet iets om wekelijks te doen gezien we tegenwoordig niet meer ginder kunnen slapen ook, vroeger toen dat nog wel kon, kwamen we wel wat frequenter).
Mijn schoonouders zie ik heel vaak, echt minstens 3-4 keer per week. We blijven daar zelfs nog wel eens slapen omdat dat gewoon even makkelijker uitkomt. Mijn moeder zie ik 1-2 keer per maand en mn vader ik denk ongeveer een keer per maand.
Ouders ongeveer om de 3 a 4 maanden omdat we in het buitenland wonen. Omdat m'n vader al een tijdje zonder baan zit kunnen ze zelf niet op en neer komen. Schoonouders om de maand ongeveer, die komen regelmatig deze kant op.
Mijn schoonmoeder bijna elke week of om de week. Mijn eigen moeder ongeveer 1x in de maand, we bellen gewoon vaker, zij is een beetje een koeler type.
Ik woon in het buitenland, mijn ouders in Nederland en mijn schoonouders in Centraal Azie. Dus ga maar na hoe vaak. Plus het is vrij ingewikkeld om een visum te krijgen. Het vergt wat tijd.
Beiden gemiddeld 1 x in de week op t moment. Wil dat wel weer wat gaan afbouwen. Vind 1x in de 2 weken wel genoeg eigenlijk.
Ik zie mijn moeder (past ook 1 middag in de week op) en vader (gescheiden) 2x in de week. Schoonouders 1 a 2x in de week. Ze Passen ook 1 middag in de week op. Wij hebben gelukkig een goede banden met alle ouders.