Voordat ik zwanger werd dronk ik 's avonds graag een wijntje. Tijdens mijn zwangerschap heb ik uiteraard niks gedronken. Mijn zoontje is nu ruim negen weken oud en slaapt de nachten door. Ik merk dat ik 's avonds wel weer zin krijg in een wijntje. De alcohol van een wijntje is de volgende ochtend natuurlijk allang weer uit mijn lichaam, maar ik heb gelezen dat het ook je productie kan beïnvloeden. Zijn er hier moeders die dat ervaren hebben? Of zijn er moeders die gewoon een wijntje drinken en niks merken aan hun productie?
Tijdens mijn verlof merkte ik niks wat betreft het negatieve effect van een glaasje wijn op de productie. Maar ieder mens is verschillend natuurlijk. Wat lekker dat je kleintje al zo snel doorslaapt!
Ik geef inmiddels 11 maanden bv, en neem af en toe ook wel een wijntje 's avonds. Heb er nog nooit iets van gemerkt dat het mijn productie zou beinvloeden. En idd, als je 2 uur na een drankje wacht voordat je weer voedt, is alle alcohol al uit je eigen lichaam verdwenen. Het moet geen probleem zijn wmb als jij een keer een wijntje wil 's avonds.
9 weken oud doorslapen alcohol Wat nu als je baby een keer NIET doorslaapt? Heb je dan gekolfde melk paraat? Zo ja; neem gerust een wijntje! Het kan je productie idd negatief beïnvloeden. En houd er minimaal 3 uur tussen, dan zit je safe.
Als hij een keer niet doorslaapt dan zit er sowieso nog minimaal drie uur tussen. Ik zou mijn wijntje dan direct drinken na de voeding van 22:00. Nu slaapt hij door tot acht uur 's ochtends, maar als hij rond 3/4 uur zou komen dan zit er nog zo'n vijf uur tussen. Maar een extra voeding klaar hebben staan is een goed idee. Ja, ze zeggen inderdaad dat het invloed kan hebben, maar ik ben dus benieuwd of iemand dit ook daadwerkelijk ervaren heeft.
Ik drink sowieso niet dus geen ervaring mee. Maar zou sowieso echt wel melk klaar hebben staan, je kunt heel goed denken dat hij dan op zijn vroegst na 5 uur wakker wordt voor een voeding, maar er kan altijd iets gebeuren waardoor hij bijvoorbeeld toch al om 12 uur wakker wordt oid. Je kunt niet in de toekomst kijken. Mijn dochter sliep met 6 weken ook door maar met 12 weken was dat ineens weer over en kwam ze elk uur en later elk half uur... om maar een voorbeeldje te noemen.
Het beïnvloedde wel degelijk mijn productie. Ik heb 7,5 maand fulltime gekolfd en had ongelofelijk veel productie dus ik had steeds wel een reservefles. Toch moet ik zeggen dat ik ondanks mijn overproductie (ik kolfde vanaf dag één 1,5l wat blijbkaar wel veel is) wel degelijk verschil zag de dagen dat ik een wijntje had gedronken. Als je echter maar één a twee keer per week een wijntje drinkt zal dat volgens mij wel niet je hele productie lam leggen. hoogstens wat meer aanleggen de dag erna.
thnx meiden! Ik ga eerst een voorraadje aanleggen en dan af en toe een keer een wijntje drinken. Zal mijn productie goed in de gaten houden, want als die terugloopt is het het uiteraard niet waard!
Hier voor het avondeten voeden, dan drink ik met het eten een wijntje en 2/3 uur later weer voeden. Zelf niks gemerkt qua productie eigenlijk. Kraamzorg zei dat het geen kwaad kon dus ook nooit op gelet.
Ik voed nog steeds (ruim anderhalf jaar alweer, jeeh!). Mn meisje drinkt eigenlijk alleen sochtends nog. Zou ik ook weer is een coeberghje kunnen nemen? of kan ik dan mn BV meteen vaarwel kussen???
Ik kolfde altijd makkelijker as ik wat gedronken had (om het vervolgens allemaal weg te mogen gooien ) Ik rekende 3 uur per glas, en rekende dan als het glas leeg was (en niet bij de start van het glas). Altijd gekolfde melk achter de hand. Maar zou gewoon af en toe een glaasje doen als je dat lekker vindt hoor, rekening houdend met bovenstaande!
Die had ik nog niet gelezen, thnx. Wel deze Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Alcohol - Proost!!<br />Alcohol en borstvoeding veilig combineren kn: doe hier de test Ben toch wat huiverig over mijn productie, dus ga er heel voorzichtig mee om.
Wat geweldig dat hij al doorslaapt zeg! (jaloers, die van ons slaapt nu pas ruim een half jaar door...). Maar dit was letterlijk ook mijn gedachte: Haha, ZG, dank voor het posten! Maar ik zie al dat je dat advies overneemt. Geniet ervan!
Dank je! Ja, het is heerlijk dat hij al zo goed doorslaapt, gisteravond van half tien tot vanochtend half negen!
Ik drink ook lekker een wijntje 's avonds. en dan dus afgemeten 1x 150cc (ja echt). Direct na de laatste voeding (mijn dochter drinkt sowieso nooit eerder dan om de drie uur). Aan mijn productie merk ik niks, maar ik moet zeggen dat dat ook nog nooit een probleem is geweest.