Wat was jullie voedingsschema bij 6 mnd?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ger, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi dames,

Er is al meerdere keren over gesproken hier, maar ik kan de onderwerpen even niet vinden. Dus hier mijn vraag, hoe zag jullie voedingsschema eruit bij 6 mnd?

Roos krijgt momenteel een beetje vaste voeding naast de borstvoeding. Binnenkort wordt is ze 6 mnd en wil ik het geleidelijk uitbreiden.

Momenteel ziet het er zo uit:
    6.00 uur bv
    10.00 uur bv+ fruithapje
    13.00 uur bv
    16.00 uur bv+ groentehapje
    19.00 uur bv.
    Soms ook om 20.30 een paar slokjes bv.

Zonder de bijvoeding heeft ze dit schema al vanaf 3 mnd en ze is erg stipt qua tijd. Dus ik vind het lastig dit te doorbreken. Daarom ben ik erg benieuwd hoe jullie dat doen/deden.

2. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Met 6 maanden waren wij een paar weekjes voorzichtig begonnen met bijvoeding, dus zaten we op alleen groente/fruit.

Als dl live dronk varieerde de tijden erg, maar bij de oppas had ze ook dit schema, al kwam ze vaak snachts nog een keer of 2.

3. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Wanneer ging je het uitbreiden dan? Bij 7 mnd?
    Ze gaat 3x per week naar de opvang en ik moet kolven. Dus ik voedt om die reden op tijd en niet op verzoek. s Nachts komt ze vrijwel nooit. Het kolfapparaat en ik zullen nooit super grote vrienden worden dus ik dacht hoe eerder minder kolven hoe beter. Maar het is niet anders dan moet ik dus nog ff fijn doorkolven;)

4. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Borstvoeding op verzoek - de tel hield ik niet bij, 's ochtends fruit en 's avonds groenten. Heel geleidelijk. Wij begonnen eerst zelfs met alleen wat groenten in de avond.

5. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Grappig om te zien, onze dochter is bijna 7 maanden en heeft praktisch hetzelfde schema:

6.00u bv
    (soms 7.30u fruit)
    10.00u bv + fruit
    13:30u - 14.00u bv
    17.00u groenten met sinds kort wat aardappel erbij, slokje bv na
    19:30u bv
    23.00u bv (droomvoeding)

Verder ben ik begonnen met haar af en toe een korstje brood te geven, of een stukje komkommer, daar speelt/eet ze dan mee, maar krijgt daar nog niet veel van binnen. Ze zit ook pas sinds een week op 5 voedingen, dat heeft ze zelf zo geregeld. Ik lees dus even mee voor tips ;)

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    hahaha,mijn zoon is al een behoorlijke tijd geen baby meer, maar had dus ook exact dit schema! Ik herken het meteen :), ook omdat het eigenlijk al heel snel zo liep.. Grappig...Hij was wel iets ouder, we begonnen hier rond de 5/5 maand met bijvoeding.
    Ik ben op een gegeven moment een boterham gaan geven rond 12 uur.
    En hij zat nog wel aan de nachtvoeding.

7. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Oké dan is mijn schema dus lang niet zo gek. Alleen het probleem is dat bij de opvang ze niet tot nauwelijks drinkt uit de fles. Ik kolf veel meer af dan ze drinkt. We zijn 3 weken niet geweest ivm vakantie en dan nu weer dit. Misschien komt het ook door mij dat ik me daar van tevoren erg druk om maak. Merk wel dat ze de volgende dag het weer inhaald bij mij dus misschien moet ik het maar van me af zetten. Herkennen jullie dit dat ze de fles ineens niet meer willen?

8. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Nee dat herken ik niet, maar ik geef ook standaard 3 van de 5 voedingen gekolft in een flesje. Mijn dochter drinkt alleen s'morgens en s'avonds bij mij. Ik heb wel ooit dat ze s'morgens niet uit de borst wil drinken en wel uit een flesje, precies andersom dus haha. Waar dat aan ligt weet ik ook niet..

Deel Deze Pagina