Hoeveel aan oppas geven 16 jaar eerste keer

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Annelin, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik zou voor 3 uurtjes in de avond 15€ geven.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dan zijn het vast geitenwollensokken tieners die niet uitgaan, geen scooter hebben en niet roken en niks om make up of merkkleding geven

Kan me niet voorstellen dat een "hippe" puber voor €2,50 op wil passen, ging dan veel liever buiten rondhangen, dan maar die €2,50 mislopen waar je net hamburger van de McDonald's voor hebt :p

3. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Onze oppas van 17 krijgt 2,50 per uur.

4. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ik denk dat het er ook aanligt wat voor een oppas je hebt..
    Heb je er 1 die leeft voor uitgaan ja dan is 2.50 heel weinig maar heb je een meisje die gewoon het leuk vind om op te passen dan zal ze blij zijn met hetgeen je krijgt.

Vraag anders ook aan haar wat zij verwacht.. Wat krijgt ze bij andere mensen etc. Heeft ze zelf iets in gedachte.. Ga maar door..

5. SeaShell

:$

Dat vind ik echt heeeeel laag.
    Ben dan ook meteen benieuwd of het een tiener is die van uitgaan houd, merkkleding, make up, etc

Kan me niet voorstellen dat een 17 jarige die van uitgaan, merkkleding, make up, gamen, rookt/drinkt ( kortom de doorsnee puber) voor vér beneden het minimumloon gaat oppassen.

Na 3 uurtjes oppassen heeft hij/zij dan net een pakje sigaretten

Of stel ze willen sparen voor een PlayStation 3 spel van €50
    Kunnen ze bij jou 20 uur oppassen voor 1 spel

Dan ging ik nog liever bij de McDonald's hamburgers flippen, verdien je nog meer :p

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik pik even deze eruit, maar ik lees het meer; die meiden van 15 komen hier echt de kroeg of discotheek nog niet in en als ze daar al zijn, krijgen ze geen alcohol hoor.
    Dus dit soort uitspraken dat je met 2,50 per uur geen biertje of sigaretten zou kunnen halen zijn natuurlijk absurd! En ik vind 2,50 eigenlijk best redelijk, het is een zakcentje hoor, een bijbaantje!

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ligt eraan hoe laat jullie erweer zijn... Optijd 10,- Laat 20,-

8. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Nou eh, zo'n oppas heb ik bewust niet uitgekozen. ;)
    Ik woon in een dorp, dus misschien is dat anders? Ik ken namelijk haar ouders en weet waar ze verder nog oppast.
    Verder is het idd een lief ding, vast vriendje, gaat af en toe uit en erg gericht op school. Ook is ze dol op kinderen en vindt het dus erg leuk om te doen.:)

9. SeaShell

Ook al gaan ze niet uit

Elke tiener wil bijv mooie kleding, een computerspel, mp3 speler, make up, etc

Voor €2,50 per uur moet je dan echt heeeeel lang sparen en zo'n 20 uur oppassen voor een PlayStation spel

Oké, het is een bijbaantje, maar dan zou ik liever wat bijverdienen bij de appie Heijn of McDonald's, dat beurt nog meer

10. SeaShell

Zo'n type doet het idd vaak niet voor het geld
    Maar ikzelf zou me doodschamen om €2,50 per uur te geven

Een goede oppas is goud waard en mag je daar naar mijn mening ook voor belonen

Met €2,50 per uur heb je misschien kans dat ze niet meer terugkomt. Vooral omdat het een bekende is zou ik me érg ongemakkelijk voelen om €2,50 te geven en me dan echt een krent voelen, maar dat is misschien mijn onzekerheid en voor een ander normaal :(

11. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Maar wat is nu precies het probleem? Zij vindt het geen probleem, dan is het toch prima?

12. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    2,50 is te weinig hoor voor iemand van 16
    minstens 4- p uur

13. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Hoho, zij vraagt zelf 2,50 per uur. Ik vindt dit ook vrij weinig en rond dit vaak ook af naar boven.:)

14. SeaShell

Misschien durft ze er niks van te zeggen?
    Ik denk dat ze een hoger bedrag echt niet erg zou vinden :p

Maar als zij er blij mee is geen probleem
    Ik zou alleen bang zijn dat ze op een dag niet meer komt
    €2,50 voor een 17 jarige is écht weinig
    Op m'n 15 verdiende ik zelfs al €6 bij het kruidvat

15. SeaShell

Dan heb je echt een unicum gevonden :D
    Hier in mijn woonplaats ken ik niemand die het voor €2,50 per uur zou doen, maar woon dan ook in een stad ipv dorp misschien scheelt dat idd

16. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik heb haar gevraagd wat ze per uur vroeg, toen kwam ze zelf met dit bedrag en dit vraagt ze overal. Ik heb zelf nog voorgesteld om een hoger bedrag te geven, ze is natuurlijk ook zo 18. Maar dat wil ze niet, dus we ronden gewoon af.

17. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wat is er mis met '20 uur werken voor een PlayStation spel'? Ik denk dat de jeugd zo de waarde van geld leert kennen. En dat niet alles ze aan komt waaien.
    Mijn neefje van 16 werkt bij ah en ook daar krijg je 3 euro ongeveer. Dat is wel 6,60 gulden, volgens mij heel normaal als je 16 bent (door om te rekenen kun je het een beetje vergelijken met toen wij jong waren).

Als ik mijn buurmeisje vraag op te passen ben ik niet van plan haar af te zetten met een belachelijk lage vergoeding, maar ik ben ook niet van de liefdadigheid! Daarvoor kijkt ze haar ouders maar aan of ze zoekt er nog een oppasadresje bij.

18. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik vind de insteek waarmeer je oppast ook de hoogte van het bedrag bepalen. Ik paste toen ik 15 was op m'n buurmeisje, maar ik vond het ook heel leuk om te doen dus ik vond de 3,50 prima. Het kwam meestal neer op 15,- per avond. Bij mijn tante oppassen kreeg ik 20,-, maar dat kregen alle neven en nichten die oppaste daar.

Als ik het niet voor mijn plezier had gedaan dan had ik wel 4,-/5,- per uur gevraagd. In de meeste disco's koop je voor 2,50 echt nog geen breezer of iets dergelijks.

19. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Een 16-jarige krijgt bij de albert heijn bijna 5 euro per uur hoor.
    Ik werkte op die leeftijd in een winkel en kreeg ook ruim 6,- per uur.

20. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Haha, dan zal ik wel heeeel oud zijn ;)

Deel Deze Pagina