Hoeveel aan oppas geven 16 jaar eerste keer

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Annelin, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hahahhaa ik paste liever op voor minder geld dan dat ik zeurende mensen moest helpen achter de kassa :p

Maar goed ik vond het vroeger al super om op te passen...

2. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Haii!!
    Ik bne zelf oppas, misschien ook leuk? :) Ik zou zo'n meisje van 16 die niks hoeft te doen ene eurootje of 5 per uur geven. Als je maar 3 uurtjes weg gaat, loopt het ook niet zo op toch? En dan heeft zij ook wat leuks.
    Ik krijg zelf 8-9 euro per uur, maar ik pas dan ook op 4 kindjes die ik naar bed breng, verschoon, soms in bad doe en soms nog eten voor kook ook, dus dat is nogal een verschil ;) Maar ja ik ben ook 20 dus scheelt toch weer 4 jaartjes :p
    Overigens toen ik 16 was werkte ik bij die beruchte McDonald's. :D Voor .. 3,15 per uur...

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik las net ergens dat het minimum loon van 16 jarige op 3.22 per uur zit en dat is bruto.. (en wit ) dus 3 euro is opzich dan niet heel weinig (zwart )

Ik zou ook iets van 10 / 15 euro doen..

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    whahahaha ik zou dan ook niet komen opassen:p

5. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Wij geven 5 euro per uur, ook 16 jaar... Ik heb liever dat ze graag komt en ik haar goed betaal voor mijn kostbaarste bezit, dan anders. Ik ging vroeger ook liever naar degene die het best betaalde.. ;)

6. Papaver

Papaver Niet meer actief

Volgens mij houdt 'oppassen' wel iets meer in hoor. Je neemt als jonkie de verantwoording voor andermans kinderen. Althans, zo heb ik het als oppas altijd ervaren... Ik zou liever meer geven dan minder...

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Mijn vriendin geeft aan iemand van 20 jaar 7 euro per uur.

8. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dit. Het is toch best een verantwoording wat je de oppas geeft.
    Als je wil dat ze er goed mee omgaat, moet je ook dito betalen.
    5 euro per uur lijkt mij niet te veel.

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Het minimum loon voor jongeren is ook belachelijk weinig. Sowieso ging ik echt niet voor het minimum werken.

Oppassen is niet zwaar werken, maar je gaat er ook vanuit dat ze wel ingrijpt als er wel wat gebeurd, je kind voelt zich niet lekker, stopt niet met huilen, kan niet slapen. Mijn oppasmeisje was een keer doorgelekt. Dus alles schoonmaken, schone kleren.

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Met alle respect hoor maar ik ga mijn tienerbuurmeisje toch niet meer betalen als mijn pedagogisch opgeleide gastouder, kan me niet schelen hoe duur een drankje in de discotheek is ;).

Vanavond oppas voor 3,5 uur, dochter ligt al op bed. Ze hoeft alleen maar tv te kijken en de babyfoon in de gaten te houden. Ik vindt dan 10-12 euro zat en zij gelukkig ook. Hier krijg ik ook vaak commentaar dat ik teveel betaal en dat ze het echt niet kan aannemen als ik naar boven afrond.

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik betaal 5 euro per uur. nu ben van belgie en hier heb je zo ne bond voor grote en jonge gezinnen. als ik daarvan babysit 'huur' moet ik ook een kleine 5 euro per uur betalen. dus ja echt minder geven gaat niet want dan doen ze het via de bond en moet je ook lidgeld enzo gaan betalen.

gr

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Onze oppas is ook ong 16/17, geef haar 5 euro per uur en rond het meestal af naar boven. Het maakt voor mij niet uit of ze nou wel of niet iets hoeft te doen. Ik geef haar de verantwoordelijkheid over mijn kind, ook als ze alleen maar tv kijkt op de bank heeft ze die verantwoordelijkheid en moet zij iets doen als er iets gebeurt. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal om daar normaal voor te betalen en het niet af te doen met een schijntje.

14. channie1987

channie1987 Niet meer actief

toen ik 16 was paste ik ook op ik kreeg toen 6 euro per uur, maja ik deed ook de opleiding spw toen, en liep stage op een kinderdagverblijf....

15. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

3 euro per uur voor het begin is toch genoeg, in de supermarkt verdienen ze ook niet meer. Als je echt tevreden over haar bent zou ik ze 5 euro per uur geven.

16. Bri

Bri Niet meer actief

#56 Bri, 30 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2012
    Wij betalen 6 euro per uur.
    Nou zijn onze oppassen geen thuiswonende kinderen van 16, maar studentes van 19/20 jaar die op kamers wonen.

Een meisje van 16 (dan wel met ouder of andere achterwacht dichtbij en bereikbaar), zou ik zo'n 4 euro per uur geven denk ik.

Ongeacht of er één kindje thuis is of twee, en ongeacht of ze al op bed liggen of niet. Stel je voor dat je discussie zou krijgen over het geld omdat je kind er vijf keer uit is gekomen terwijl jij er van uit was gegaan dat hij wel zou slapen, of dat een van de kinderen in bed heeft gespuugd of geplast... daar heeft toch niemand zin in?

17. msu973

msu973 Lid

2 apr 2009
    53
    0
    0
    Ik volg dit onderwerp met interesse, aangezien ik binnenkort ook een oppas nodig heb (voor de eerste keer). Ik overleg gewoon even met haar moeder wat ze vind dat ze moet verdienen, dus dat ik geen probleem. Ik heb drie kinderen (2/5/8) dus dan kan ik haar geen 2.50 gaan betalen, natuurlijk. In deze discussie viel me één ding op. Aangezien er oppas nodig is en het type forum, ga ik ervan uit (misschien ten onrechte) dat er op jonge/ heel jonge kinderen wordt gepast. Nu vertelde iemand over haar oppas van 14. Veertien? Is dat niet een beetje jong om op een kind te passen? Mocht er daadwerkelijk iets gebeuren, dan is zo'n kind toch helemaal niet in staat adequaat te reageren of zie ik dat nou verkeerd? Tussen 14 en 16 zit tegenwoordig een wereld van verschil. Natuurlijk is de ene 14 jarige de andere niet, maar geen haar op mijn hoofd dat een meisje van 14 op 1 van mijn kinderen laat passen (laat staan 3) behalve misschien op die van 8....Ben ik nou de enige die dat vind...

Deel Deze Pagina