Puberoppas bij avondje uit?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door vaddie, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Je wil een avondje weg. Wie past er op?

Wij hebben bewust gekozen voor een puberoppas die dan een paar uurtjes komt. Ouders/ schoonouders wonen te ver weg. Vrienden willen oppassen maar wil andere niet 'opzadelen' met mijn kind.
    Dochter wel een aantal keer naar vrienden gebracht maar dan was ze zo van slag dat we willen dat er iemand bij ons thuis komt oppassen. (die vrienden hadden haar de hele avond beet gehouden om lekker te knuffelen maar van slapen komt dan niet veel)
    Veel mensen in onze omgeving vinden het vreemd dat we een puber inschakelen. 'want ze komen graag oppassen'
    Waarbij ik dan denk: ja nu nog maar wat als ze wat ouder is en 4x per uur huilt ofzo....

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik zou mijn jongetje nog niet bij het oppas buurmeisje achterlaten. Ook al slaapt hij goed 's avonds. Opa's en oma's en mijn schoonzuster geen probleem! Maar als jij de oppas vertrouwt, waarom niet? Ik heb trouwens ook vaak bij vrienden opgepast als zij geen oppas konden vinden. Meestal als die vriend samen met mijn een volleybalwedstrijd had en zijn vrouw ook. Lekker een avondje boek lezen!

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Dat zei mijn familie ook dat het toch niet nodig was maar nu we meer oppas nodig hebben, omdat we de laatste tijd ook veel voor ons werk een avond weg zijn, werd het teveel voor mijn familie (moeder en tante). Dus nu hebben wij gekozen voor een betaalde oppas (17 jaar).
    Wil trouwens niet zeggen dat mijn moeder of tante helemaal niet meer oppassen.

4. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Ik vindt heeft ze ervaring en kan ze eventueel bij iemand terecht met je kleine als et iets aan de hand is?, ik vindt het dan kunnen paste zelf ook altijd op en ik was toen 13 , je moet je zelf er lekker bij voelen

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik vind het best kunnen hoor. Als het iemand is die je vertrouwt en waar je met een gerust hart je kindje achterlaat en als het iemand is die weet wat hij/zij moet doen als je kindje wakker wordt, waarom dan niet?

Wij hebben het geluk dat onze buurvrouw meestal wel een paar uurtjes op kan passen als mijn vriend en ik alletwee 's avonds weg zijn. Is nog gratis ook :D

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Van de week heeft mijn buurmeisje van 12 voor het eerst opgepast. Van 6 tot 9 uur, ze heeft ze ook op bed gebracht met onze buurvrouw op de achtergrond. Ging super, jongens hebben haar wel even uitgetest maar ze heeft het prima gedaan. Zowel ons buurmeisje als de jongens vonden het geweldig.

Moet ook zeggen dat ze heel zorgzaam is voor kinderen daaro vertrouw ik haar voor 200%. Ze kent ze al vanaf dat ze baby's waren

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Toen de kinderen nog zo jong waren vroegen we eigenlijk alleen de opa's en oma's en verder probeerden we dingen samen te doen overdag. Bijvoorbeeld allebei een keertje een dag vrij nemen als de kinderen op het kdv waren. Ik vond het geen fijne gedachte om mijn babietje bij een oppas te laten. Maar goed, dat is persoonlijk.
    Toevallig gisteren voor het eerst de vuurdoop gehad van ons net nieuw aangeschafte oppasmeisje:D De jongste wordt straks 2 en ik vond het wel een keer tijd worden, de opa's en oma's willen we er ook niet steeds mee opzadelen en we krijgen steeds vaker de behoefte om er even uit de gaan.
    Het meisje is 17 en heeft stage gelopen op het kdv van de kinderen. Ze heeft dus ervaring met kindjes en de kinderen kennen haar, ging dan ook supergoed. Ze bood zelf aan om te gaan eten met de kindjes en ze naar bed te brengen zodat wij lekker uit eten konden. Eeeh, nou vooruit dan maar..:D Ik vond het wel even spannend maar het ging supergoed! Alsof ze hier al jaren kwam, begon de tafel te dekken en zette de frituurpan aan. Ben maar weg gegaan haha!
    Kindjes in bad gedaan en zonder huilen naar bed, ze zijn lekker gaan slapen en oppasmeisje heeft nog even opgeruimd en de vaatwasser ingepakt. Ze mag blijven:D

Goh, beetje lang verhaal geworden..

Ehm.. ik zou in jouw geval misschien een keertje proberen hoe het bevalt. Je merkt gauw genoeg of je er klaar voor bent (en je kindje;)). Ligt heel erg aan wat voor soort oppas je hebt. De ene is super verantwoordelijk op haar 13e en de andere 18 jarige zou je je kind niet willen toevertrouwen.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Wat versta jij onder een 'puberoppas'?

Persoonlijk vind ik een meisje van 13/14 veel te jong om alleen op te passen op een baby. Een uurtje spelen met een peuter oke, maar zorgen voor een baby'tje dat niet praat vind ik dan toch te veel gevraagd.
    Onze oppassen waren/zijn allemaal een jaar of 19, 20. Daar voel ik mij veel fijner bij. Studentes, die ik via-via ken, maar die ik inderdaad gewoon betaal voor hun diensten.

En als jij het oke vindt, wat maakt het je dan uit dat anderen het raar vinden?

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Op zich helemaal niks. Ben ook zelf niet anders gewend. Vroeger bij ons thuis kwam ook altijd een meisje oppassen. Toen zij begon was ze 13 ofzo en mijn jongste zusje net geboren. (ik was dus 6)

10. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hoe oud is dat meisje? Is er een eventuele achterwacht die ze kan bellen in geval van nood.

Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben. Ook niet als het om een oppas van 13 jaar gaat. Maar ik vind wél dat er altijd een achterwacht die redelijk in de buurt woont achter de hand moet zijn.

Zelf heb ik vroeger vaak op mijn neefjes, nichtje en buurtkindjes gepast. Dat deed ik al vanaf ik 12-13 was. Er was altijd iemand die ik kon bellen (de ouders, opa en oma, buren of mijn ouders). Dat vond ik een heel fijn idee, dat ik toch op iemand kan terugvallen als dat nodig was. Gelukkig was het nooit nodig geweest, ik kreeg duidelijke instructies van de ouders wat de regels/gewoontes zijn in huis. En soms lagen de kindjes al op bed (vooral de jonge kindjes die ook geen fles meer kregen) en had ik het helemaaaaaal makkelijk.

Ik denk dat jouw kleine nog wel 's avonds de fles krijgt? Zet dan alles alvast klaar; doe het water alvast in de fles, zet het in de koelkast en zet voedingstoren met voeding klaar.

Geniet ervan!!!:)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wat betaal je zo'n puberoppas dan zo'n beetje?

wij overwegen toch sterk ons buurmeisje eens op te laten passen.
    ze is wel pas 13 maar past ook regelmatig op op haar babyzusje.
    plus haar ouders wonen gewoon 3 deuren bij ons vandaan dus als er wat is kan ze altijd daar terecht.

maar als baby vond ik dat toch wel heel eng
    maarja then again... ik vond het ook eng als oma oppaste en die is niet alleen duidelijk ouder maar ook medisch opgeleid :)

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Saskia: wij betalen haar 3,50 per uur. En afgesproken dat we haar thuis brengen. Denk op zich dat leeftijd niet zo heel belangrijk is maar hoe zij is. De ene persoon heeft meer verantwoordelijkheidsgevoel dan de andere.

Meisje met wie wij afspraken hebben is 14. Achterwacht is aanwezig. Kennen haar via de gastouder (gastouder heeft vroeger op haar gepast) en die woont 5 huizen verder. En natuurlijk zijn wij altijd bereikbaar.

Ze heeft nog niet opgepast. Die ene keer dat wij echt oppas nodig had kon zij niet.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja de manier waarop ze met het haar jongere zusje (van anderhalf nu) om gaat spreekt mij nogal aan :)

en in principe zou het dan zijn als dochterlief op bed ligt..
    en met 4,5 kan ze prima aangeven als er wat is.
    feit dat haar ouders 3 deuren verder wonen is alleen maar handig... maar niet noodzakelijk vermoed ik :)

14. pasja

pasja Lid

22 mei 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb vanaf mijn 13de ongeveer veel opgepast in de buurt.

wel stond mijn moeder altijd stand by

Deel Deze Pagina