verder zwanger dan gedacht, wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door helia, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Hoi allemaal ,

Had vandaag een afspraak bij de vk ik zou donderdag 30 weken moeten zijn maar nu denk ze aan de maat van mijn buik en baby te zien en voelen dat ik al 32 weken ben:p...ik krijg woensdag nu een extra groei-echo dan weten we het zeker.
    Het schiet in ene wel op zo :D....wie heeft dit ook meegemaakt?
    Zo laat in de zwangerschap plotseling verder zijn dan ze eigenlijk dachten.

Liefs Helia:)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dat hoor je heel veel.. maar het zegt totaal niks. Mijn vk zei dat ik een flink kind zou krijgen, nou het was een 6 pondertje.

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    je buik en baarmoeder kan altijd veder voor liggen dat wilt echter niet zeggen dat je langer zwanger bent

misschien op suiker controleren?
    dat de baby daarom groter is ? voelen is echter niet zo betrouwbaar

4. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Toevallig net op suiker gecontroleerd dat was gelukkig goed....ik wacht maar gewoon af.....het komt wanneer het komt toch;):D.
    Vond alleen het idee plotseling wel raar dacht o jee nog maar 8 weken loool of 10 of 8 weken nou zo een groot verschil is ..natuurlijk niet haha maar in mijn idee was het wel ff slikken.:)

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    je moet gewoon je uitgerekende datum aanhouden.
    Een grote buik wil niet zeggen dat je 2 weken eerder gaat bevallen.
    Misschien heb je veel vruchtwater of is de beeb aan de grote kant

6. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    wij hadden dat bij het 1ste bezoek aan de vk.
    omdat ik al een hele tijd ziekjes was en diverse testen had gedaan maar allemaal negatief toch maar eens naar de ha. die was er toch echt van overtuigt dat ik echt zwanger was. bij de ha een test gedaan en ja hoor zwanger.
    toen kwam de vraag hoe lang al, omdat mijn menstruatie heel verschillend is konden we daar dus niet vanuit gaan dus na een beetje denk werk kwamen we uit op ong 5 a 6 weken.
    bij de vk kregen we meteen een termijnecho omdat we het dus niet precies wisten nou die 6 weken konden we wel uit ons hoofd halen want was al 12 weken:$ bijna 13!
    waren er wel heel blij mee hoor want was natuurlijk meteen al over die bekende periode heen en ...... die 40 weken zijn dan ook meteen korten.
    dat te bedenken dat ik nu al bijna 32 weken ben gaat het echt snel (maar nog niet snel genoeg):D

7. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Weet je zeker dat je het goed begrepen hebt? Alleen het eerste trimester kun je namelijk op basis van echo's bepalen hoe lang de zwangerschap al is. Die eerste weken volgt elk embryo vrijwel hetzelfde groeischema, daarna gaat het uit elkaar lopen.

Als ze later het kindje opmeten, dan geeft de echo aan hoe lang de zwangerschap gemiddeld is bij die maat. Oftewel: ik denk dat jij gewoon met 30 weken een kindje hebt dat zo groot is als een gemiddeld kindje met 32 weken. Het is dus gewoon wat groter. Maar je bent dan niet langer zwanger en de longen van je kindje zijn ook niet 'rijper' dan een ander kindje van 30 weken. Mocht het te vroeg geboren worden dan kan een relatief groot kindje natuurlijk wel wat meer hebben dan een kleintje.

Ik had zelf met 29 weken een echo die aangaf dat het kind zo groot was als gemiddeld met 32 weken. Volgens de gyn betekende dat niet dat mijn kindje 3 weken eerder geboren zou worden, maar gewoon dat het aan de bovenkant van de groeicurve zat. Wel houden ze dat nu met extra groeiecho's in de gaten want ze laten je dan niet zo lang over tijd lopen dat het een 12-ponder is ;)

8. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik denk eigenlijk net als Xaph dat ze bedoelde dat je kindje de gemiddelde grootte heeft van een kindje bij 32 weken zwangerschap, niet dat jij al 32 weken zwanger bent. In principe kan de zwangerschapsduur na de 12e week niet meer zo nauwkeurig worden vastgesteld omdat de verschillen tussen de kindjes dan steeds groter worden. Het ene kind is nou eenmaal groter dan de andere.
    Ik had tijdens mijn zwangerschap bijvoorbeeld ook een heel grote baby en heb tig groeiecho's gehad, en wist precies hoe lang ik zwanger was. Bijvoorbeeld bij 30 weken zwangerschap werd de baby gemeten op rond de 33 weken. Wilde niet zeggen dat ik al 33 weken zwanger was maar dat het kindje dus gewoon groter dan gemiddeld was.

9. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Tja als ik daar vanuit moet gaan, dan ben ik nu zeker weten 34 weken zwanger (aan de hand van mijn baarmoederhoogte).

Want mijn baarmoeder ligt al tegen mijn ribben aan en de "afstand" komt overeen met 34 weken!

Toch ben ik echt maar 23 weken (en een beetje).

10. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Rond dat termijn leek onze kleine ook een week verder dan gedacht. Mag toch hopen dat het niet zo is, want dan zou ik nu ruim 41 weken zwanger zijn! En wanneer ik de 42 weken vol maak, dus eigenlijk 43 weken zwanger zijn :$ hahaha

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik heb het anders, ik denk dat ik stiekem verder ben dan dat er uit gekomen is, waarom geen idee, maar ergens heb ik zoiets van ik zit gewoon drie weken eerder aan de baby :)

12. Alide

Alide Nieuw lid

8 jun 2008
    3
    0
    0
    Kapster
    Twente
    Ik was bij mijn 1 e zwangerschap ook verder dan gedacht en onze zoon is geboren met een zwangerschapsduur van 38 weken, hij hadt veel te lang gezeten achteraf was ik al ruim 40 weken zwanger....... dus het kan echt. Nu ben ik weer zwanger de laaste weekjes en dit kindje ligt ook weer anderhalve week voor op de groei .......nu houden ze het inde gaten en mocht het niet vanzelf komen rond 38 weken dan halen ze het...

13. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Bedankt voor jullie reactie's :D wacht morgen die groei-echo maar eens af...misschien lig ik dan wel gewoon op schema of de baby is inderdaad iets aan de grote kant....zolang ze d'r nog maar uitpast vind ik het best loool.
    Ik was alleen even in de war want ik dacht nou nou het gaat nu wel allemaal erg snel dan;)...vind zwanger zijn ook leuk en ik geniet met volle teugen...want misschien blijft het wel bij deze ene keer gezien mijn leeftijd;):p...maar ik wacht dus af en zal morgen even komen melden wat er nou echt uit die echo is gekomen.
    In ieder geval bedankt voor de reactie's ik weet nu in ieder geval dat het wel zou kunnen en ook dat het gewoon veel vruchtwater of een groot kindje kan zijn...thanks.:)

Deel Deze Pagina