Bloedneuzen/korstjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mysteriousgirl1, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    He dames,

Weer even een lekker ranzig topic ;)

Ik heb sinds een paar weken onwijs last van harde snotkorstjes in mijn neus, en sinds kort snuit ik bloed korstjes.. heel smerig.. Mn neus voelt soms echt hard aan aan de binnenkant en dan MOET ik het eruit peuteren..

Heb nog nooit zoveel in mn neus zitten peuteren dan nu dat ik zwanger ben.. Dat peuteren zal ook niet bevorderend werken, maar ik kan het echt niet laten zitten hahaha

Ik weet dat bloedneuzen e.d. normaal zijn bij zwangerschap, maar die korstjes zijn echt super irritant.

Iemand een oplossing hiervoor heel toevallig? ;)

Groetjes MG

2. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Hahaha hier nog een. Ik word er ook gek van..
    Helaas geen oplossing.

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    wordt verkouden!! hahaha ik had er ook echt heel veel last van de afgelopen weken... maar nu stront verkouden... loopt alleen maar snot uit mn neus.. (was een ranzig topic toch? ;p) en geen last meer van die vieze korstjes en bloedneuzen.. ;p

ok, wie heeft er een betere tip? ;)

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik had het ook. En kon het peuteren ook niet laten.
    Beste is natuurlijk om niet te peuteren :D. Maar misschien werkt het ook als je de boel daar binnen een beetje zacht probeert te houden. Dat werkt tenslotte ook als je lippenbalsem op je lippen smeert ... Beetje vaseline of iets dergelijks erin smeren?

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    idd vochtig houden dat neusslijmvlies. Ik heb er al heel mn leven last van en mn dochter nu ook. Ook heel snel bloedneuzen.

Voor snachts gebruiken we neusspray, maar dan gewoon de baby variant want hij hoeft alleen maar vochtig te houden verder niks.
    Ook zorgen dat de luchtvochtigheid in huis hoog genoeg is, zeker nu de verwarming aan staat.

6. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik had het ook tijdens de zwangerschap en de eerste 2 weken na de bevalling. Toen was het over.
    Geen idee wat je eraan kan doen, het voelt zo irritant.
    Nog ff aanpoten ;)

7. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Hier precies hetzelfde, met de vorige zwangerschap ook last van en nu weer... Vorige keer was het na de kraamweek over. Hopelijk nu ook! Zo frustrerend sta je in een winkel en dan MOET dat ene snotje eruit hahah!

8. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

9. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam

Lol zo herkenbaar... en hoe doe je dat zonder dat iemand t ziet :D

10. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hier ook! Soms ook echt genant hoor, kriebelt m'n neus, haal ik m'n hand er zo subtiel mogelijk langs, rode veeg.. eeeehm... ik moet even weg:D

Goede tip hierboven van A. Vogel, ga ik proberen!

11. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    hier ook gehad, uiteindelijk gezorgd dat ik strontverkouden werd en daarna was het helemaal over en nog niet opnieuw last van gehad :)

12. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    haha die droge pulken heb ik ook!! elke dag zit me neus vol.. Ik neem regelmatig neusspray, zoutoplossing. Ben ook behoorlijk verkouden al bijna hele zwangerschap. En snurk ook lekker daardoor. Heel charmant! haha.

13. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Heb ook last van bloedkorsten... En nie vanaf kunnen blijven he... Argh.. Wordt alleen erger!! Verkouden ben ik al geweest, kleine kans dat ik het weer wordt....

14. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    O ja hier ook hoor! Begon bij mijn 2e en nu gaat het gewoon vrolijk verder. Probeer er zoveel mogelijk af te blijven en vooral niet met mijn blote vingernagel aan te komen. Is niet zo fijn als het daar gaat ontsteken hihi

15. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    Hier ook behoorlijk last van haha

Deel Deze Pagina