Bekkenpijn schaambot

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mykelti, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Heeft iemand ervaring met bekkenpijn aan je schaambot (en verder langs je schede naar binnen)?

In mijn vorige zws ook bekkenpijn gehad, maar op de makkelijker te behandelen plaatsen (rugzijde). Daar word ik nu ook voor gemasseerd en dan is het ook tijden weg.
    Vraag me alleen af of er hier mensen zijn die behandeld zijn voor pijn aan het schaambot?

De pijn wordt steeds erger en het is net of ik telkens in mijn kruis geschopt wordt. :O Voornamelijk bij bukken/tillen en opstarten. Probeer eea te voorkomen, maar met een peuter is dat niet altijd even makkelijk.

Uiteraard vraag ik het ook aan de therapeut, maar ben benieuwd naar ervaringen.

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja had het ook, bij mij bleek het wel samen te hangen met mijn rug ed. Wordt nu ook gemasseerd door de fysio.
    Begon met gevoel alsof ik idd in mijn kruis was geschopt. Heb nu ontspanningsoefeningen en dat helpt aardig moet ik zeggen.

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Bij mij begon het bij mn schaambot, vooral felle steken met omdraaien in bed. Inmiddels doet mn rug ook lekker mee, fysio masseert nu vooral daar. Maar ze heeft ook mn schaambot aantal keer behandeld, niet echt masseren maar druk op bepaalde spieren tot ze ontspannen. Helpt wel steeds! Ook oefeningen gehad, die waren wel meeste voor onderrug maar hielp goed, alleen kan ik ze nu niet meer zo goed uitvoeren. Klachten blijven wel verergeren zolang ik zwanger ben... maar na fysio ben ik tenminste wel weer tijdje wat mobieler en kan lekkerder liggen in bed.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Prettig om te weten dat fysio en/of masseren jullie wel heeft geholpen. Ga weer even een afspraak maken.

5. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ik heb ook 24 uur per dag daar pijn en ook in m'n rug. Fysio geeft alleen ontspannings oefeningen ik draag wel een bekkenband en heb krukken. Maar ondanks dat verga ik van de pijn en kan ik momenteel niet eens lopen.
    Gelukkig is mijn zoon schoolgaand maar halen en brengen gaat niet meer tot nauwelijks.

Ik hoop dat je geholpen kan worden door de fysio.
    En vraag hulp aan je omgeving dat is eigenlijk wat bij mij nog het meest helpt! En vind een balans in belasten en belastbaarheid.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dat is heavy zeg! Hopelijk kun je het nog een tijdje zo redelijk uitzingen.

Helaas waar wij wonen geen achtervang. Wonen buitenaf en een paar uur rijden van familie af. Wel een paar kennissen die bij noodgevallen kunnen helpen, maar gelukkig is dat nog niet nodig.

Gisteren bij de osteopaat geweest en dat lijkt iets geholpen te hebben.

Deel Deze Pagina