Hallo, Op 6 juni heb ik een lichte bloeding gehad en besloot toen omdat ik dat vreemd vond een zwangerschapstest te doen. Uieindelijk zijn het er 3 geworden maar alle 3 waren ze meteen positief! Vk gebeld en moest een termijn echo laten maken omdat ik geen idee had hoe ver ik zou kunnen zijn... Afgelopen donderdag heb ik die echo gehad maar was er helaas niets te zien! Nu vertelde ze mij dat het of nog maar heel pril is of dat ik een mk heb gehad Vind het moeilijk om positief te blijven! Ik heb niet veel bloedverlies gehad of stolsels zoals vele zeggen dat ze hebben met een mk... Heb wel een hele lichte bloeding gehad maar dat was meer bruin donker rood en alleen met afvegen... Maar wat ik ook niet snap is : Ik ben ongesteld geweest 21 tot 25 mei.... En 6 juni al 3 positieve testen in handen. Dacht dat je pas kon testen als je overtijd bent ? Hier alle datums van begin tot nu : 16 april : Menstruatie doordat de pil niet werkte ivm medicijn gebruik en veel naar het toilet moeten...(Wel pil door geslikt) 20 april : Menstruatie nog niet over dus huisarts gebeld met de vraag wat ik het beste kon doen , stoppen met de pil of gewoon doorgaan en afwachten wanneer de bloeding stopt.... 21 april : Gestopt met de pil op advies van doktersassistente... 26 april : Menstruatie is gestopt ... 21 mei : werd ik weer ongesteld..... 25 mei : was ik er alweer vanaf! 6 juni : S ' middags in 1 keer een lichte bloeding... 6 juni : Zwangerschapstest gedaan ----- positief zwanger ..... 6 juni : S'avonds bloeding gestopt! 12 juni: Termijn echo gehad ... Niets met de echo te zien .... 12 juni: Nog een test gedaan en nog steeds positief! Herkent iemand dit ? Wat denken jullie na het lezen van mijn verhaal ? Het ergste vind ik die twijfels.... Je kan niet blij zijn maar ook mag je weer niet te negatief denken! Liefs marloes
hey, volgens mij is er wel een kans dat je zwanger bent. maar ben je gewoon veeel te vroeg naar de termijn echo geweest. ook ik heb een bloeding gehad toen ik nog maar net zwanger was (dit noemen ze innestelingsbloed) meestal is het zo als je voor de 5 a 6 weken een echo laat maken dat ze ofwel niets zien ofwel alleen een vruchtzak. mss ben je nog maar een paar weekjes (2 ofzo) zwanger en was het idd wel gewoon innestelingsbloed. het lijkt me vreemd dat je een mk hebt gehad want deze gaat meestal gepaard met flink bloedverlies en krampen ed. ik zou het gewoon even afwachten en over een week of 4 terug een echo laten maken... zit voorlopig even niets anders op denk ik. een zwangerschap bestaat uit wachten! suc6
Ja ik weet het dat een zwangerschap bestaat uit wachten... Weet er alles van Enige wat ik erg vreemd vind is hoe kan het dan zijn dat ik 3 digitale zwangerschapstesten in handen heb gehad met zwanger ? En dat als ik nog maar zo kort zwanger ben ? Zeggen toch altijd dat je pas positief kan testen als je overtijd bent... En idd zoals een mk omschreven wordt herken ik het niet en heb ik dat zo niet gehad! Liefs
sommige zwangerschapstesten reageren al heel vroeg op het zwangerschapshormoon. mss kan ik je aanraden om langs de huisarts te gaan en bloed te laten nemen. hou er ook rekening mee dat "als" je een miskraam hebt gehad je zwangerschapstesten toch nog positief kunnen testen aangezien niet al het hormoon ineens verdwenen is. ga gewoon even langs de huisarts laat je bloed onderzoeken en deze kan het dan met zekerheid zeggen. mocht je zwanger zijn zal het pas een paar weken zijn en zal je toch nog even geduld moeten hebben voor een duidelijke echo.
Een vraagje. Was er echt niks te zien op de echo of was er wel een vruchtzakje te zien? Ik heb ook een hele vroege termijn echo gehad omdat het niet duidelijk was hoever ik was. Op de echo was een duidelijk vruchtzakje te zien en was ik ongeveer 4,5 week ( nu inmiddels 5,5 ) bij mij werd ook verteld dat we er of heeel vroeg bij waren of dat het een missed abortion was, en dat ik over 3 weken moest terug komen als ik tenminste niet ondertussen bloed had verloren. ( ik moet nu dus nog 2 weken afwachten )
Marloes, Helaas kan ik je dan geen ander antwoord geven dan dit : afwachten... Ik weet het is moeilijk, dat heb ik nu ook, elke keer chekken of je geen bloed hebt verloren e.d. maar toch zul je moeten afwachten. succes!
ik heb ook een veel te vroege termijnecho gehad . drie dagen na mijn positieve test. een week eerder was de test nog negatief. en toen zagen ze ook niet. toen moest ik een week later terugkomen en zagen ze wel wat dus het kan wel