Hallo, Ik ben nu 32 weken zwanger en word sinds een paar dagen gek van jeuk. Eerst kreeg ik striae op mijn buik ( wat ineens heel snel erger werd). Daarna bultjes op de striae die heeel erg begonnen te jeuken. Sinds een paar dagen heb ik jeuk op mijn hele lichaam. Vandaag bloed laten prikken bij HA op advies van VK. Ze wou weten of mijn leverfuncties goed waren? Maar nu zie ik op mijn benen en zijkanten van armen waar ik jeuk bgin te krijgen rode bultjes en als ik krab zijn ze wit. Dit lijken mij dan wel galbultjes zijn er meer mensen die hier last van hebben? Vannacht zo erg geweest dat ik niet heb geslapen en onder een koude douche heb gestaan, het lijkt met de dag erger te worden Ik strooi er veel/vaak mentholpoeder overheen, lijkt heeeeeeel even een beetje te helpen, en verder snachts koude natte handdoeken over mn lichaam. Iemand die hier ook last van heeft en misschien iets weet wat kan helpen?
Menthol gel! En goed vet houden hielp bij mij. Een zemelen badje af en toe hielp ook. Jeuk is verschrikkelijk!
Mentholgel heb ik vaker gelezen, zal ik morgen ook is naar gaan kijken. Ik heb ook vaseline cetomacrogol maar wanneer ik ga smeren word de jeuk erger? misschien omdat het wat dik is en en even goed uit moet smeren dat het meteen gaat jeuken. Idd om gek van te worden die jeuk, heb wel vaker gewoon eczeem gehad maar jeuk over je hele lichaam pff
Klinkt als puppp, heb ik mijn vorige zwangerschap ook gehad. Begon met jeuk en bultjes in mijn stirea vervolgens over mijn hele lichaam behalve voetzolen en handpalmen. Belangrijk is dat je leverwaarden goed zijn anders kan het ook zwangerschapscholestase zijn en dat is gevaarlijk voor de baby. Ik had puppp, het begon bij mij bij 36 weken, met 37 weken zat ik huilend bij de gyn omdat ik een week niet had geslapen van de jeuk, ik kreeg toen anti histamine en temazepam om te slapen. Beide durfde ik bijna niet te nemen omdat de baby er erg rustig van werd. Met 38 weken ben ik ingeleid vanwege de jeuk, steeds rustige ctg's en om emotionele klachten ( had al een keer een kindje verloren tijdens de zwangerschap). Ik hoop dat het bij jou wat minder heftig is. Sterkte
Ik heb het ook gehad vanaf 36 weken, op mijn armen en benen. Mijn bloedwaardes waren goed dus het was 'gewone' zwangerschapsjeuk. Echt om gek van te worden! Bij mij hielp mentholgel, maar daar kreeg ik het heel koud van. Natte theedoeken erop hielp het best. Ik ben met 39+3 ingeleid omdat ik slecht sliep door de jeuk en wondjes kreeg van het krabben. Na de bevalling was de jeuk meteen weg.
Ik heb zwangerschapscholestase gehad bij mijn vorige zwangerschap. Maar dat gaat niet gepaard met bultjes en uitslag.. Lijkt me iets anders..
Hallo, Nee het is idd geen zwangerschapscholestase, heb gister bloed moeten prikken voor mn leverfuncties en werd vandaag gebeld dat die prima waren. Het zijn echt galbulten/netelroos zelfs onder mn voeten zit helemaal onder. Heb sinds vandaag ook mentholgel dit help wel iets beter dan mentholpoeder maar ook dit helpt niet langer dan 10/15 min en dan begint de jeuk weer. Staat alleen niet op open wondjes, maar dat gaat niet lukken, heb 24/7 jeuk en soms krab ik toch dus wat wondjes heb ik altijd wel weet alleen niet of het kwaad kan? Het prikt dat wel maar als het verder maar geen kwaad kan om het op wondjes te smeren.
Kan geen kwaad hoor is alleen ivm extra prikken in de wondjes, de vaseline smeer je die pas als je al jeuk hebt? Bij mij hielp het alleen als ik de jeuk voor was. Smeerde me rot maar hielp wel iets. Bij mij is het daarna overgegaan in eczeem, ik heb daar toen protopic voor gekregen. Wat een rot spul, leek wel alsof m'n huid in de brand stond en tegelijk werd de jeuk alleen maar erger. Alleen een hydrocortison zalf hielp echt. Ik heb Ibaril, misschien dat je wat anders door je HA voorgeschreven kan krijgen?
@ mamabram ; Nee ik smeerde dat voordat ik jeuk kreeg, maar doordat ik smeerde kreeg ik juist heeeel erg jeuk dus dat durf ik ook niet meer te doen. Vorige week bij de dokter geweest maar toen had ik alleen nog maar jeuk op me buik heb toen ook een zalf met hydrocortison gekregen en mocht dit 1x per dag smeren en alleen op de plekjes waar het jeukte, dus dat hoef ik nu niet over mn hele lichaam te smeren. Maar heb zodalijk weer een afspraak bij de dokter dus meteen ff kijken wat hij dan voorschrijft, word er gek van vannacht weer niet geslapen zelfs natte handdoek leek niet meer te helpen
Net bij de HA geweest. Ze schrok ervan hoe ik onder de uitslag zat. Ik heb als smeersel hydrocortison zalf gekregen en dan nog tabletjes cetrizine die ik 1x per dag mag innemen. Iemand hier ervaring mee?
Is het geen herpes gestationes?? Het is heel zeldzaam dus diagnose stellen heeft bij mij bij de zwangerschap van mijn zoontje 3 weken geduurd. Ik had ook bulten die vochtblaren wrden en HELSE jeuk. Laat je zo snel mogelijk doorverwijzen naar een dermatoloog. Zij kunnen via bloed en biopt snel diagnose stellen. Als dit het is dan is het enige wat werkt prednison. Mocht je meer vragen hierover hebben mag je me pb'en. Sterkte want jeuk is erger als pijn. Heb bijna geen pijn gevoeld van keizersnee litteken doordat de jeuk zo erg was.
Hier precies hetzelfde gehad. Op mijn armen, benen en buik. Alleen kreeg ik het volgens mij pas met 37 weken. En de bevalling is met 41 weken spontaan begonnen, dat wilde ik heel graag. Was helemaal uitgeput toen ik aan de bevalling begon, viel tijdens de ergste weeën zelfs nog in slaap... heel bizar. Maar heb wel een goede bevalling gehad! En de uren dat ik wakker lag van de jeuk heb ik gewoon heel veel van Eva genoten. Ze was gelukkig heel druk in mijn buik. Ik heb geprobeerd met handschoenen te slapen (was gelukkig wel midden in de winter), maar die deed ik in mijn slaap uit. Erg herkenbaar van de mentholgel... het leek me ook super, maar ik had het ijskoud!!! Had het ook over zo ongeveer met hele lichaam gesmeerd. Bij mij hielp douchen (tijdelijk) en calendulan emulsie. Vooral die emulsie werkte super, ben blij dat ik daar achter was gekomen! Na de bevalling was de jeuk bij mij ook meteen weg.
Hallo, Heb net even via internet wat informatie opgezocht over herpes gestationes maar als ik dat zo lees begint het wel op je buik wat ik ook had maar worden het blaren en gaat het vanuit daar verder over je hele lichaam ook met blaren. De uitslag op me buik heb ik al zo'n anderhalve week maar zijn geen blaren alleen kleine bultjes, de uitslag op mijn lichaam zijn wel wat wit/rode bultjes sommige wat groter maar geen blaren. Maar ik hou het in de gaten. Vannacht wel iets kunnen slapen door de hydrocortison zalf wat ik op de meest erge jeukplekken heb gedaan en het pilletje. Nu hopen dat het weg gaat....
Ik heb die jeuk ook gehad..begon bij mij ook op mijn buik en liep door op mijn benen..ook eerst jeukende striae waarop bultjes kwamen.. Ik kreeg eerst mentholgel..hielp kort..en daarna ook cetirizine..hielp voor mij echt goed! Na de bevalling niet meer geslikt en ook geen last meer gehad! Succes
Cetririzine helpt misschien wel om de verdikkingen wat weg te halen maar voor de jeuk helpt het niet bij mij. Nu zit ik wel een beetje in over die hydrocortison zalf, op internet staat niet op grote oppervlakten, maar de uitslag zit op heel mijn rechterbovenbeen en allebei de bovenarmen en mn knieen. Ik heb het gisteravond en net gesmeerd maar misschien toch morgen niet meer voel me er toch niet zo fijn bij. Hebben meerdere mensen dit voor zulke oppervlakken gebruikt?
Die cetirizine heeft wel een paar dagen nodig.. Ik begon na drie / vier dagen echt pas te merken dat het goed ging werken! Hydrocortison geen ervaring mee.. Succes
@femke1803 ; Hoelang heb jij die ceterizine in totaal gebruikt? En heb je het ook tot de bevalling elke dag genomen? Ben gister bij de dermatoloog geweest en heeft 2 stukjes huid weggehaald en word onderzocht.. pas over 2 weken bericht. Hij dacht zelf aan herpes gestationes of Puppp of aan netelroos maar als het netelroos zou zijn zouden die tabletjes toch echt aan moeten slaan zei die. Hij heeft me een hormoonzalf voorgeschreven en volgens hem mocht dit echt gewoon. T was of dat of wachten tot het erger word en dan heb ik zwaardere dingen nodig.. ben benieuwd
Ja elke dag tot bevalling..bijna 3 maanden denk ik.. Oo succes ermee! Misschien is het dan toch iets anders.. Beterschap hopelijk gaat er iets werken!
Ik ben nu 24 weken zwanger en heb steeds meer jeuk. Ook eerst bij mijn striae (van vorige keer) en nu op mijn polsen en enkels. Na het krabben komen er ook bultjes die daarna weer wegtrekken. Donderdag ga ik naar de huisarts voor mijn maagklachten, maar ga meteen maar even vragen of mijn leverwaarden getest kunnen worden. Het stomme is dat ik het vorige keer ook heb gehad, maar toen pas na de bevalling. En maar een paar weken last gehad. Ik ben bang dat het nu langer gaat duren aangezien ik nog helemaal niet zo ver ben. Balen dat je zo lang op de uitslag moet wachten Girl89... Ik wel ook gehoord dat je cholestase in sommige leverwaarden soms niet goed terug kan vinden, maar wel in het aandeel galzure zouten in je bloed. Weet je toevallig of ze daar ook op testen/ hebben getest?