Beiden zwangerschappen 30 kilo aangekomen. Balen, maar niks aan te doen (mijn schildklier houdt namelijk niet van zwanger zijn...). Alleen van het kijken na een blaadje sla was ik al een kilo zwaarder . Eén jaar na de bevalling zit ik op 1 kilo en wat extra buikflubber na wel weer op mijn oude gewicht. Na de eerste zwangerschap zelfs al binnen een paar maanden, maar dat was een gevolg van een ontstoken schildklier en is niet echt een aan te raden dieet. Ik vond de opmerkingen tijdens de zwangerschap wel erg vervelend. Sommigen moesten het dagelijks benoemen dat ik wel erg zwaar was geworden. Ja joh?!
Zo irritant vooral als je er zelf echt niets aan kunt doen. Ik ben bij mijn eerste 28 kg aan gekomen maar hield meer dan 15 kg aan vocht vast... ik was volkomen opgeblazen en zo voelde ik me ook... vreselijk als mensen dan ook nog commentaar gaan geven. Drie weken na de bevalling zat ik op min 1 kilo!!!!
Ik ben ca 16 kg aangekomen maar at ook wel alles waar ik zin in had Zoontje woog bij geboorte 4084 gram (41+4 wk). Inmiddels nu weer op mijn oude gewicht
Ik ben nu ong 17 kg aangekomen en hou ook aardig vocht vast... ben benieuwd hoeveel er na de bevalling weer af gaat en hoeveel kg ik er zelf bijgesnoept heb..
Hier nu ook zo'n 17 kilo, soms 19, dan weer 15 (verschilt per dag nogal eens). Ik ben ook een waggelende vochthoop.... Kreeg echter van de gyn. een preek dat ik veel te veel was aangekomen... Doe niets anders dan anders qua eten, misschien zelfs wel gezonder dan voor mijn zwangerschap. Maak me er zelf iig niet zo druk om (niet zo druk als de gyn. ).
Wat vreselijk veel vocht! Loop je het risico deze keer weer zoveel vast te houden? Ik voelde me ook erg ongemakkelijk bij en liep ook overal tegenaan, omdat ik mijn hoofd slanker was dan in werkelijkheid. Logisch want er was immers de helft van mijn normale gewicht bij aangekomen in een korte periode. Sommige mensen leken het ook zeer vermakelijk te vinden om er opmerkingen over te maken en met dank aan de hormonen was ik er extra gevoelig voor. Mensen gingen er ook automatisch vanuit dat ik heel veel at en dat het mijn 'eigen' schuld wel zou zijn.
Ik was bij de eerste in augustus uitgerekend en was ook zo vol van het vocht, niet normaal, ik was niet snel alles kwijt omdat mijn metabolisme zo stilstond van het NIET eten, ik kon amper eten bij de eerste, de baby was zo groot en zat zo hoog dat ik zelfs niet diep genoeg kon ademen en longontstekingen kreeg (laat staan eten pff) alles lam gelegd. Bij de tweede heb ik mezelf rond gegeten en viel ik alleen maar af, maar ik at genoeg en had teveel dus was niet zo erg. Nu eet ik normaal (en wat extra) en blijf tot nu toe op gewicht maarja ik ben pas 14 weekjes (maar goed bij de eerste zat er nu al wat aan dus ik hoop dat ik het laag kan houden maar eet gezond en meer kan ik niet doen, dat weet ik wel, ik heb liever wat aankomen dat ik gezond eet als ik weer niet kan eten)
Oo makkelijk dat weet ik hoor. Ik probeer dagelijks aan de 2500 gezonde kcal te komen. Maar dan nog het resultaat is 4 kg met ruim 34 weken..
Het was absurd. Combinatie van gestel (ik hou altijd al gemakkelijk vocht vast door reuma), hele warme zomer (bevallen mid augustus) en extreem lange vluchten (Hongkong en Bali) tussen 22 -28 weken. Bij mijn tweede kwam ik 14 kg aan (mei kind) en nu zit ik op 5 kg met 26w1d... (en dat schommelt met 1-2 kg door vocht)
Dat is prima hoor. Je hoeft niet veel aan te komen zolang je maar genoeg en gezond eet en voldoende drinkt. Wat er niet aan komt hoeft er ook niet af
Ik zit nu ook op +3,5 met 33+4. en inderdaad ik ben gezond, de kleine groeit goed, de verloskundige vindt het prima. En wat er niet aankomt hoeft er ook niet af!
Morgen 32 weken en 2.3 kilo zwaarder. Heel blij om want ik heb overgewicht. Was dus ook bang dat ik snel zou veranderen in een kamer olifant
34+6 weken en ben nu ongeveer 10 kilo aangekomen. maar het boeit me niet al vind manlief het wel erg haha. hij is bang dat het blijft. ach joh wrm zou ik me al het lekkers verbieden.
sjeeeempie wat blijft iedereen mooi op gewicht hahaha ik zit u op 24 weken en +6,5 kilo... normaal erg tenger van mezelf. Ik eet supergezond en snoep weinig! Snap dr niks van . Zegt dit ook iets over de grootte vd beeb of staat dat er gewoon volledig los van?
het gewicht wat je aankomt staat los van de baby volgens mijn gyn. ik was met dochter 3.5 kilo aangekomen en dochter woog 2400 met mn zoon was ik 2 kilo aangekomen en zoon woog 2300 heb denk ik gewoon het geluk dat ik weinig aankom. was beide keren na de bevalling kilo's lichter als voor de zwangerschap!
wow wat een ukkies die van mij hadden dubbele gewogen als ik 40 weken had gelopen (ben blij dat ze eerder gehaald zijn hihi) die hadden gewoon eruit gevallen dan haha (grapje he) maar dat zijn ook wel erg kleine babies hoor, 4 en 5 pond...
24 weken + 6.5kg is ook normaal hoor. Ik zat bij 20weken op 5.5kg, ze zeggen dat je vanaf nu halve kg per week aankomt dus met 24 weken zal ik wel op de 7.5kg zitten en als het zo door gaat aan het eind 15kg. Ach we zien het wel Ik ben niet zo van het snoepen maar ik eet met de maaltijden lekker waar ik zin in heb hoor! Ben nu op vakantie bij mijn Italiaanse schoonfamilie, je moest eens weten wat ik de hele dag door eet!(en grote porties!) Haha jammie!
Hier vandaag 26 weken en 4 dagen: 4.8 kg Mooi.. ben ik blij mee. Eet niet geweldig... heb veel last van maagzuur. Maar probeer wel gezond te eten